Esential
245 | de cai putere oferă noul motor pe benzină introdus de BMW. |
350 | de Nm este cuplul motor livrat de propulsorul noului BMW X1 xDrive28i |
245 | de cai putere oferă noul motor pe benzină introdus de BMW. |
350 | de Nm este cuplul motor livrat de propulsorul noului BMW X1 xDrive28i |
BMW anunţă astăzi, oficial, introducerea unui nou motor pe benzină în gama sa. Constructorul bavarez dovedeşte încă o dată că se poate adapta şi chiar performa în condiţiile unei tendinţe generale de reducere a capacităţii motoarelor.
Detalii tehnice
Noul propulsor cu patru cilindri, de 2.0 litri, poartă amprenta TwinPower Turbo şi foloseşte cele mai noi tehnologii elaborate de inginerii bavarezi. Mai exact, unitatea beneficiază de injecţie directă High Precision Injection (cu o presiune de 200 de bari), de un turbocompresor, de tehnologia twin-scroll şi de Valvetronic (controlul electronic variabil al valvelor).
Ansamblul tehnologic îi permite motorului german să livreze un total de 245 de cai putere la 5000 de rotaţii. Surprizele apar însă la capitolul cuplu motor, care însumează 350 de Nm şi este disponibil la capacitate maximă încă de la 1250 de rotaţii.
Construit din aluminiu, motorul poate fi alăturat unei transmisii manuale cu şase rapoarte sau uneia automate cu opt rapoarte.
Nu puteau lipsi nici sistemele Efficient Dynamics, enumerând aici sistemul start-stop şi cel de recuperare a energiei la frânare.Performanţe
Motorul cu patru cilindri debutează oficial pe X1, sub indicativul deja popularei versiuni pe benzină xDrive28i. Potrivit datelor publicate de BMW, unitatea garantează crossover-ului un consum mediu de 7.9 litri/100 de km. Mai exact este vorba de 9.9 litri consumaţi în mediul urban şi de 6.7 litri în afara oraşului. Emisiile se opresc şi ele la 183 de g/km, ceea ce face ca motorul să fie în conformitate cu normele Euro 5.
BMW X1 xDrive28i este capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 6.1 secunde, atunci când este cuplat la o cutie manuală, şi în 6.5 secunde, atunci când este vorba de o cutie automată. Acul vitezometrului se opreşte la 240 de km/h. Performanţele sunt bune, având în vedere prezenţa tracţiunii integrale şi valoarea masei totale de 1655 de kilograme.
X1 este doar începutul, BMW urmând să introducă motorul de 245 de cai pe mai toate modelele sale.
via | autoblog
P.S:extraurban 4.7 l/100 km
deja 320CDI nici nu se mai fabrica pt ca nu putea rivaliza dpdv al consumului si performantelor cu varianta pe benzina
Concluzionand, majoritatea fanilor (fanaticilor) BMW sufera de aceasta stare psihica si anume PARANOIA.
probabil ca el traieste intr-un oras pustiu ,unde are sanse sa scoata un astfel de consum
Oricum 245 cai si 350NM din motoras de 2000 benzina , totul este incredibil dar sa vedem cum va sta la fiabilitate .
TFSI atinge cuplul maxim la 1800rpm, fata de 1250 pt acest BMW. Se pare ca tehnologia TwinPower are ceva special. Pentru ca si pt 35i ei dau ca specificatie tot 1200rpm pt cuplul maxim, cea ce aduce un plus de eficienta.
Totusi pare ciudat, pt ca nu stiu sa existe nici macar un diesel care sa ajunga la asemenea performante (nici macar in curtea lor). Chiar si mult laudatul 1.4 TSI celebru pt eficienta sa si cuplul atins la turatii joase, are ca punct de plecare pt cuplul maxim 1700rpm.
Acum sunt doua variante:
1) Tehnologia este etraordinara (asta e clar pt au castigat o gramada de premii pt 35i) si datele date de e sunt chiar corecte.
2) Hai sa nu spunem ca mint. Mai corect ar fi ca fac si ei un artificiu de marketing in genul Audi (care a dat peste 3000Nm pt E-Tron). Cum au zis cei la audi ca au adunat pe roata asa si ei ar putea zice, in cazul in care se dovedeste contrariu: "domne noi am luat maximul de la 90%, ca pot aparea variatii etc..."
Una peste alta oricum este un motor foarte bun, ce foloseste o tehnologie care si-a dovedit eficienta. Il asteptam pe noul seria3. Singura veste proasta vine pt fanii conservatori ai BMW care din pacate in scurt timp nu vor mai vedea motoare pe benzina aspirate decat pe variantele de performanta.
PS: Ma intreb daca VAG va raspunde cu un 2.0 TSI (adevarat, nu TFSI cu sticker TSI), desi ma indoiesc, pt TFSI oricum este un motor exceptional care a facut legea in clasa lui, iar costurile dezvoltarii unui alt propulsor nu s-ar justifica. Ar fi totusi interesant sa vedem cele doua tehnologii comparate pe aceiasi cilindree.
Acum nu ramane decat sa ne programam toti TESTDRIVE si sa re-venim cu impresii..ce-mi mai plac glumele mele :))
Fratilor, e foarte simplu sa stai si sa comentezi din fata monitorului, multi de aici nici nu aveti permise, deci mult succes, nu mai visati ca BMW o sa fie vreodata pe locul 2-3. BMW face motoare, de aici si denumirea ca marca.
Cat despre motoarele aspirate, vor ramane in continuare, un 330 i cred ca va ramane.Acum toti micsoreaza motoarele si pun turbine din cauza normelor de poluare
Are vreo legatura cutia de viteza cu numele de motor sau pompa de benzina cu motorul ???
Vorbesti aiurea .
Motorul e motor cutia de viteza e cutie , si pompa de benzina se afla in rezervor .
Motoarele de 3.0 litri cu 306 au fost ok fiecare motor poate face probleme , ce crezi ca M102 de la Mercedes-Benz nu a facut probleme ???
Intra pe forum-uri si vezi plangeri etc...
Orice motor daca nu e exploatat corespunzator iti poate crea probleme din nimic .
Lasa bavarezii sa faca in continuare motoare ca ii ajunge capul cel mai bine ., au dovedito si o dovedesc mereu ca sunt primii in Tehnologie si calitate , asa sunt Bavarezii mereu natiune suprema.
Aaa uitasem....titlul nu are legatura cu ce am spus in text. Vroiam doar sa se stie ca nu e mare scula ce-a scos bemve...
Parerea mea
De ce credeti ca Mercedes are motoare precum 2200 CDi cu doar 120 de cai ? Sau motorul de pe E320 CDi de 3 L care avea prin 2000 200 cp si dupa 8 ani a castigat doar 24 de cai ? Sau motorul de pe 2,5i de la BMW care in '87 avea 170 cp, apoi din '91 pana in 2005 a avut 192 cp si din 2005 218 cp ?
Din pacate storsul de cai din motoare mici si turbinele streseaza motorul si producatorii (deci implicit si buzunarele cumparatorilor), la fel si cutiile de viteza minune. Iata VW vrea sa renunte la motorul de 1,4 TSI.
Cat despre acel motor de Mercedes despre care se vb mai sus este cel cu BlueEfficiency, intr-adevar cifrele sunt incredibile. Pacat insa de fiabilitatea Mercedesurilor produse in ultimii ani, cine a auzit a auzit.
Cat despre carcotasii care au comentat de BMW, stati linistiti si vedeti-va de ale voastre, ca pana la urma chiar ar fi pacat ca toata lumea sa aiba BMW.