BMW iX a debutat oficial la finalul anului trecut. Constructorul bavarez de automobile a profitat acum de evenimentul de lansare al noului i4 pentru a detalia pe larg SUV-ul electric iX, un model important pentru brand-ul din Munchen.
TREI VARIANTE DE DESIGN PENTRU INTERIOR
Trecând peste designul exterior care a stârnit numeroase controverse, BMW iX propune un interior rafinat, disponibil în trei variante de design (Atelier, Loft și Suite).
Pasagerii vor regăsi aici materiale și finisaje premium, un volan hexagonal, plafon panoramic din sticlă, sistem audio Bowers & Wilkins cu funcție 4D și un sistem de climatizare inteligent, pe patru zone. În funcție de specificațiile din meniul sistemului, controlul încălzirii și al ventilației scaunelor este ajustat în momentul în care este reglată temperatura.
Mai mult, sistemul de climatizare al noului iX ține cont de numărul și poziția pasagerilor, dar și de intensitatea și direcția radiației solare.
Piesa de rezistență a habitaclului este, fără îndoială, panoul curbat, orientat către șofer, care integrează instrumentarul de bord digital (12.3 inch) și display-ul de 14.9 inch al sistemului multimedia.
PÂNĂ LA 523 CP ȘI AUTONOMIE MAXIMĂ DE 630 KILOMETRI
Așa cum spuneam anterior, BMW iX este disponibil momentan în două versiuni: iX xDrive40 și iX xDrive50. Ambele sunt echipate cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte.
Prima dispune de 326 CP și 630 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h, iar bateria are o capacitate de 71 kWh. Autonomia anunțată de BMW este de 425 kilometri.
La o stație de 150 kW, reîncărcarea de la 10 la 80% durează 31 de minute.
Clienții care optează pentru versiunea iX xDrive50 vor avea la dispoziție 523 de cai putere și 765 Nm. În aceste condiții, repriza 0-100 km/h durează 4.6 secunde, iar viteza maximă rămâne limitată la 200 de km/h.
Mulțumită unui acumulator de 105.2 kWh, SUV-ul poate parcurge până la 630 de kilometri cu o singură încărcare. La o priză de 200 kW, reîncărcarea de la 10 la 80% durează 35 de minute.
Ulterior, BMW iX va fi disponibil și într-o versiune M60. În cazul ei, cele două motoare electrice vor dezvolta peste 600 de cai putere.
Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, cruise control adaptiv (avansat) cu funcție Stop & Go, avertizare la deschiderea ușii, avertizare cu privire la traficul din spate, asistent pentru evitarea coliziunii la schimbarea benzilor și frânare automată de urgență care poate opri complet mașina și care detectează atât pietonii cât și bicicliștii.
ÎN ROMÂNIA PORNEȘTE DE LA 78.800 EURO
Lansarea pe piață este programată pentru luna noiembrie a acestui an. noul BMW iX pornește de la 78.838 euro.
În România,via BMW
Electrica si ecologica, dar rade tot cartierul de tine...
Ce echipa de design are BMW, ca numai pe hidosenii se axeaza?
Ceea ce impresioneaza insa cu adevarat sunt urmatoarele:
1. autonomia electrica - 630 km in ciclul WLTP (valabila pentru varianta xDrive50) este perfect opozabila concurentului principal de peste Ocean - TESLA Model X Dual Motor (580 km in ciclul EPA);
2. capacitatea de tractare - 2.500 kg, cu sistem de franare (depaseste valoarea aferenta TESLA Model X - 2.250 kg);
MERCEDES BENZ EQC si AUDI e-tron, ambele cu 1.800 kg capacitate de tractare, cu sistem de franare - deja au ramas cam....in urma...
Ceea ce nu stim - inca - este GARDA LA SOL a modelului BMW iX....
BMW si-a facut FOARTE BINE lectiile iar vanzarile sunt convins ca vor obtine cifre frumoase in dreptul producatorului!
BRAVOS BMW - MULT SUCCES!!!!
Oricum maşina arată mai bine în realitate şi în 15 minute încarcă destulă energie pentru vreo 250-300 km, deci îndeajuns să faci Bucureşti - Craiova, sau Piteşti, Ploieşti, Buzău, Brăila, Constanţa, etc
Cap pătraţi o să zică că ăia 630 km nu sunt reali, că dacă aducem dovezi că face iarna sigur 600 km, că de ce nu face 1000 km și tot aşa.
Da, în unele locuri are "plastic tare", mare brânză.
De parcă pipăi maşina, nu stau cu mâna pe volan...