BMW a anunţat disponibilitatea pe piaţa din România a modelului electric i3 cu o nouă baterie care permite creşterea autonomiei cu 50% până la 300 de kilometri.
Astfel, începând din luna iulie clienţii pot comanda un BMW i3 cu baterie de 33.2 kWh, care permite atingerea unei autonomii de 200 de kilometri în condus obişnuit sau 300 de kilometri în regim de condus economic.
Noua baterie este identică în dimensiuni cu acumulatorul standard de 21.6 kWh, astfel că producătorul german a integrat-o fără să aducă alte modificări la nivelul caroseriei. Ca urmare a introducerii noii baterii, BMW susţine că i3 a devenit cel mai eficient model din segmentul său, datorită unui consum de 12.6 kWh/100 km, conform testului european NDEC. Puterea maximă de încărcare de la o sursă de curent alternativ a crescut de la 7.4 kWh la 11 kWh, în timp ce puterea pentru încărcare de la o sursă de curent continuu a rămas la 50 kW.
În varianta cu baterie de 33.2 kWh şi autonomie de 300 de kilometri, BMW i3 costă 37.080 de euro cu TVA, cu circa 1.000 de euro mai mult decât varianta standard cu baterie de 21.6 kWh, care este în continuare disponibilă pentru 35.880 de euro cu TVA. Ambele variante sunt însă disponibile şi prin programul Rabla Plus, care oferă o reducere de aproximativ 4.500 de euro fără să fie necesară casarea unei maşini vechi.
În plus, cele două baterii sunt disponibile şi pe versiunile de BMW i3 cu Range extender, care includ utilizarea unui motor pe benzină pentru creşterea autonomiei, însă acestea nu pot fi cumpărate prin programul Rabla Plus.
Versiunile cu noua baterie vor fi livrate către clienţi începând din luna august.
Preţuri BMW i3 (euro cu TVA inclus) | ||
Preţ standard | Cu Rabla Plus | |
BMW i3 baterie 21.6 Wh | 35.880 | 31.380 |
BMW i3 baterie 33.2 Wh | 37.080 | 32.580 |
BMW i3 baterie 21.6 Wh si Range extender | 40.440 | - |
BMW i3 baterie 33.2 Wh si Range extender | 41.440 | - |
Via BMW
Sper totusi ca pana in 2020 sa se ajunga la minim 500 km iar pretul sa ramana la +1500 euro. Ar fi fantastic!
Este foarte mult de povestit despre electrice şi provocările cu care vin. Cei de la Automarket au prezentat în ultima vrem foarte multe detalii interesante despre asta, dar subiectul e pe departe de a fi epuizat.
@gege Se poate schimba bateria, dar costurile sunt de 7000 de Euro în acest moment.
Varianta noua de baterie +range extender sunt ceva "de vis" in acest moment, oferind ceea ce "expertii" spuneau ca nu o sa avem decat dupa 2020
Daca o incarci de la priza obisnuita (si e foarte posibil sa ai anumite limitari ale puterii de incarcare), existe sanse sa nu mai apuci sa mergi niciodata cu 100% baterie, ca nu ai timp sa o incarci.
Dar, asa este, lumea o sa mearga mult pe bateria mai mare, diferenta e mult prea mica sa nu fac pasul asta. Si update-uri de baterie o sa mai vina.
Chevrolet Bolt e anuntat pentru 2017 cu 60 kWh, adica aproape dublu fata de i3 cu bateria noua si performante la nivel de 0-100 km/h la nivel de i3. Sa vedem, eu cred ca o sa fie foarte grea masina.
Cat despre compartia cu Volt, pe acelasi rationament, masina nu s-a schimbat de la primul Benz Patent Motorwagen...
... deh, ce sa ceri de la copii imbecili care viseaza numai motoare de 6000
@ Alex - bateria se incarca lejer pentru 100km intr-o noapte, cred ca mai sigur spui ca mergi cu ea aproape plina decat cu ea aproape goala.
Bolt este, la fel ca si Tesla 3, o masina anuntata dar care se bazeaza pe o evolutie tehnologica inca insuficient maturizata. Daca o sa se materializeze promisiunea atunci vom fi in avans fata de predictiile liniare ultraconservatoare ale unor specialisti. Nu uita ca BMW pune 33kWh in pachetul in care acum cativa ani punea 21kWh, poate in 2 ani o sa puna 45kWh (desi cred ca nu-i posibil pentru 2018 .. poate 2020)