Esential
24.62 | miliarde de dolari este valoarea de brand BMW. |
Millward Brown, una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare a pieţei, a întocmit şi anul acesta un top al celor mai valoroase branduri din lume, reunit sub eticheta BrandZ Top 100.
La categoria auto s-a dat din nou o luptă acerbă între BMW şi Toyota. Dacă anul trecut japonezii reuşeau să câştige prima treaptă a podiumului, anul acesta roata s-a întors. BMW este cel mai valoros brand auto din lume, urmat îndeaproape de Toyota şi abia apoi, la o distanţă considerabilă, de Mercedes.
Valoarea de brand BMW a crescut anul acesta cu 10% până la 24.62 miliarde de dolari, în vreme ce Toyota a înregistrat o scădere de 10%, atingând o valoare de 21.78 miliarde de dolari.
Specialiştii pun această scădere pe seama problemelor resimţite de dealerii Toyota din întreaga lume după cutremurul şi tsunamiul din martie anul trecut. Livrările de automobile au avut de suferit serios de pe urmă dezastrelor naturale.
În tot acest timp, BMW s-a bucurat de o creştere importantă alături de Audi şi Mercedes pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume în acest moment. Deşi a fost încoronat ca fiind cel mai mare constructor auto din lume, General Motors nu apare în topul celor mai valoroase 10 branduri auto. Nici grupul şi nici mărcile sale.
Deşi pare mare, valoarea de brand a celor de la BMW este minusculă, comparativ cu cea a celui mai valoros logo inclus în catalogul Millward Browm. Este vorba despre Apple, companie care a înregistrat o creştere de 19% şi se poate lăuda cu o valoare de brand impresionantă, de 183 miliarde de dolari.
Poziţie | Brand |
Valoare de brand (miliarde de dolari) |
1 | BMW | 24.62 |
2 | Toyota | 21.78 |
3 | Mercedes | 16.11 |
4 | Honda | 12.65 |
5 | Nissan | 9.85 |
6 | Volkswagen | 8.52 |
7 | Ford | 7.03 |
8 | Audi | 4.7 |
9 | Hyundai | 3.6 |
10 | Lexus | 3.39 |
via l motorauthority
PS: Unde e VW ? Aha, la un sfert :)))) Mizeriile ....
Puteti posta un link sau o explicatie ? As fi interesat.
Multumesc.
Nu de alta dar capitalizarea de piata a companiei BMW (care spune de fapt cat de valoroasa e compania) este de 41.35 miliarde euro. De exemplu VW - 58.31, Toyota - 122.68
http://finance.yahoo.com/q?s=BMW.DE&x=47&y=9
Din punct de vedere auto nu m-am mira ca in topul pe 2012 sa regasim BMW pe primul loc.
Eu zic sa va luati dupa asta chiar daca e facut in ianuarie, schimbarile nu sunt pot fi foarte mari:
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2011.aspx
Deci pretul de productie este 100 dar eu pot vinde acel produs cu ..... 200 daca pun o anume emblema pe el.
Da, BMW face produse atractive si o reclama puternica de creaza o anumita aura in jurul produselor lor dar din pacate calitatea/valoarea reala lasa mult de dorit.
Pai si Toyota care a fost pe primul loc pana anul acesta unde se incadreaza? Ori e reclama si marketing pt toata lumea ori las-o asa, si celelalta pe urmatoarele pozitii au o valoare reala fara emblema? Cum e cu aura?
interpretarea asta melteneasco-damboviteana gen BMW=masina de cocalar ... ofof ..
Poate asta ne demonstreaza ca nu prea s-a luat Europa in calcul cand s-a alcatuit acest clasament sau ca ponderea importantei e mica cat e si piata auto de aici.