BMW i8 Spyder concept, versiunea cabrio a viitorului hibrid sportiv al mărcii bavareze

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Duminica, 01.04.2012
La câteva zile după ce imaginile oficiale au ajuns pe internet, BMW a prezentat oficial versiunea fără plafon a conceptului i8.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune BMW i8 Spyder Concept
Lungime (mm) 4.480 mm
Latime (mm) 1.208 mm
Inaltime (mm) 1.922 mm
Ampatament (mm) 2.650 mm
Greutate (Kg) 1.630 kg
Capacitate (cc) 1.500 cmc + motor electric
Puterea maxima (CP/rpm) 354 CP
Cuplu maxim (Nm/rpm) 550 Nm
Viteza maxima (Km/h) 250 km/h
Acceleratie 1-100Km/h (s) 5 secunde
Consum mediu (litri/100 km) 3 l/100 km

BMW a prezentat oficial versiunea decapotabilă a conceptului BMW i8. Botezat i8 Spyder, noul model folosește o versiune cu ampatament mai mic a modelului i8 Coupe. Este foarte posibil ca acest model să ajungă în producția de serie în următorii doi sau trei ani. Până atunci, BMW i8 Spyder Concept își va face debutul la Salonul Auto de la Beijing, la sfârșitul lunii aprilie. 

Spyder-ul este strâns înrudit cu modelul coupe, dar are doar două locuri. Este mai scurt și folosește portiere de tip "fluture" pentru accesul în habitaclul descoperit. Partea din spate a fost redesenată, capota este semitransparentă, iar la interior avem culori și materiale noi. Din comunicatul oficial BMW nu reiese ce soluție au adoptat inginerii pentru a capota modelul atunci când condițiile meteo sunt nevaforabile.

Sistemul de propulsie este un plug-in hibrid ce combină două surse de putere. Prima este un motor turbo pe benzină cu trei cilindri de 1.5 litri ce livrează 223 CP și 300 Nm. Acest motor este amplasat în spatele pasagerilor și este asociat cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj.

A doua sursă de putere este un motor electric ce adaugă încă 132 CP transmiși către puntea față. În total, BMW i8 Spyder se bazează pe 354 CP și 550 Nm. Performanțele sunt pe măsura acestor cifre: 0-100 km/h în 5 secunde și o viteză maximă de 250 km/oră.

Consumul de carburant se va situa în jurul cifrei de 3 litri/100 km.

Via | BMW

Comentarii (11)

  • unde este
    Salutare...unde este "traditionala" stire de 1 Aprilie???
    17 0
  • 1 aprilie
    tzapaaaaaaaaaa
    9 0
  • Arata foarte bine si coupe si Spyder, performante bune avand in vedere ca vor fi hibride, dar de dragul fanilor si chiar vanzarilor, poate trece putin si pe la divizia BMW M.
    4 3
  • @bayern
    Nu vad rostul așa zis-ului Super car cu performante de un M3 E46 de pe vremea lui Stalin .
    0-100km/h in 5.0 secunde asta nu e super car de anul 2014 dar e o trotineta de prin 1995
    4 4
  • zarnesteanu
    Nice try :)
    Daca n-as fi vazut adevaratul i8 si azi n-ar fi fost 1 Aprilie, percutam fara doar si poate. Altfel, arata bine. Chiar prea bine, din pacate, pentru productia de serie.
    0 3
  • Vezi tu in articol cuvantul supercar ? Zice ca este un hibrid sportiv. Motor 1,5 litri cel pe benzina + motor electric 350 CP, 5 secunde este exact hibrid sportiv.
    5 3
  • BMW nu s-a bazat niciodata pe 0-100 Km/h, se bazeaza pe cum se conduce, daca o sa reuseasca ce reuseste cu orice model BMW, nu mai intereseaza pe multi timpul 0 -100, banii o sa fie o problema.
    5 3
  • AndreiRN
    Toyota
    Primele fructe ale colaborari cu Toyota in domeniul hibridelor incep sa apara.
    Deocamdata concepte dar sub aceasta caroserie o sa fie un sistem Lexus hibrid de performanta.
    2 3
  • zarnesteanu
    Mea culpa!
    M-am gandit la VisionConcept. Data viitoare o sa-mi fac tema mai bine :(

    Oricum, daca o baga in productie asa, va fi o masina superba. Pacat ca au renuntat la portierele transparente.
    0 0
  • @AndreiRN
    Acest concept a fost prezentat prima oara acum mai bine de un an, VisionConcept, acum arata mai aproape de versiunea finala,fabulezi ca de obicei, colaborarea cu Toyota a fost semnata acum cateva luni
    2 2
  • AndreiRN
    Concluzi
    Conceptul prezentat este doar o caroserie facuta ca test de design.
    Acum trebuie sa unple caroseria si partea functionala si nu numai una ci o productie intreaga.
    BMW nu are experienta in acest domeniu.
    Toyota are cea mai mare experienta din lume in acest domeniu.
    BMW sa asociat cu Toyota in acest domeniu.
    Concluziile le tragi singur.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru