Ecranele mari pe mașinile din ziua de azi au devenit o practică destul de controversată, în special din perspectiva șoferilor. Dacă acum 10 ani ideea de a avea un asemenea ecran într-o mașină părea una inovatoare și futuristă, acum au apărut tot mai des plângeri legate de lipsa butoanelor fizice și de faptul că aceste ecrane distrag foarte ușor atenția șoferilor.
Unul dintre producătorii care pun ecrane mari în mașinile lor este și BMW. În cazul constructorului bavarez, acesta este conștient de potențialele pericole pe care le prezintă aceste ecrane în timpul condusului. De câțiva ani, instrumentarul digital și sistemul multimedia sunt afișate pe un ecran mare, curbat, cunoscut oficial ca BMW Curved Display. Viitorul acestui ecran va fi unul scurt, deoarece BMW lucrează la o nouă soluție prin care ecranele să fie mai mici și să nu mai distragă atât de mult șoferii.
Soluția venită din partea bavarezilor este chiar noul sistem de afișare Panoramic iDrive, prezentat în urmă cu câteva săptămâni în cadrul evenimentului CES din Las Vegas.
Noua configurație prevede un ecran mare amplasat în mijloc, dar care va avea o formă de romb, în loc de una dreptunghiulară, cum este cazul în prezent.În spatele ecranului central va fi montat un alt ecran, îngust și panoramic, care se întinde pe toată lățimea bordului și care va integra, practic, instrumentarul digital. În acest mod, BMW dorește să facă mai ușor de văzut informațiile necesare în timpul condusului, precum și accesul comenzilor din ecranul central. Mai mult, ecranul panoramic va avea opțiuni multiple de configurare, cu 6 zone special definite pentru widget-uri, care vor avea la rândul lor nu mai puțin de 22 de opțiuni de personalizare.
Așadar, BMW nu mai crede că ecranele mari într-o mașină reprezintă o soluție viabilă. Această idee este reiterată de Frank Weber, șeful departamentului de dezvoltare al BMW, care spune despre aceste ecrane mari că îl „deconectează” pe șofer de la drum și că „ecranele din ce în ce mai mari nu sunt potrivite.”
„BMW te conectează la volan, iar volanul este conectat la vehicul, iar vehiculul este conectat la drum, iar asta este ceea ce te aștepți de la un BMW”, a declarat Weber.
Alături de ecranele mai mici, BMW va aduce schimbări și la modul în care vei interacționa cu sistemul iDrive.
Butonul mare tradițional din tunelul central va dispărea, de exemplu. Deocamdată, BMW nu a dezvăluit cum vor funcționa mijloacele de interacțiune, însă ne putem aștepta la revenirea unor comenzi fizice, cum ar fi cel pentru reglarea volumului.via Carscoops
Asta le mai trebuie la cocalari, beculete si informatii pe tot parbrizul.
Ei saracii habar nu au cum sa tina masina pe un drum drept, dar sa mai vada atatea istorii in fata.
Bravos BMW, inovati in permanenta.
Mai bagati si vreo 2000 CP si faceti reclama la liniute si succesul e garantat, vin cocalarii gramada sa fure asemenea masini.
In alta ordine de idei, astept sa vina cu proiectii 3D, filme, tiki-toki, si toate cele. Eu cred ca astia pregatesc generatiile pentru masinile autonome si IQ spre zero.
In era sclavagismului, romanii le spuneau "unelte vorbitoare". In era moderna, mateias gascarul si gasca, vor fi legume consumatoare.
Mai zi-ne cu rolul femeii în familia tradițională, ne uitam la tine ca la un exemplu de evoluție, o dovadă de IQ mult peste epoca medievală.
Familia s-a obișnuit cu prostul satului. Prietenii ti-i alegi, cu familia ai ghinion.
UE in prima instanta trebuia sa tempereze avantul de a transforma masina in al dilea telefon personal. Dar din pacate a fost prea preocupata sa ingroape industria auto europeana cu electrificarea fortata decat sa gandeasca masuri utile.
00:42
Am doctorat la Cambridge dar am crescut în Colentina. Cu semenii mei mă întrec în ecuații diferențiale, cu tine în insulte.
La ecuații nu ai șanse dar văd că nici la insulte nu te ține balamaua. Dacă vrei ne intrecem în bobârnace - am 1.93m și 105kg.