În 1994, BMW devenea primul constructor auto care integrază un sistem de navigaţie pe maşinile sale. Pe atunci, Seria 7 era promotorul unei tehnologii noi, extrem de utile pentru orientarea celui de la volan. Astăzi, la 18 ani de la momentul istoric, BMW anunţă o versiune nouă a sistemului de navigaţie Professional şi o serie de îmbunătăţiri majore.
Modificările nu vizează doar partea de software, ci şi designul instrumentelor, poziţionate pe consola centrală. Sistemul vine însă cu un nou procesor de 1.3 GHz, cu o placă video 3D integrată şi cu o memorie mult mai mare, de 20 de Gb.
NAVIGAŢIA CUNOAŞTE ACUM ŞI DRUMURILE DE ŢARĂ
Navigaţia este primul element vizat de inginerii bavarezi, care s-au străduit să îmbunătăţească citirea informaţiilor şi interacţiunea umană cu sistemul. Ea a devenit acum mult mai intuitivă, ghiceşte destinaţia aleasă mult mai repede, caută rutele alternative şi dispune acum de o nouă tehnologie de ghidare, botezată High Guiding.
Aceasta presupune oferirea indicaţiilor pe ecranul central, pe panoul instrumentelor de bord şi pe parbriz, prin intermediul tehnologiei Head-Up Display. Sistemul se activează automat când vă apropiaţi de o schimbare a sensului de mers sau de o intersecţie.
În cazul traseelor extraurbane ea intră în funcţiune cu 300 de metri înainte, în vreme ce în zonele urbane livrează indicaţii preţioase cu 150 de metri înainte de intersecţie. Mai mult, şoferul poate vedea tridimensional ce se află în jurul poziţiei sale pe hartă sau poate avea o imagine aeriană.
Odată cu noua generaţie, BMW introduce şi o interactivitate mai mare, şoferul fiind capabil să navigheze pe hartă prin intermediul butonului iDrive, care este acum mai mare şi are deasupra sa o suprafaţă tactilă. Prin intermediul acesteia, şoferul poate naviga mai uşor pe hartă, poate selecta anumite poziţii sau companii şi poate accesa baza de date pentru a afla adresa sau chiar pentru a putea suna direct din maşină.Navigaţia dispune acum şi de un nou sistem RTTI, care calculează mai repede rutele şi analizează în timp real situaţiile din trafic. Versiunea îmbunătăţită ajunge dincolo de autostrăzi şi şosele importante pentru a acoperi drumurile de ţară şi mult mai multe rute urbane.
CONEXIUNE PENTRU DOUĂ TELEFOANE MOBILE
Noul sistem multimedia BMW Professional vine acum şi cu noi funcţii de birou pentru oamenii a căror agendă este mereu încărcată.
Noutatea o reprezintă posibilitatea de a conecta două telefoane mobile la sistemul Professional. Contactele celor două aparate apar într-o listă comună, care preia până şi adresele de email.Odată cu agenda telefonică este importat şi calendarul, care este afişat într-un format îmbunătăţit, mult mai simplu.
20 DE GB PENTRU MUZICĂ
Muzica mai multă BMW Professional vrea să fie suficient de încăpător pentru orice preferinţă muzicală şi vine cu un nou hard-disk, de 20 Gb, dar şi cu o nouă funcţie de căutare a melodiei preferate. Şoferul are la dispoziţie şi posibilitatea de a adăuga la ”favorite” cântecul preferat sau de a cere mai multe melodii din genul celei pe care o place.
O noutate absolută şi la nivelul radio-ului care poate reda orice informaţii emise de staţia centrală, implicit numele piesei şi al artistului. Informaţiile sunt completate de grafice, care dinamizează look-ul sistemului multimedia.BMW iDRIVE CU SUPRAFAŢĂ TACTILĂ
Aşa cum vă spuneam, butonul iDrive a primit deasupra sa o suprafaţă tactilă care măsoară 45 de mm. Disponibil deja pentru piaţa chineză, încă de luna aceasta, sistemul va fi regăsit şi pe celelalte pieţe în perioada următoare.
Poate cea mai importantă funcţie introdusă odată cu noua suprafaţă tactilă a butonului iDrive, este cea caligrafică, care permite introducerea caracterelor prin schiţarea lor cu degetul. Pentru a evita distrarea şoferului, sistemul redă vocal fiecare literă scrisă de cel de la volan.
Pe lângă funcţia caligrafică, butonul tactil permite şi navigarea pe hartă. Totul este mult mai simplu, de la focalizarea care se face ca la smartphone-uri şi tablete, cu o ciupitură a suprafeţei tactile, şi până la marcarea punctelor de interes cu o simplă apăsare a butonului.
BMW OFERĂ INTERNET CU TRAFIC 4G
Odată cu noul sistem de navigaţie, BMW vrea să introducă şi internetul de mare viteză în maşină.
Noua tehnologie LTE va debuta în noiembrie 2012 şi va permite crearea unui punct de acces (hotspot) chiar în interiorul habitaclului. Pasagerii se vor putea conecta direct la internetul din maşină cu orice alt dispozitiv portabil.Mai mult, conexiunea poate fi extinsă şi dincolo de habitaclu, utilizarea portabilă fiind disponibilă timp de 30 de minute în raza de acţiune a wi-fi-ului maşinii.
Vă întrebaţi probabil de la ce vine abrevierea LTE. BMW ne lămureşte imediat. Long Term Evolution este de fapt noua tehnologie 4G, noua generaţie de tehnologii de comunicaţii, cu o rată de transfer a datelor de 10 ori mai mare decât cea disponibilă prin 3G.
Streaming-ul de muzică şi videoclipuri nu va avea astfel nici o problemă, exceptând zonele unde reţeaua 4G nu beneficiază de suficientă acoperire. În astfel de situaţii sunt căutate reţelele vechi, 3G, GSM sau UMTS.
FUNCŢIE DE DICTARE A SMS-ULUI SAU EMAIL-ULUI
Pentru că oamenii comunică mult prin intermediul telefonului mobil, folosind SMS-uri sau email-uri, BMW s-a gândit să vină cu o funcţie în premieră. Inginerii bavarezi au completat funcţia clasică de redare a unui SMS primit cu una de dictare şi recunoaştere vocală. Apare astfel posibilitatea redactării unui text ce urmează a fi apoi trimis prin orice canal de comunicare.
Pe lângă cuvintele obişnuite, şoferul poate dicta şi semne de punctuaţie sau introducerea unui nou paragraf. Odată cu această tehnologie, BMW a îmbunătăţit şi comanda vocală, şoferul fiind capabil să enunţe comenzi în propoziţii complete, de la dictarea următorului apelant, până la căutarea unei adrese.
APLICAŢII NOI ŞI SUPORT PENTRU ANDROID
Pentru că şi-a obişnuit clienţii cu Connected Drive, BMW a îmbunătăţit şi disponibilitatea sistemului multimedia la noi aplicaţii. Pe lângă deja cunoscutele Web Radio, Google Local Search şi Facebook, BMW va permite şi instalarea unor aplicaţii externe, realizate de alte companii, în concordanţă cu cererile constructorului bavarez.
În plus, din iulie 2013, modelele BMW vor putea beneficia şi de integrare pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android.
Ei inca au interioare demne de anii 2000 finisaje modeste , materiale la fel, design plictisitor si banal de foarte multe ori urat pentru europa. Locul lor este asa cum se reflecta in vanzari.
ceea ce face BMW este o miscare foarte indrazneata - in general industria auto se cam fereste sa introduca tehnologii peste care nu au trecut deja 5-10 ani in care sa-si dovedeasca fiabilitatea.
Ai dreptate!!!!!.Oameni buni.Chiar de ce nemtii nu s-au gandid inaintea japonezilor,sa creeze geamul lateral interactiv cum a facut Toyota?Sa fim seriosi japonezii nu au fost prosti niciodata,ei inca nu isi arata arama pe fata,dar si cand o v-a face vor fi greu de invins.Si oricum eu au alte treburi cum ar fi dezvoltarea motoarelor cu celula energetica hybrid,si multe altele.
De acum, toate comentariile care nu vor avea legătură cu subiectul vor fi eliminate.
Mulțumesc.
Dictarea SMS-urilor si net 4g nu sunt functii vitale la o masina, ele sunt facute pentru a puncta la capitolul tehnologie si pentru a atrage impatimitii.
Cat despre lexus, nu ma indoiesc ca va atrage atentia cel putin pentru o perioada. Ar fi trebuit sa apara ceva mai devreme pe piata zic eu pentru ca la finalul lunii Septembrie, la Paris, va fi prezentat etalonul clasei limuzinelor, S class.
Tin sa dau dreptate userului Mafia. Cand vorbim de japonezi fiti siguri ca tehnologia e punctul lor forte. Noul LS nu va duce lipsa de asa ceva.
Se pare ca a mai intrat inca un om(user) cu caracter.Felicitari!
Pai nici noul Gs nu duce lipsa de tehnologie,ba chiar este mult mai imbunatatit+ca mai dispune si de tehnologia hybrid de la Toyota,care este un succes pe unele piete....Am citit si eu linkul dat de @Pinguinul_nuclear in alte comentarii,si spunea ca ''Noul model Lexus LS va fi o vitrină a tehnologiilor avansate, o parte dintre acestea urmând să confirme rolul de pionier al limuzinei în clasa lux.'' ,deci asa ca trebuie ne asteptam de la noua lor limuzina la un salt tehnologic extrem de ridicat .
Acesta este linkul cu noul Lexus LS:
http://www.autopassione.ro/noul-lexus-ls-va-fi-dezvaluit-la-sfarsitul-acestei-luni_12025
Bine ca este ecranul tactil o functie vitala, si da, ar fi trebuit sa apara mai devreme pt ca oricum va fi depasit, si nu spune nimeni ca Bmw a inventat ecranul tactil, dar inglobarea majoritatii functiilor intr-un singur buton , da, la Bmw a aparut prima oara, ghici care au fost ultimii care au implemantat-o.
Mai mafia, o sa discutam de "noile" tehnologii , gen full led si alte tehnologii aparute deja la altii, pun pariu ca va avea un ecran gigant care "va lua fata" concurentei, va avea un interior cu " de toate" si-un exterior banal cum le sta bine japonezilor, va semana f mult cu noul GS, un model care "rupe stilul", cel putin la design , va fi depasit si la vanzari si la performante dar vei turui ca are sistem hibrid si ca va fi "eco" cu motoare V8, care oricum sunt depasite, cam asa vor decurge lucrurile.
In res ce sa zic,e ca orice alta tehnologie,(te bucuri de ea si dupa aceea apare alta )exact cum s-a spus si mai sus oricine poate sa inveteze asemenea tehnologie ,iar daca ne punem mintea cu japonezii,ar putea inventa ceva .......ba chiar mai bun.Desi nu cred ca aceasta noua inovatie de la BMW va avea un mare succes in Romania.Interesant ,ceea ce vad pe aici pe la unele comentarii,cum ca va aparea noua berlina de clasa premium ''Lexus LS'',lucru care nu il stiam.Oricum sunt sigur si am incredere si eu ca japonezii vor pune tot ce au ei mai bun pe aceasta noua limuzina de lux.
Eu chiar nu inteleg sunt asa oameni de intunecati la minte si o tin una si buna suedezii alde volvo cu japonezii.
Voi chiar nu vedeti ca voi nici nu sunteti in calcule ???
eu inca nu am vazut reviste sa compare BMW SERIA 5 cu Nissan Primera (masina PRIMITIVA) sau Audi A5 cu Nissan Altima ( O ETUBA).
Eu cred ca voi sunteti prea naivi si insistenti la o batalie cu NEMTII care nu aveti nici o ssansa cu japonezii si suedezii.
V-am mai zis GTR e o masina de doi lei o cutie fara izolatie usile se inchid ca la DACIE ca o cutie de conserva si materiale de doi lei , are numai motor puternic si cu asta basta .
SISTEMELE ( ABS, ESP, SRS de la Nissan sunt facute de MADE IN GERMANY),
Japonezii nu reuesesc sa produca o masina 100% la 100% in japonia , MACAR TEHNIC sub capota sa fie japoneza cum e un Mercede-Benz ( MADE IN GERMANY 100%)
@lumea de mai sus - loL mă ... ce ganduri si idei aveti pe voi :). Si nu-i mai dati apa l amoara lu nea mafiuță ca el are 16 ani si a mers o data cu o masina japoneza, evident ca de la caruta i s-a parut un mare progres iar acum ca are internet ne impartaseste si noua asta.
Trecand peste caracterizari si alte probleme "etice" enumerate de Mircea mai sus, as vrea sa va indrum catre o gandire logica, pragmatica, tipica unui CEO de mare producator de masini din lumea asta. Stiati ca toti producatorii de masini exista pentru a va lua banii? Stiati ca toti producatorii de masini REFUZA SISTEMATIC EOLUTIA ???? Stiati ca lor le este muuult mai profitabil sa va vanda aceiasi tabla negalvanizata de acum 40 de ani?
asaaa... acum ca deja v-ati hotarat la culoarea rosie a labutei acordate, va rog sa-mi permiteti sa va intreb cateva lucruri:
Cand a fost "inventat" GPSul ala mic portabil cu ecran LCD ... si la cati ani distanta a aparut el in masini ca optiune?
Cand a fost inventata recunoasterea vocii si toate treburile astea cu "dictarea mesajelor" ... si la cati ani a aparut pe masini?
Cand au aparut ecranele LCD din "generatia noua" ... si la cati ani au aparut ele pe masini?
... si tot asa putem discuta vreo trei zile despre cum exact fiecare "inovatie" tehnologica din domeniul auto este disponibila in aplicatii mai "ieftine" cu cel putin 5 ani mai devreme ... iar apoi este catalogata drept "ce mai mare infaptuire a ingineriei moderne" de catre PRul brandului auto care o pune primul pe masina.
Mai tineti minte "NightVision' .. ce mare scula de bascula de tehnologie era data in pliante acum cativa ani? ... tehnologia respectiva are zeci de ani vechime in campul muncii.
Incetati, va rog, cu acest "brusli il bate pe vandam" pentru ca pot pune pariu lejer pe faptul ca toti cei de mai sus nu isi permit un 5ar nou nici daca fac cheta la tot neamu' lor... (pentru definitia ideii de "a-ti permite o masina" va rog sa va adresati comentariului meu de la ultimul test cu o masina BMW de pe AM ... si nu, nu inseamna doar sa mori de foame si sa te creditezi pe 30 de ani ca sa reusesti sa o cumperi)
Night Vision a fost trambitat pt c-a fost pus prima oara pe o masina, ca are zeci de ani in domeniul militar, este altceva, si da, toti sunt acolo sa castige banii clientilor, diferenta este ca unii se straduiesc sa mai si justifice pt ce anume cer banii aia. Majoritatea sistemelor existau dinainte, in alte domenii, ok, dar nu chiar toate, doar ca unii asteapta sa le implementeze altii, cu toate ca existau deja, si apoi le prezinta ca "sisteme fiabile", ca la razboi, cei din prima linie cad si cei din spate infing steagul in teritoriul inamic
O adevarata inovatie mi se parea ca cineva sa faca o integrare cu toate sistemele de operare populare pentru tablete si smartfone-uri si sa iti lase libertatea sa iti pui in masina cate tablete/telefoane vrei tu.
Aia mi se parea inovatie si era infinit mai ieftina si mai mentenabila decat tehnologia asta care o sa devina obsolete in 5 ani.
Tot ce a facut BMW a fost sa integreze o tableta in bord. De ce? DEGEABA.
O inovatie mai utila mi s-ar parea sa faca in asa fel incat consumurile alea de pe hartie sa nu ramana doar pe hartie. Pana una alta masinile lor actuale consuma doar cu 10% mai putin decat cele de acum 20 de ani. Atat. Pe hartie consuma cu 50% mai putin dar in realitate doar cu 10%.
Cat despre toate gadget-urile, asta se poate spune de orice constructor care implementeaza asa ceva, ca se gaseste pe multe dispozitive portabile . Macar Bmw a integrat o gramada de functii intr-un singur buton acum 11 ani, daca n-o faceau ei erau altii, iar ca peste 5 ani devine depasita...pai si-un notor nou f performant este depasit dupa 5 ani, asta este ritmul.