Constructorul bavarez a testat recent un nou sistem de purificare a aerului în interiorul vopsitoriilor din cadrul uzinelor sale. În urma testelor, care au fost un succes, BMW a introdus acum un astfel de sistem la uzina sa de la Dingolfing. Acest sistem urmează să fie introdus și la fabrica de la Debrecen, din Ungaria.
Noul sistem de purificare ajută la eliminarea gazelor de evacuare din interiorul vopsitoriilor și la reducerea nivelului de dioxid de carbon rezultat din procesul de producție. Sistemul rulează electric și este regenerativ. Astfel, prin procesul de oxidare termală electrică regenerativă, substanțele gazoase și vaporoase sunt eliminate la temperaturi de până la 1000 de grade Celsius.
Gazele de evacuare din interiorul sălilor de vopsit și al zonelor de uscare sunt purificate înainte ca acestea să fie eliberate în atmosferă prin șemineuri. Deoarece este electric, noul sistem de purificare nu mai este alimentat cu combustibili fosili, așa cum era înainte.
La uzinele BMW, noul sistem este montat între camerele de vopsitorie, de uscare și șemineuri.
Energia termică este recuperată de către un pat ceramic plat cu o adâncime de 2 metri. Aici este locul unde temperaturile pot urca până la cei 1000 de grade Celsius.Sistemul a fost testat la uzinele BMW de la Regensburg, Germania și la uzina BMW Brilliance din China, înainte de a fi introdus la fabrica de la Dingolfing.
via BMW
Sa bage un sistem pe generator diesel ca asta e viitorul!
Purificarea asta in fabrici e abureala comparativ cu cat polueaza jafurile diesel.
Eu nu voi simti nimic de la purificarea lor ca om de rand care merg pe Strada, dar simt putoarea lasata in urma de cocalarii cu dieseluri.
Electricele sunt istorie… :), la fel și miliardele aruncate la gunoi.
PS și BEV-urile trebuie vopsite, nu? Bine alea 5% care încă se mai produc ca au piese pe stoc… oamenii sunt concediați și fabrici oprite că-s uzate moral.
Pe lângă drama umană din Ucraina, credem că războiul este ceea mai mare gaură financiară a planetei… dar am greșit (nu-i ceva obișnuit, știu), felul în care au fost impuse BEV-urile sunt de departe cea mai mare prostie a speciei umane din ultimii 20 ani, mult mai mare decât mizeria de COVID.
Studiile arata demultisor ca cei mai prosti sunt soferii de BMW, deci e demonstrata treaba.
Electricele vor fi mai vandute decat dieselurile mincinoase mult timp de acum incolo.
A mers cativa ani faza cu clean diesel, bluemotion, ClearTech....toate abureli din soft.
Acum e nevoie de altceva ca sa maj putem respira.
Retarzii sa ia diesel si sa isi traga evacuarea inauntru ca sa ne ajute.
Daca statul vrea sa ia masuri adevarate, obliga toti producatorii auto sa bage gazele arse in interiorul masinilor si atunci vedem cu adevarat cum sta treaba.
https://cleantechnica.com/2024/07/12/ev-sales-h1-2024-europe-slowest-growing-region/
In Europa mai greu ca trag germanii la vale cum au tras cu ilegalitatile.
Dar Europa nu e doar Germania, deci tot avem crestere, chiar daca mincinosii trag in jos.
Per total se vand inca, mult mai bine ca dieselurile.
Lumea nu tine cont de parerea ta si a lui dan_grc.
La orice articol băgați șlagărul cu dieselul.
BEV-urile nu sunt vandabile, punct.
Cum nuclearele au fost introduse in energia verde, doar ca deșeurile trebuie îngropate în buncăre ca să nu facă unii pistrui… încă puțin și va fi la fel cu benzinarele ;)
Ia da un “search” pe iunie, după cum am anticipat încă o luna proastă.
Între timp au început concedierile, vom vedea și simți consecințele.