BMW își ia rămas bun de la motorul V12 cu o ediție specială Seria 7: M760i Final V12

de Tiberiu Safta
Miercuri, 19.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german va lansa o ediție specială a modelului Seria 7, numită M760i Final V12. Mașina va fi produsă în numai 12 exemplare pentru piața din SUA și va fi ultimul BMW cu motor V12.

BMW va lansa, în vara acestui an, o serie limitată a modelului de lux Seria 7. Mașina se va numi M760i Final V12 și, așa cum reiese din nume, va fi ultimul model al mărcii bavareze oferit cu un propulsor V12.

Chiar dacă BMW a anunțat că nu va renunța la motoarele termice, propulsorul V12  va intra în paginile de istorie la finalul lui 2022, după o poveste de 35 de ani. Ediția limitată M760i Final V12 se bazează pe modelul M760i xDrive și va fi o mașină extrem de rară, deoarece numai 12 exemplare vor fi construite. Mai mult, mașina va fi disponibilă numai în Statele Unite ale Americii.

Motorul V12 de 6.6 litri este supraalimentat cu două turbocompresoare, care dispun de tehnologie mono-scroll și dezvoltă 601 cai putere. Cuplată la o cutie de viteze automată în 8 trepte și cu ajutorul transmisiei integrale, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde.

La exterior vor fi prezente sigle cu inscripția V12 în partea din spate, precum și jante speciale care măsoară 20 de inch.

Acestea pot fi vopsite în culorile Window Grey sau Jet Black, iar etrierele frânelor vor putea fi vopsite în negru sau albastru. Inscripția „THE FINAL V12” se regăsește pe pragul ușilor și pe capacul motorului.

Bordul este finisat într-o culoare neagră denumită Individual Piano Black Finish. Pe consola centrală este montată o plăcuță care vorbește despre exclusivitate, cu inscripția „1 OF 12”. Fiind o ediție specială, mașina va fi echipată toate dotările disponibile pe un Seria 7. Printre acestea se numără: pachetul BMW Driving Assistance Professional, pachetul Luxury Rear Seating pentru locurile din spate, plafon panoramic cu iluminare LED, faruri LED adaptive cu tehnologia Laserlight și un sistem audio Bowers & Wilkins. Clienții vor putea alege până la 8 culori pentru tapițeria din habitaclu.

Pe lângă mașină, clienții acestei ediții limitate vor primi și un trofeu pe care vor fi inscripționate culoarea, tapițeria și numărul de identificare al mașinii.

Producția lui M760i Final V12 va începe în iunie 2022. BMW se așteaptă ca livrările ultimului model cu motor V12 să înceapă în iulie.

via Carscoops

Comentarii (10)

  • inexorabil
    Tocmai ieri ce mă lăsam sedus de motorul în speţă.

    Poate (de fapt, sigur) că n-aş fi beneficiat niciodată de uzul personal, dar referinţele sunt grozave.

    Nu încape discuţie că BMW a luat această deprimantă decizie presat de balaurul oculto-politic, cel care, subjugat de izul “vremurilor în schimbare”, a pierdut orice contact cu realitatea, dar şi cu simţul măsurii…

    Notă foarte importantă. Spre deosebire de Kiro şi PMC, care se bucură că nu vor fi martorii “miezului” (din viitorul nu prea îndepărtat) sfârşitului, eu vreau să trăiesc cât mai mult în această Minunată Lume Nouă. Dar ştiţi de ce? Ca să le fac literalmente zile fripte emolarilor (deopotrivă stăpâni, complici, cerberi şi idolatrii lor din prostime). Eh, nu pe faţă (la vedere, în public). Cine ştie dacă nu cumva mă voi “infiltra” printre ei, căci mă ajută cameleonismul social (pot fi amabilitatea întruchipată, dacă vreau, şi încă fără vreun efort de simulare, astfel încât să nu suspecteze nimeni nimic). La urma urmei, sunt lup bătrân, care ştie să-şi confecţioneze blană de oaie. Evident că n-ar fi o lucrare ortodoxă, dar n-am de ales…Până la venirea Judecătorului, cineva dintre pământeni trebuie să-i zguduie un pic pe monştri, ca să nu şi-o ia în cap prea de tot. Păi ce-a ajuns această planetă? Sat fără câini?!
    Am mai subliniat şi altădată: singura lor şansă de a scăpa de mine este să se apere preventiv (ceea ce se traduce aşa: să mă lichideze sau să mă închidă în temniţă sau la ospiciu) sau să spere că voi sucomba din cauze naturale şi asta cât mai repede. ALTFEL (adică dacă îmi vor permite să zburd absolut liber), consecinţele vor fi teribile pentru dânşii…Aşadar, să nu stea cu mâinile în sân, căci vor regreta amarnic. Parol!
    18 7
  • @Inexorabil, delirezi grav! Ai incercat sa vorbesti cu vreun specialist in voci, vedenii si inchipuiri?
    7 17
  • Mi se pare aiurea si un pic trist, ca o publicatie auto, atunci cand prezinta un nou model sa puna poze cu un model vechi. Inteleg ca nu sunt poze cu versiunea "Final", dar totusi un pic mai mult interes si se puteau gasi niste poze cu versiunea actuala facelift V12.
    12 1
  • inexorabil
    Ce te face să crezi că voi ține cont de veninoși ca tine? În asentimentul meu sunt destui semeni care nu mai suportă batjocura...Nota bene, oficială.

    Nu știu dacă știi, dar varianta desene animate a "Fermei Animalelor" se termină diferit de romanul omonim. Se pare că Elita ține dinadins să aibă parte de un asemenea final...împreună cu toți care, dintr-un motiv sau altul, o slujesc.

    Replici din acestea ultra-previzibile, pretins psihiatrice și înțesate de ură (și care, vezi Doamne, combat "off topic"-ul) am tot înregistrat pe AM. Și limpede că vor exista cât lumea și pământul.

    Așadar, intervino cu ceva inteligibil sau rămâi pe dinafară. Scurt/2.
    10 4
  • Tot e bine că Rolls-Royșii nu renunță la (aproape) același V12 de 6,75 litri.
    Pe care-l recomand nostalgicilor (@inexo included), deși n-am mers cu el -- mi-a spus însă The Queen Lizzy că moțăie relaxată pe muzica lui.:-)
    Ceva mai serios, am condus totuși un pic la nemți prin ”93 un 850i V12 (E31) de ”numai” 5.0 l și 300 CP -- părea p-atunci o fuzee silențioasă, chiar dacă un Hyundai i20N i-ar da fum acușica.
    ...Și fără să înghită 25 l/100 km (serios, prin oraș atâta consuma, iar pe autostradă și mai mult.)
    Orice superlativ are însă un preț și, așa cum ne învață Greta Trotineta, tot ce-i bun trebuie interzis -- ca să trăim mai mult, chiar dacă degeaba. :-P
    23 1
  • Seriff
    Eu as interzice avioanele proprietate personala si vapoare;e bogatilor. Sa mearga cu masina electrica daca le pasa asa mult de mediu, inclusiv pe greta, sa se duca la conferinte cu Dacia Spring sau pe bicicleta chiar.
    13 2
  • curios ca dupa V12 miorlaie doar coate goale care nu-si permit nici macar un piston din motorul ala, iar cei care isi permit masini cu V12 intotdeauna gasesc alternative, multi dintre ei au trecut deja la propulsia electrica, ceea ce contribuie categoric la decizia de scoatere din oferta a motoarelor V12, nu bazaconiile indrugate de inexopix cu oculta si emolari. pentru ca rafinamentul, echilibrul, forta si silentiozitatea unui V12 nu pot fi egalate de nicio alta arhitectura de motor termic, cine a experimentat odata V12 nu se mai intoarce la nicio alta varianta termica, de acolo se poate progresa doar catre electric, care vine cu un plus la toate capitolele la care stralucea V12, dar fara minusurile asociate (are momentan altele, de alta natura)
    2 15
  • Seriff
    @eu? Edikk/ Fanel iar ai uitat sa te semnezi?
    Aici nu e vorba ca nu se mai fabrica acel V12, e vorba ca usor usor se vor interzice toate motoarele termice, fiindca ''polueaza si mor ursii polari de ciuma'' si se baga pe gat mega fortat politic niste masini banale, mega scumpe si total inutile, adica alea cu stecher.
    10 3
  • @Seriff
    nu!
    usor usor se vor interzice toate motoarele termice pentru ca polueaza si mor oameni de boli pulmonare in orase. ca tu esti prea ignorant sa accepti asta, e fix problema ta.

    lumea s-a saturat sa tot traga in piept toxine de la esapamentul unora carora le e prea lene sa se deplaseze altfel decat cu fumigena.
    3 11
  • Seriff
    Ai vreo dovada clara ca mor oameni de boli pulmonare in orase? Si ca acei oameni au murit strict si direct din cauza motoarelor termice ale masinilor? Scrie asta pe certificatul lor de deces? Cati oameni cunosti care au murit din cauza 1.9 tdi?
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru