Deși constructorii dedicați exclusiv modelelor electrice încearcă să-și impună mașinile pe piață mizând pe cifre fabuloase ale accelerației 0-100 km/h (vezi cazul Tesla sau, mai recent, Faraday Future), mărcile de tradiție care au în gamă divizii sportive nu se grăbesc să apeleze la motoare electrice pentru a-și apăra pozițiile.
Acest lucru se întâmplă în primul rând pentru că o mașină sport înseamnă mult mai mult decât un sprint 0-100 km/h. În plus, există probleme reale în încercarea de adaptare a modelelor sportive la un raport masă/putere diferit în contextul în care pachetul de baterii al unei mașini electrice "trage" la cântar.
"Evident, un BMW M electric va veni la un moment dat în viitor, însă nu întrebarea care se pune cu adevărat este când se va întâmpla acest lucru. Încă avem o problemă cu raportul masă/putere atunci când vine vorba de electrificare, chestiune care îngreunează adaptarea conceptului la filosofia mecanică a unei mașini sportive", a declarat Frank Van Meel, directorul diviziei M, într-un interviu acordat recent britanicilor de la AutoExpress.
Conform oficialului german, primul pas pe care-l va face divizia M a celor de la BMW înspre electrificare va fi hibridizarea modelelor deja cunoscute.
"Funcția Start-Stop este deja disponibilă pe modelele noastre, iar următorul pas este electrificarea parțială. La un moment dat în viitor vor exista și M-uri pur electrice, dar e nevoie de timp pentru asta", confirmă oficialul german.via AutoExpress
Comentarii (1)