BMW își dă doctoratul în diesel: noul M550d xDrive are patru turbine și 400 de cai putere

de Bogdan Mirică
Miercuri, 26.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a dezvăluit oficial noul M550d xDrive. Modelul beneficiază de un motor cu șase cilindri, de 3.0 litri, capabil să dezvolte 400 de cai putere. El va fi disponibil atât pe varianta sedan, cât și pe cea break.

BMW crede în continuare în mirajul dieselului și, pe lângă eforturile sale de electrificare, dezvoltă tehnologii care împing limitele motoarelor pe motorină dincolo de imaginație.

Cel mai puternic diesel cu șase cilindri din lume instalat pe o mașină de serie a fost dezvăluit oficial pe noul M550d xDrive. Versiunea diesel de top a noii generații Seria 5 vine cu performanțe uimitoare pentru un motor de numai 3.0 litri.

Echipat cu patru turbine, acesta este capabil să dezvolte 400 de cai putere la 4400 de rotații și să garanteze un cuplu motor de 760 Nm, disponibil de la 2000 de rotații. Vestea bună este că cel de la volan are 450 de Nm din cei 760, încă de la 1000 de rotații. Pachetul este completat de o transmisie automată cu opt rapoarte și de o tracțiune integrală xDrive.

Performanțele sunt demne de modele de performanță din divizia M. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.4 secunde, iar pentru Touring (M550d xDrive este disponibil și în varianta break) este nevoie de 4.6 secunde.

Ambele modele vin cu un limitator de viteză care oprește acul la 250 de km/h.

Esential 400 de cai putere oferă noul BMW M550d xDrive.
5.9 litri/100 de km este consumul mediu al noului M550d xDrive.
Spre deosebire de vechea generație M550d xDrive, noul model vine cu 19 cai putere și 20 de Nm în plus, însă nu face compromisuri la capitolul consum. Ajutată și de o masă mai mică, noua generație M550d xDrive consumă cu 0.4 litri mai puțin, reușind o medie de 5.9 litri/100 de km.

Pentru a putea administra mai bine puterea, versiunea M550d xDrive a primit o suspensie sport cu 10 mm mai coborâtă, furnizată de divizia M, jante de 19 inch de asemenea de la divizia de performanță, frâne tot de acolo și o direcție integrală, care poate vira și roțile spate.

Potrivit celor de la BMW, noul M550d xDrive va ajunge pe piața europeană în luna iulie a acestui an, însă numai în varianta sedan.

Pentru break trebuie să mai așteptați până spre finalul anului.

Comentarii (10)

  • Impresionant...dar ma intreb cat de 'durabil' va mai fi motorul asta si cu peste 200k kilometri.Stiti voi, ca majoritatea exemplarelor care vor ajunge la noi peste 3, 4 ani.
    19 6
  • Dacă vechiul motor cu trei turbine n-a avut probleme deosebite, nu cred că o turbină în plus va da bătăi de cap suplimentare, nu are de ce să nu reziste și peste 300 k, să ne gândim că Volvo are motor de 2 litri cu 300 de cai, deci 400 de cai la 3 litri nu mai reprezintă ceva incredibil. Problema este că această putere putea fi obținută lejer din fostul motor, nu era nevoie de încă o turbină pentru 20 cai în plus.
    24 2
  • amice, motoare durabile nu se mai fabrica de mult, in plus si fiabilele asiatice de cand au trecut la turbine si filtre de particule, au deja probleme, de ex. motorul de honda 1.6 diesel biturbo probleme din primele mii de kilometrii.....
    21 3
  • someone
    cred ca mai impresionant decat aceste cifre este injumatatirea lor: am avea un motor in 3 cilindri de 1.5 cu 200 cai si 380 cuplu....cine nu ar vrea motorasul asta pe o compacta sau o clasa mica?
    25 0
  • Inorogul_roz
    Nu cred ca M550 vor ajunge prea multe la noi, din pacate, sau din fericire pentru ca la noi trebuie sa ai cai multi sa impresionezi dar f putini i-si pun problema daca stiu / pot sa conduca asa o masina cu toti caii "alergind"

    Vreti motoare fiabile ? nu la puterile astea si in nici un caz chinuite prin orase de gospodine/tatici isterici care le forjeaza din primul minut.

    uite aici un exemplu de motor fiabil - Isuzu, 2,5L - 163CP
    12 11
  • Ma intreb care turbina pica cand va trece de 150 de mii de km.....
    13 18
  • @Scorpionul.negru: turbinele vor pica pe rand, cate una la 100k km :)
    13 9
  • BMW si-a dat demult doctoratul in diesel, acum dobandeste titlul de academician!
    20 7
  • arogantul
    @DAN GRC
    pe diesel volvo are 240 de cai, iar pe benzina are 367 de cai, din 2 litri ambele
    2 1
  • Arogantul Arogantilor
    si VAG are 2 TDI 240HP/500NM cu 20NM mai mult ca volvo tau, si benzina volvo e defapt 320HP nu cat ai scris tu, si capra mea e buna ca ta , si si si s:))))))))))))))))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru