Actualizare marți, ora 18:00:
Ian Robertson, directorul executiv al BMW din Marea Britanie, susține că declarațiile făcute de managerul vamal Stephan Fereismuth au fost scoase din context.
Întrebat dacă BMW ia în considerare mutarea producției în afara Marii Britanii, el a replicat: "Nu. Suntem devotați operațiunilor noastre din Marea Britanie și forței noastră de muncă".
Pe de altă parte, agenția de presă Reuters notează că BMW a mărit în ultimii ani producția la uzina de asamblare pentru modele MINI pe care o deține în Olanda în parteneriat cu producătorul VDL Nedcar. Producția a crescut de la 89.000 de unități în 2016 la 170.000 de unități în 2017, în timp ce numărul angajaților a crescut de la 1.450 în 2014 la 7.200 în prezent. "Cifrele de la VDL Nedcar nu au nicio legătură cu discuțiile legate de Brexit", spun însă oficialii BMW.
Știrea inițială:
Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană i-a pus în gardă pe producătorii auto cu activitate în Regatul Unit, care trebuie să analizeze și să reacționeze repede în cazul în care Brexitul se va produce într-un final.
Spre exemplu, BMW se gândește să închidă fabricile unde sunt produse modelele Mini și Rolls-Royce, dacă furnizorii săi vor fi afectați în urma Brexitului.
“Am spus întotdeauna că putem face tot ce este mai bine și să pregătim totul, dar dacă, la sfârșitul zilei, lanțul de furnizori se va opri la graniță, atunci nu vom mai putea fabrica produsele noastre în Marea Britanie,” a declarat Stephan Fereismuth, manager vamal pentru BMW, într-un interviu acordat Financial Times.
Aproape 60% din cele 378.000 de mașini Mini produse anul trecut de BMW au fost realizate în fabrica din Oxford.
Potrivit oficialului BMW, compania dorește să păstreze fabricile britanice deschise, dar orice întrerupere a importurilor de componente va crește costurile, iar pierderile vor apărea în timpul de producție a mașinilor.
Via Automotive News
am auzit a si aibus se gandeste la o asemenea manevra, si multi altii vor urma