Inteligența artificială a început deja să-și facă simțită prezența în industria producătoare de automobile. Mai mulți producători sunt pe cale să dezvolte tehnologii care să accelereze procesul de tranziție către un viitor cu mașini autonome, iar acum, astfel de tehnologii urmează să fie întâlnite chiar și în fabrici.
Cu această ocazie, BMW tocmai a anunțat că a introdus un nou sistem bazat pe inteligență artificială într-una dintre uzinele sale importante. Este vorba despre fabrica din orașul Regensburg, Germania, acolo unde sunt produse Seria 1, X1 și X2. Bavarezii se laudă că această fabrică este prima din lume care dispune de un proces automatizat și digitalizat de verificare a mașinilor după asamblarea caroseriei, înainte ca ele să părăsească porțile fabricii.
Astfel, cu ajutorul inteligenței artificiale, inspecțiile sunt acum realizate de roboți, în locul oamenilor. Imediat după asamblarea unui vehicul, un monitor proiectează acum dungi albe și negre pe suprafața caroseriei pentru a detecta imperfecțiuni. Suprafața este apoi scanată cu ajutorul unei camere video care poate identifica orice schimbare a reflexiei luminii de pe suprafață.
Apoi, cu ajutorul unui computer este creată o imagine 3D a imperfecțiunii detectate pe suprafața caroseriei. Calculatorul stochează forma, poziția și profunzimea erorii. În mod normal, imperfecțiunile sunt reparate de către un grup de oameni, însă și aici intervine noua tehnologie. Astfel, erorile sunt acum corectate de către 4 roboți.
Bineînțeles, există și câteva zone unde intervenția umană încă este necesară. De exemplu, imperfecțiunile care se află în marginile caroseriei sau în zonele unde două panouri se întâlnesc trebuie corectate în continuare de un grup de muncitori. De altfel, inspecția finală este tot realizată de oameni înainte ca mașina să părăsească linia de asamblare.
BMW dorește să introducă această tehnologie și în celelalte uzine ale sale din lume. Constructorul spune că această tehnologie va reduce timpul de asamblare al unei mașini și va oferi o calitate înaltă mai constantă a suprafețelor caroseriei.
via BMW
Si daca robotul greseste, cu cine ne certam?