În septembrie 2018, BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la Vision iNext. În acel moment, producătorul german descria conceptul drept un prototip care va sta la baza unui model de serie electric. Totodată, Vision iNext anticipa nu doar filozofia de design a companiei, ci și ideile generale cu privire la posibilitățile pe care industria le poate debloca atunci când aducem în discuție interiorul mașinilor cu tehnologii autonome avansate.
În tot acest timp, inginerii, tehnicienii și designerii BMW au continuat proiectul, iar astăzi, Vision iNext devine iX. Noul SUV de serie pregătit de constructorul german va fi produs începând cu a doua jumătate a anului viitor la uzina din Dingolfing.
În acest moment, BMW iX încă se află în faza de testare, însă oficialii germani ne oferă și informații referitoare la modelul de serie.
Noul BMW iX va fi produs pe o arhitectură care îmbină structura Carbon Cage (o evoluție a versiunii Carbon Core folosită pe Seria 7) cu aluminiul și cu panourile de caroserie din material termoplastic, astfel încât SUV-ul să aibă o masă totală cât mai mică.
Modelul pregătit de BMW va fi echipat cu a cincea generație a sistemului eDrive. Sistemul electric de propulsie va livra o putere maximă de peste 500 de cai putere, iar nemții spun că în producția motoarelor electrice sincron nu vor folosi materiale rare.
Energia necesară funcționării sistemului de propulsie va fi oferită de un pachet de baterii cu o capacitate de peste 100 kWh, iar autonomia anunțată de constructorul german va fi mai mare de 600 de kilometri (conform WLTP). BMW anticipează un consum mediu mai mic de 21 kWh/100 de kilometri, în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h se va desfășura în mai puțin de 5 secunde.
Bateriile lui BMW iX vor putea fi încărcate la prize cu o putere de până la 200 kW. În acest caz, pentru o reîncărcare de la 10 la 80%, clienții vor avea de așteptat doar 40 de minute.
De asemenea, BMW menționează zece minute petrecute la o astfel de priză asigură încă 120 de kilometri de autonomie. La un Wallbox cu o putere de 11 kW, reîncărcarea completă ar urma să dureze mai puțin de 11 ore. Bateriile sunt realizate printr-un proces neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.Lungimea și lățimea lui BMW iX vor fi similare cu cele ale lui X5, în timp ce înălțimea va avea aceeași valoare cu cea trecută în dreptul lui X6. Ampatamentul noului SUV măsoară 3.000 de mm, iar pentru a scoate și mai mult în evidență noile trăsături, nemții au optat pentru jantele Air Performance în versiuni de 21 și 22 de inch. Coeficientul aerodinamic al lui iX va fi de 0.25.
Conform oficialilor germani, elementele aerodinamice folosite la nivelul caroseriei au făcut ca autonomia finală a SUV-ului să fie mai mare cu 65 de kilometri (25 de kilometri în plus au fost obținuți datorită elementelor active de la nivelul prizelor de aer și al grilei frontale).
Partea frontală a lui iX va fi dominată de grila specifică BMW și de noile faruri (SUV-ul va avea cele mai subțiri faruri de până acum și vor fi echipate cu funcție matrix). În spatele grilei, BMW a ascuns senzorii și radarul folosiți de sistemele de siguranță și asistare. De asemea, pe suprafața grilei a fost aplicat un strat special de poliuretan capabil să se "vindece" de zgârieturile superficiale (24 de ore la temperatura camerei sau 5 minute atunci când se folosește un aparat cu jet cu aer cald).
Designul lui iX este conturat și de portierele cu mânere ascunse, dar și de geamurile fără rame. Totodată, nemții au ales ca anumite elemente de caroserie să fie vopsite în alte nuanțe, astfel încât acestea să fie scoase și mai mult în evidență.
Pentru partea din spate, BMW a pregătit stopuri cu un design nou, iar în spatele logo-ului mărcii a fost ascunsă camera pentru mersul cu spatele. Aceasta va fi curățată permanent mulțumită unui sistem de spălare dezvoltat de inginerii producătorului german.
În momentul prezentării prototipului Vision iNext, BMW a lansat și Shy Tech, un concept care pune accent pe tehnologiile moderne atent ascunse în detalii (în cazul lui iX, avem radarul și senzorii ascunși în spatele grilei, butoanele amplasate la nivelul portierelor și camera video pentru mersul cu spatele).
BMW iX este un model dezvoltat cu ajutorul BMW i, iar albastrul specific diviziei se regăsește la nivelul caroserie noului SUV.
Nuanța va fi utilizată pe logo-ul mărcii, în partea inferioară a spoilerelor și la nivelul pragurilor laterale.Noul SUV electric al mărcii germane va fi disponibil atât cu un pachet Sport, cât și cu o linie exterioară de echipare Titanium Bronze dezvotată de BMW Individual.
Interiorul noului iX a fost gândit pentru a genera noi legături între ocupanți și vehicul. Ca partea a noii generații BMW Operating System, nemții introduc pe SUV-ul electric un ecran curbat orientat către șofer. Acesta include acum atât funcțiile instrumentarului de bord, cât și sistemul de infotainment.
De asemenea, BMW a pregătit un nou centru de comandă pentru controlul funcțiilor afișate pe ecran, în timp ce volanul are o formă hexagonală și va fi echipat cu un sistem de încălzire în trei trepte. Totodată, sistemul Head-up Display dispune de un proiector fără ramă, iar sistemul audio de top va fi unul semnat de Bowers & Wilkins și va fi echipat cu tehnologia 4D Audio.
BMW spune că iX va oferi o atmosferă specifică unui lounge. Bancheta din spate a fost desenată pentru a putea găzdui trei pasageri, iar lipsa tunelului median face ca spațiul pentru pasagerul aflat la mijloc să crească. În plus, bancheta va putea fi comandată cu un sistem de încălzire, iar pachetul Travel&Comfort propune porturi USB-C și suporturi dedicate pentru atașarea unor tablete.
Vai, ce cocalareala...!
Exact! Dar cred că i-a apucat strechea cu măștile astea hidoase pe aproape toți. La fel și Audi Q3 model 2021 un ditamai caloriferul.
e interesanta afirmatia bmw cum ca fabricarea bateriilor ( f mari de altfel ) e neutra din pct de vedere al emisiilor CO2.
interesanta constructia motoarelor fara a folosi metale rare: acest fapt cu cat ieftineste masina oare?
aveam o intrebare, cat cantareste? am gasit raspunsul pe un alt site, strain: aproape 2,5 tone. deci exact ar fi 2489 kg.
se poate regla de la plutitorul din carburator si ti-i livreaza in transe.
In primul rand scaunele mi se par cel putin ciudate, volanul rotund sa inteleg ca va fi optional, toate cioburile alea stralucitoare pe post de butoane peste tot imprastiate prin masina cred ca vor reflecta lumina prin tot habitaclu de vei fi nevoit sa conduci doar cu ochelari de soare... Siiii bomboana pe coliva mi se pare suportul ala de la tableta vietii ... wtf, ce e cu propteaua aia infipta in bord?????????
Scaunele alea din material textil(cele albastre) mas astepta sa le gasesc intr-un seria 1 standard nu intr-o masina futurista de 100k euro...
Puteau sa puna un pedalier 'de aluminiu' sa mai contrasteze un pic interioru care e cam boring....
Zona de sub volan/bord aduce cam mult cu i3....un minus dupa mine
Daca BMW crede ca rupe gura targului cu acest model.....se vor insela...
pe cand bmw cumpara bateriile de la altii si le pune intr-o caroserie facuta de ei, tesla face totul inhouse: baterii, motoare, caroserii, SOFTUL, si in special tableta aia uriasa . :)) just kidding
de aceea eu cred ca bmw trage la maxim pe electrice si trebuie luat in calcul pt asta investitita uriasa pe ev facuta la una din fabricile lor principale din europa.
si apropo, chiar ieri citeam o stire reuteurs, cum ca , peste tot in lume, se inchid definitiv mari rafinarii de petrol. ei estimeaza ca cererea de petrol / titei post-pandemie nu va mai fi la fel cu cea dinainte, iar daca nici asta nu e un semn ca mergem spre electrificare, atunci nu stiu care e .
Cererea de petrol a scazut pentru ca s-au redus calatoriile, daca se mentine acest ritm, lumea va calatori mai mult cu electrice ?
In articol se mentioneaza pt ix incarcare la 11 kW AC.
si da, lumea va calatori mai mult cu electrice daca rafinariile isi inceteaza activitatea, si daca politicienii isi mentin directia si discursurile de dezvoltare dinspre fosil spre electric. pandemia a ajutat: deja au aparut primele avioane electrice de cand cele termice sant tinute la sol de covid.
ai vazut cum se schimba benzinariile shell din state? cauta si o sa ai o surpriza majora
Oricum, Bmw nu va avea preturi de doar cateva zeci de mii de euro la niciun model, oferta este in crestere, dar problema ramane totusi pretul, nu la Bmw, ci si la marcile de volum.
”Decât să finanțeze falsa -- ba chiar nociva --idee a umanizării roboților, BMW făcea poate mai bine să nu-l lase pe Kuka de capul lui și să-l scoată din priză :-) înainte să termine desenatul plafoanelor alea turtite ori a consolelor și portbagajelor interminabile de la știți-voi-care noi modele.
(n.b. La mega-grile nu mă bag, că-s mai greu de combătut obiectiv și pot fi acceptate ca schimbare de macaz stilistic.)
La iX-ul asta aș rezuma cârcoteala cu antica glumă (răsuflată, știu) ”Ar fi frumoasă, dar o strică fața.” :-)
N-am nimic cu grila uriașă, dar parcă i-ar fi greșit conturul designerii (sau Kuka?) și au trebuit să i-o îngroașe în grabă c-o carioca.
Cât despre tema discuției voastre ultime (someone & dan_grecu), nu trebuie uitat factorul ”fascinație” jucat en-gros de promotorii taxării și-a expirației (scuze, voiam să zic a BEV-urilor).
Fiindcă-i LMC (la-mintea-cocostârcului) că piesele astea scumpe cu ștecher vor rare și rezervate ălora cu biciul.
...Dar normaloșii care le vor admira cu jind de la volanul Daciilor-VW-geot-ult-urilor etc. vor sări la coada pentru fie și doar 45 CP electrici cu iluzia că pot accede și la 500+ CP sclipicioși.