BMW îndeamnă Germania să respingă taxele vamale pentru mașinile electrice din China

de Tiberiu Safta
Miercuri, 02.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a îndemnat guvernului Germaniei să voteze împotriva introducerii noilor taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Șeful BMW susține că aceste taxe vamale vor crea o dispută comercială, din urma căreia nimeni nu va câștiga.

Constructorul bavarez pune presiune pe guvernul de la Berlin de a respinge taxele vamale pentru mașinile electrice produse în China. Statele membre ale Uniunii Europene vor vota joi implementarea noilor tarife definitive pentru aceste mașini. BMW se alătură, astfel, altor mărci germane, ca Volkswagen și Mercedes-Benz, care se declară împotriva introducerii noilor taxe.

Într-un comunicat oficial, Oliver Zipse, șeful BMW, a declarat: „Tarifele adiționale afectează companiile din această țară active la nivel global și ar putea provoca o dispută comercială din urma căreia nimeni nu câștigă. Guvernul german ar trebui să adopte o poziție clară”, a declarat Zipse.

Noile tarife vamale definitive urmează să fie votate în 4 octombrie. Dacă sunt introduse, unele mașini electrice venite din China vor avea taxe de până la 45%. Marți, mai mulți oficiali ai guvernului german au dat de înțeles că Germania se va abține de la vot, ceea ce înseamnă că nu va vota împotriva introducerii taxelor vamale.

Guvernul de la Berlin se așteaptă ca și alte guverne din Uniunea Europeană să se abțină de la vot.

via Automotive News Europe

Comentarii (23)

  • George Simion
    Cum adică se abține? Adică sunt disabled, nu pot gândi și alege argumentat? Sau împing iar coloniile gen Românica sa voteze și să fie puse la înaintare?
    4 9
  • Banditos
    Pentru a parafraza un user cunoscut:

    "Prin BMW se înțelege că vrea China"
    4 7
  • Danut, auzi ce vor cei pe care ii sustii???
    Dutz esti si tu pe aici?
    Pai BMW incurajeaza China sau au interese si joaca cum le canta partidul comunist chinez :))
    Hai baietii, dans!
    4 10
  • Dacă sunt fan Bmw nu înseamnă ca înghit orice spune un reprezentant Bmw, deci mi se rupe de cerința Bmw, nu i-am pus eu sa activeze și pe piața din China .

    Nu @ Banditos, nu vrea China, vrea Bmw pt că piața chinezească este importantă pentru ei, dar asta nu e problema mea, la Volvo este altceva, China este stăpâna în acte .
    11 2
  • @dan_grc
    Tu nu faci diferenta intre stapana in acte si productia Volvo...
    E diferenta mare intre XC90 Made in Sweden cu TOATE componentele Made in Europe fata de BMW ix3 Made in China!!!
    Deci nu stapanirea face diferenta ci piesele componente!
    Dovada clara ca esti cocalar snob!
    3 7
  • @dan_grc
    Bolovane, durerea lor nu e ca activează pe piața din China. Au fabrica acolo, nu li se aplica taxele. Problema lor e ca vor sa le construiască acolo și apoi sa le vândă în Europa, sa mai crească puțin profitul. Și atunci li se aplica taxele.
    4 1
  • @Danut: Geely a cumparat Volvo in urma cu peste 10 ani si in tot acest tip Volvo a tot produs masini in Suedia si Belgia pentru piata europeana: XC90, Xc60, XC40, versiunile PHEV si cu motoare ICE au fost produse in Europa.
    Daca vrei sa te convingi, mergi la un dealer Volvo si uita-te unde scrie ca sunt produse componentele.
    Eu pe masina am numai componente produse prin Suedia, Franta, Germania, Polonia, Bulgaria chiar si Romania. Dar nu am gasit nimic Made in China!
    4 5
  • Negarea realității este permisă, doar ca poate fi nasoală, Volvo aparține Geely, marca suedeza este independenta cum e Mini în cadrul Bmw, sau Skoda în cadrul VAG, dacă erau băieți deștepți rămâneau solo, doar cu ceva colaborări, dar se putea mai rău, exemplu Saab .

    Politica Volvo, în orice direcție, este dictata de finanțator, așa e în viață.
    9 3
  • Volvo are in spate tot portofoliul Geely. Daca e nevoie aduce de pe o zi pe alta orice model de la Geely cu sigla Volvo si acopera orice nevoie. Dar odata intrat pe drumul asta, se duce faima si se duc fanii. Deja au adus un minivan electric sau ceva de genul asta dar segmentul nu face prea multi purici prin Europa.
    6 1
  • @dan_grc
    Pai daca politica e dictata de finantator, atunci BMW e libera sa faca ce vrea ca are "muschi". Deci de ce pupa China undeva daca sunt asa puternici?
    De ce au nevoie de Join Venture BMW Brilliance daca sunt asa smecheri?
    Hai nu nega realitatea....fara chinezi BMW e pe moarte.
    2 7
  • Elektrikkk
    Motivul este că producătorii germani nu vor să mai producă multe maşini în Germania.... dar să le producă în China şi să le importe de acolo în Germania !!!

    LĂCOMIA BMW, VAG şi Mercedes, iubitori de ruşi.

    Producătorii auto germani NU au învestit nimic în fabrici de baterii şi nu au cum să facă maşini electrice bune decât dacă le fac în China cu baterii ieftine şi de calitate medie.

    Lăcomia aia e.

    Statul german este în opoziţie cu această mişcare pentru că se pierd locuri de muncă, taxe, etc

    Deci este Germania vs Germania, pe baza lăcomiei celor care au făcut diesel gate.
    9 4
  • Elektrikkk
    Ruşinos este că producătorii diesel gate germani lacomi au aruncat cu acuze şi noroi în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte decarbonizarea.

    Uitaţi vă la programele verzi, Casa Verde, se termină toate fondurile pentru toate regiunile în mai puţin de 2 minute, cele pentru maşini electrice la fel.
    1 8
  • @dan_grc
    Politica BMW de cine e dictata???
    Daca sunt buni nu au nevoie de Joint venture la chinezi, isi impun regulile.
    Daca sunt buni nu produc modelele electrice in China, ci ar da de lucru la germani! Vezi ca VAG se pregateste sa dea afara in timp ce procesul fostului sef e iarasi amanat ca ar fi bolnav micutul.
    https://fortune.com/europe/2024/10/01/volkswagen-ex-boss-martin-winterkorn-dieselgate-trial-suspended/
    Eu prefer un Volvo cu actionari chinezi, decat un BMW diesel cu softuri ilegale.
    Deci nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vad atata prostie in Romania, ma bucur ca am plecat demultisor, ca e contagioasa.
    3 5
  • Alou, Danut, i-auzi ce zice aici:
    https://www.automarket.ro/stiri/seful-amg-clientii-nu-vor-avea-nicio-problema-sa-treaca-de-la-v8-la-119791.html
    Citam "deoarece clienții sunt interesați de tehnologie."
    Deci vorbim despre TEHNOLOGIE!
    Si tehnologia vine mai nou din CHINA!
    4 6
  • Așa e deșteptule, clienții nu vor avea probleme, de aia gama EQ merge super, clienții sunt ok, constructorii nu prea, iar presupun directorii ce vor clienții, iar la anul vin cu discursuri penibile.
    7 2
  • @hater
    Danutz va desfiinteaza la fiecare articol, voi nu si nu, masochisti :)
    2 1
  • @dan_grc
    Alianta BMW - Mercedes - VAG a avut ca scop instalarea de softuri mincinoase, alianta pentru monopol pret otel, aliante ilegale pentru a intarzia implementarea noilor tehnologii mai putin poluante si alte aliante ilegale.
    Gama EQ nu merge bine pentru ca nu sunt clientii multumiti de mercedes in general. Sunt primii la recall de vreo 3 ani la rand.
    Clientii vor electrice si vor sustinere in dezvoltarea infrastructurii si suport la achizitionarea lor. Si asta se poate simplu daca se vrea.
    Sunt electrice in 2024 mai ieftine si net superioare unor BMW-uri 2.0 diesel din 2014.
    Testele AM pot demostra acest lucru:
    Mergeti la rubrica test-drive si cautati BMW Seria 1, BMW Seria 3, BMW Seria 5 dieseluri 2.0 si vedeti cu ce preturi nesimtite se vindeau acum 10 ani.
    Doar un Dorel retardel nu intelege cum sta treaba.
    UE iese in mare avantaj daca se apuca sa dea amenzi la producatorii care nu respecta normele de anul viitor. Sunt bani usor obtinuti si nu stie nimeni unde se duc.
    Daca ar investi in infrastructura, banii se duc si se pot urmari usor, deci nu mai merg furati.
    Unde s-au dus miliardele platite de VAG BMW si Mercedes pentru Dieselgate?
    Tu iti dai seama cate se puteau face cu peste 10 miliarde???
    Tesla vinde binisor cica, a avut un trimestru destul de bun, mai bun ca cel de anul trecut. Fara subventii...
    Deci lumea nu merge pe EQ, dar merge pe Tesla, Volvo, Hyundai, Kia. Sunt alti jucatori mult mai importanti pe piata decat Mercedes. Incetisor dispar astia "mari" si cu vechime daca nu se orienteaza. BMW a vandut electrice de a rupt, a intrecut si Tesla o perioada, desi ziceau ei ca vand de rup termice.
    Mai minte lumea si tu esti un exemplu clar
    3 5
  • @@hater
    Danut desfiinteaza tot ce poate.
    Are si cu ce. La ce masina are, da lectii la toata lumea.
    Troaca ca a lui nu mai are altcineva pe ulita la tara la el.
    Care aveti niste bani sa il ajutati ca sa mai completeze cu un litru de ulei ca i se arde martorul in bord si poate cu un litru de motorina sa o mai miste ca au ruginit discurile de frana de cat comenteaza pe aici.
    2 5
  • @dan_grc
    Hai sa iti citez dintr-un articol care numara masinile chinezesti vandute intr-o tara (nu dam nume ca aia conduc cel mai mult din Europa si stau foarte bine la infrastructura):
    "Chinese brand or not - difficult definition
    Before we all start fighting each other about what is and what is not a Chinese brand, we will briefly discuss which brands we are talking about in this article. By 'Chinese brands' we mean relatively new brands specifically for the Dutch car market. Is Volvo a Chinese brand? And Polestar and Lotus? They all fall largely under the wings of the Chinese parent company Geely. However, the brands are not fully owned by Geely and all three brands have their headquarters in Europe. The same goes for Smart. That is half owned by Geely, but the other half by Mercedes-Benz. MG does fall under the relatively young Chinese brands in this article, because MG, which is fully owned by SAIC Motor, has nothing to do with the once European MG, apart from the name. An important side note: we are talking about Chinese brands, not about models produced in China . The Tesla Model 3, DS 9, Dacia Spring, Honda ZR-V, Mini Cooper and Aceman, Citroën C5 X, Volvo EX30, BMW iX3 and the Cupra Tavascan that has yet to be delivered are not included. If we were to classify these as 'Chinese models', we would in theory also have to call the Leapmotor T03 produced in Poland or the Omoda E5 to be produced in Barcelona, ​​Spain 'European cars'. For the calculations in this article, we include the brands Aiways, BYD, Hongqi, JAC, Lynk & Co, MG, Nio, Voyah, Xpeng and Zeekr.
    Deci eu vad ca mentionat un model de Volvo EX30 care nu se numara la marci chinezesti, asa cum e mentionat si un Model BMW ix3 produs 100% in China si nu se ia la numarat.
    Deci ce mananci tu acolo cum se numeste?
    1 5
  • @hateru
    Nu-ti mai citeste nimeni prostiile bai lache, mai ales cand aberatiile sunt atat de lungi, baga o cafea la rasnita ta electrica, ca atat ai electric. Daca avea cineva diesel din 2024, aveai respect, se schimba ceva /? Nu, erai acelasi obosit, ce tot te scremi atat, volvo este detinuta de chinezi, altfel dadea faliment, lache flausat, restul e zoaie tot ce scoti pe gura, da o fuga in dragonul rosu si ia-ti o electrica cu telecomanda, doar din aia iti permiti
    5 3
  • @hateru
    Era sa uit, esti atat de disperat incat incerci sa te faci ca nu stii diferenta intre masini made in China si marci detinute de chinezi, asa si Spring este model chinezesc, dar marca este Dacia, care este a lui renault, apoi tot exportul chinezesc, marea invazie inseamna si masini care nu reprezinta marci chinezesti, dar sunt fabricate acolo, in principiu este tamaie, volvo este tinuta de chinezi, poti sa te scremi mai mult, dar sa nu faci pe tine
    5 1
  • @dan_grc
    Daca Volvo face ce zice China, atunci INTREAGA Germanie ce face?
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/germany-vote-against-eu-tariffs-chinese-electric-vehicles-sources-say-2024-10-03/
    Hopa, deci Volvo e detinuta de chinezi si face ce zic ei.
    Dar daca intreaga Germanie se supune Chinei, treaba este cat se poate de Clara.
    Daca nu ati fi atat de retarzi, ati intelege bine cum sta treaba.
    Succes cu cotetele! Se anunta valuri noi de rable ca germanii vor alte masini.
    1 1
  • Mircea
    https://www.bizbrasov.ro/2024/10/03/industrie-zile-negre-brasov-concedieri/
    Germania isi muta productia in China.
    Hai baietii cu manutele rosii, sa vedem daca germanii va mai dau masini cu motoare termice, ca alea DIZAL dispar incetisor. Nu mai dezvolta producatorii auto noi motoare ca nu au cum sa respecte normele de poluare. Germanii au reusit sa le reapecte cu softuri mincinoase. Acum nu prea mai pot si se roaga frumos de China sa produca masini pentru ei.
    Deci cum e cu Volvo Made in China??? :))
    Acum veti avea numai Made in Germany...
    Hai cu manutele rosii, ca va ajuta mult.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru