BMW i3 devine și mai generos cu românii: o versiune îmbunătățită oferă 300 de kilometri autonomie și costă 1.000 de euro în plus

de Daniel Popescu
Vineri, 08.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW i3 a primit şi pe piaţa din România versiunea cu baterie cu autonomie extinsă la 300 de kilometri, care costă 37.000 de euro, cu 1.000 de euro în plus faţă de varianta standard.

BMW a anunţat disponibilitatea pe piaţa din România a modelului electric i3 cu o nouă baterie care permite creşterea autonomiei cu 50% până la 300 de kilometri.

Astfel, începând din luna iulie clienţii pot comanda un BMW i3 cu baterie de 33.2 kWh, care permite atingerea unei autonomii de 200 de kilometri în condus obişnuit sau 300 de kilometri în regim de condus economic.

Noua baterie este identică în dimensiuni cu acumulatorul standard de 21.6 kWh, astfel că producătorul german a integrat-o fără să aducă alte modificări la nivelul caroseriei. Ca urmare a introducerii noii baterii, BMW susţine că i3 a devenit cel mai eficient model din segmentul său, datorită unui consum de 12.6 kWh/100 km, conform testului european NDEC. Puterea maximă de încărcare de la o sursă de curent alternativ a crescut de la 7.4 kWh la 11 kWh, în timp ce puterea pentru încărcare de la o sursă de curent continuu a rămas la 50 kW.

În varianta cu baterie de 33.2 kWh şi autonomie de 300 de kilometri, BMW i3 costă 37.080 de euro cu TVA, cu circa 1.000 de euro mai mult decât varianta standard cu baterie de 21.6 kWh, care este în continuare disponibilă pentru 35.880 de euro cu TVA. Ambele variante sunt însă disponibile şi prin programul Rabla Plus, care oferă o reducere de aproximativ 4.500 de euro fără să fie necesară casarea unei maşini vechi.

În plus, cele două baterii sunt disponibile şi pe versiunile de BMW i3 cu Range extender, care includ utilizarea unui motor pe benzină pentru creşterea autonomiei, însă acestea nu pot fi cumpărate prin programul Rabla Plus. 

Versiunile cu noua baterie vor fi livrate către clienţi începând din luna august.

Preţuri BMW i3 (euro cu TVA inclus)
Preţ standard Cu Rabla Plus
BMW i3 baterie 21.6 Wh 35.880 31.380
BMW i3 baterie 33.2 Wh 37.080 32.580
BMW i3 baterie 21.6 Wh si Range extender 40.440 -
BMW i3 baterie 33.2 Wh si Range extender 41.440 -

Via BMW

Comentarii (9)

  • Un pret mai mult decat decent pentru inca 11,6 kwh, s-ar traduce in 86,2 euro / kwh - pret fara tva. Ma asteptam la un pret mai ridicat.
    Sper totusi ca pana in 2020 sa se ajunga la minim 500 km iar pretul sa ramana la +1500 euro. Ar fi fantastic!
    14 4
  • Oare poti merge intr-un service al marcii si, contra-cost si cu bateria veche la schimb, sa iei noua baterie de capacitate mai mare?
    10 0
  • @Yft BMW a anuţat o maţină dupa 2021 cu atuonomie de peste 500 km. Cel mai probabil, însă, va fi un model cu pile de combustie, adică va înlocui mare parte din baterie cu un rezervor de hidrogen şi un sistem "fuel cell".

    Este foarte mult de povestit despre electrice şi provocările cu care vin. Cei de la Automarket au prezentat în ultima vrem foarte multe detalii interesante despre asta, dar subiectul e pe departe de a fi epuizat.

    @gege Se poate schimba bateria, dar costurile sunt de 7000 de Euro în acest moment.
    5 0
  • BMW mai are masina cu acumulatorul vechi in oferta doar pentru a lichida stocul ... ma indoiesc ca o sa calce un client in showroom si o sa ceara pe aia mai mica doar pentru ca-i mai ieftina cu 1500E

    Varianta noua de baterie +range extender sunt ceva "de vis" in acest moment, oferind ceea ce "expertii" spuneau ca nu o sa avem decat dupa 2020
    4 0
  • @uncle
    Dap .. e ceva de vis .. cand te trezesti vezi ca exista deja ce-ai visat tu. Se cheama Chevrolet Volt. si are motor termic standard nu optional. Apoi motorul termic e un motor normal nu o gluma de pe o motocicleta. Da nu-i nimic, ne putem preface ca i3-ul e revolutionar.
    1 5
  • @Unckle, depinde foarte mult cum si unde incarci bateria acasa.
    Daca o incarci de la priza obisnuita (si e foarte posibil sa ai anumite limitari ale puterii de incarcare), existe sanse sa nu mai apuci sa mergi niciodata cu 100% baterie, ca nu ai timp sa o incarci.

    Dar, asa este, lumea o sa mearga mult pe bateria mai mare, diferenta e mult prea mica sa nu fac pasul asta. Si update-uri de baterie o sa mai vina.

    Chevrolet Bolt e anuntat pentru 2017 cu 60 kWh, adica aproape dublu fata de i3 cu bateria noua si performante la nivel de 0-100 km/h la nivel de i3. Sa vedem, eu cred ca o sa fie foarte grea masina.

    Cat despre compartia cu Volt, pe acelasi rationament, masina nu s-a schimbat de la primul Benz Patent Motorwagen...
    2 0
  • doar ca i3 nu este un simulacru de masina ca Volt ... Volt se vrea hibrid, si este, pe cand i3 se vrea o masina electrica la care este optional un range-extender (si este suficient un motor de motocicleta..)
    ... deh, ce sa ceri de la copii imbecili care viseaza numai motoare de 6000

    @ Alex - bateria se incarca lejer pentru 100km intr-o noapte, cred ca mai sigur spui ca mergi cu ea aproape plina decat cu ea aproape goala.
    Bolt este, la fel ca si Tesla 3, o masina anuntata dar care se bazeaza pe o evolutie tehnologica inca insuficient maturizata. Daca o sa se materializeze promisiunea atunci vom fi in avans fata de predictiile liniare ultraconservatoare ale unor specialisti. Nu uita ca BMW pune 33kWh in pachetul in care acum cativa ani punea 21kWh, poate in 2 ani o sa puna 45kWh (desi cred ca nu-i posibil pentru 2018 .. poate 2020)
    3 0
  • Trebuie totusi sa fi ticnit sa dai 37 de mii pe buburuza asta !
    0 2
  • @unckle Lucrurile evoluează repede, repede.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru