BMW a demarat astăzi producţia modelului electric i3 la uzina sa din Leipzig, Germania. Primul produs cu zero emisii a solicitat eforturi mari din partea constructorului, care a fost nevoit să adapteze forţa de muncă şi linia de asamblare.
Unul dintre motive este faptul că i3 reprezintă primul model care foloseşte fibră de carbon (CFRP) în producţia de serie. Întreaga caroserie este construită din acest material pentru a compensa greutatea bateriilor folosite de sistemul electric.
Într-un comunicat oficial, BMW susţine că se foloseşte cu 50% mai puţină energie electrică şi cu 70% mai puţină apă pentru construirea unui i3. De asemenea, întreaga energie folosită la asamblare este garantată de centralele eoliene ale bavarezilor. Reducerile considerabile se datorează eliminării procesului de vopsire tradiţională pentru oţel şi alte părţi ale caroseriei. Proces eliminat prin folosirea fibrei de carbon.Aproximativ 400 de milioane de euro au fost investite în retehnologizarea uzinei din Leipzig, unde au fost create şi alte 800 de locuri de muncă. Dacă ne referim însă la întreaga linie de asamblare „i”, cifrele cresc: 600 de milioane de euro şi 1500 de locuri de muncă.
Primul exemplar BMW i3 ieşit de pe linia de asamblare va fi folosit ca maşină de deschidere a Maratonului Internaţional de la Berlin, unde şofer va fi maratonistul german Jan Fitschen.
Primele livrări către clienţii europeni vor începe în luna noiembrie, în vreme ce pieţele din China şi SUA vor avea ocazia să vadă pe stradă noul i3 cel mai devreme în iarna viitoare. Preţurile încep de la 34.950 de euro pe piaţa din Germania.
ca ex cand vezi un Opel Omega break si un Opel nou studiu actual, numai ca generatia i3+i8 va face dif asta si cu masini noi .