În toamna acestui an, BMW va dezvălui în cadrul salonului Auto de la Frankfurt versiunea de serie a noului i3, primul său model electric. Înainte de a face cunoştinţă cu el prin intermediul unei galerii foto oficiale, avem ocazia de a ne acomoda cu designul general prin intermediul unor imagini folosite pentru înregistrarea modelului, scăpate pe internet.
Comparativ cu prototipul pe care l-am văzut în urmă cu doi ani la Salonul Auto de la Frankfurt, versiunea de serie a lui i3nu se îndepărtează foarte mult de filosofia iniţială. Apar însă o serie de schimbări funcţionale. Partea frontală suferă retuşuri timide la nivelul blocurilor optice şi a spoilerului, însă modificările care vor interesa pe toată lumea se referă la portiere.
Acestea nu mai beneficiază de panouri transparente ca în cazul conceptului şi au dimensiuni diferite. Mai exact, portiera spate a devenit mult mai îngustă. Se vorbeşte deja despre o deschidere opusă a uşilor, în stilul celor de pe Mini Clubman, însă pe ambele părţi ale caroseriei. Posteriorul va renunţa la uşa portbagajului din sticlă. Hayonul va opta pentru o soluţie clasică, cu tablă şi apoi lunetă.Despre i3 se ştie că va oferi un şasiu din aluminiu şi o structură din CFRP pentru o masă totală cât mai redusă. Este propulsat de un motor electric posterior de 170 de cai şi ţinut în viaţă de un pachet de baterii litiu-ion. Va exista şi o versiune cu autonomie extinsă, care este ajutată să încarce bateria cu un motor electric de motocicletă.
via carscoops
"care este ajutată să încarce bateria cu un motor electric de motocicletă"?!
Daca te referi la un sistem cu range extender, atunci vrei sa spui motor termic de motocicleta. Deci?
cat despre dulapurile japoneze...@unu...alea au rostu' lor, se muleaza si se adapteza perfect in conditiile urbane tipic japoneze. Dar nu am pretentii...cand tu nu ai trecut de bariera cartierului....si mai uita-te la pozele fata-spate si vei vedea raportul inaltime/latime absolut rezonabil