BMW i3 a intrat oficial în producţie la uzina din Leipzig

de Bogdan Mirică
Joi, 19.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a demarat astăzi producţia modelului său electric i3. Maşina va fi produsă la uzina din Leipzig, unde s-au creat în total 1500 de locuri de muncă pentru asamblarea tuturor modelelor gamei „i”.

BMW a demarat astăzi producţia modelului electric i3 la uzina sa din Leipzig, Germania. Primul produs cu zero emisii a solicitat eforturi mari din partea constructorului, care a fost nevoit să adapteze forţa de muncă şi linia de asamblare.

Unul dintre motive este faptul că i3 reprezintă primul model care foloseşte fibră de carbon (CFRP) în producţia de serie. Întreaga caroserie este construită din acest material pentru a compensa greutatea bateriilor folosite de sistemul electric.

Esential 50 de procente este valoarea cu care s-a redus consumul de energie necesar construirii lui i3.
600 de milioane de euro s-au cheltuit pentru producţia gamei i.
1500 de locuri de muncă s-au creat la uzina din Leipzig odată cu naşterea gamei i.
Într-un comunicat oficial, BMW susţine că se foloseşte cu 50% mai puţină energie electrică şi cu 70% mai puţină apă pentru construirea unui i3.
De asemenea, întreaga energie folosită la asamblare este garantată de centralele eoliene ale bavarezilor. Reducerile considerabile se datorează eliminării procesului de vopsire tradiţională pentru oţel şi alte părţi ale caroseriei. Proces eliminat prin folosirea fibrei de carbon.

Aproximativ 400 de milioane de euro au fost investite în retehnologizarea uzinei din Leipzig, unde au fost create şi alte 800 de locuri de muncă. Dacă ne referim însă la întreaga linie de asamblare „i”, cifrele cresc: 600 de milioane de euro şi 1500 de locuri de muncă.

Primul exemplar BMW i3 ieşit de pe linia de asamblare va fi folosit ca maşină de deschidere a Maratonului Internaţional de la Berlin, unde şofer va fi maratonistul german Jan Fitschen.

Primele livrări către clienţii europeni vor începe în luna noiembrie, în vreme ce pieţele din China şi SUA vor avea ocazia să vadă pe stradă noul i3 cel mai devreme în iarna viitoare. Preţurile încep de la 34.950 de euro pe piaţa din Germania.

Comentarii (2)

  • Succes!
    11 0
  • Marius
    am stat in i3 , la standul BMW la IAA in Frankfurt, si este destul de ok. Dar vai de i8 Masina aia este atat de bestiala intrucat celelalte masini aratau ca niste masini grele si urate ....cand va fi i3 si mai ales i8 pe strada vor parea toate chiar toate celelante masini niste butoaie grele si urate !

    ca ex cand vezi un Opel Omega break si un Opel nou studiu actual, numai ca generatia i3+i8 va face dif asta si cu masini noi .
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru