Nu a trecut decât o săptămână de când am văzut ultima "reușită" estetică a unei mărci auto din China specializate în copierea fără probleme a modelelor de succes produse în Europa și ne întâlnim cu o nouă operă de artă dezvoltată la umbra Marelui Zid. De această dată ținta nu mai este însă Porsche Macan, copiat cu indigoul de marca Zotye, ci nimeni altul decât BMW i3, primul model full-electric dezvoltat de marca bavareză.
Autorii sunt designerii brandului Yema, care atunci când au creat liniile noului model de oraș B11 au scăpat cam multe referințe la modelul din gama BMW. Atât de multe, încât dacă nu ești atent s-ar putea să confunzi cele două modele atunci când le vezi unul lângă celălalt pe stradă.
Din fericire, BMW i3 și Yema B11 nu vor putea fi văzute astfel decât pe piața de origine a mărcii chineze. Și chiar și așa, diferențele dintre cele două mașini rămân vizibile, pentru că soluțiile tehnice pe care le-a avut la dispoziția marca asiatică nu i-au permis probabil să copieze la perfecție i3.
Cel mai interesant asăect este însă legat de partea tehnică a celor două modele.
Deoarece copierea designului caroseriei este prea mainstream, compania chineză a decis să imite până și conceptul lui i3, astfel că Yema B11 este o electrică pur sânge disponibilă, la fel ca i3, și într-o versiune cu autonomie extinsă de un motor pe benzină. Evident, asemănările se opresc aici, pentru că soluția tehnologică utilizată de Yema pe B11 este un motor de 42 de cai putere. Nu există încă detalii legate de autonomia oferită de modelul electric al chinezilor, care va intra pe piață oficial în a doua parte a anului 2017.via TMR
Materialele de pe bord sunt acoperite cu piele cu cusatura tripla, iar chederele sunt cvadruple din cauciuc natural, spre deosebire de plasticul ieftin si de chederul singular din cauciuc reciclat pe care le promoveaza bavareza.
Asta multi n-o stiu si se reped spre i3 ca musulmanii inspre Mecca.
P.S. Stiti voi de cine fac misto. Sa aveti un weekend placut :-*