BMW detronează Tesla și devine cel mai mare producător de mașini electrice în Europa, în luna iulie

de Tiberiu Safta
Vineri, 23.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a reușit să depășească Tesla pentru prima dată la vânzările de mașini electrice pe piața din Europa. În luna iulie, constructorul german a vândut cu aproximativ 300 de mașini electrice mai multe decât a reușit Tesla pe Bătrânul Continent.

Cele mai noi date dezvăluite de JATO Dynamics relevă un nou lider în segmentul mașinilor electrice pe piața europeană. Pentru prima dată în istorie, BMW a vândut mai multe mașini electrice decât Tesla într-o singură lună pe această piață.

Astfel, conform datelor oferite de JATO Dynamics, BMW a vândut 14.869 de mașini electrice noi pe Bătrânul Continent în luna iulie. În același timp, Tesla a vândut 14.561 de mașini, cu 308 mai puține față de constructorul bavarez. Cu toate acestea, Tesla se poate lăuda cu cel mai vândut model electric în această perioadă, care este, evident, Model Y. Acesta s-a vândut în 9544 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 16% față de aceeași perioadă din 2023.

Pe locul 2 în clasamentul modelelor este Volvo EX30, cu 6573 de exemplare comercializate. Podiumul este completat de Volkswagen ID.4, cu 5295 de bucăți vândute, o scădere de 40% față de iulie 2023. Pe locul 4 este Tesla Model 3, cu 4694 de exemplare vândute și o scădere de 17%.

Abia pe locul 6 găsim cel mai vândut model electric BMW, fiind vorba de iX1. Acesta s-a vândut în 4305 exemplare, ceea ce înseamnă o creștere de 25% față de iulie 2023.

Imediat în spatele SUV-ului electric vine BMW i4, cu 4198 de exemplare vândute și o creștere de 23%.

În luna iulie au fost vândute 139.244 de mașini electrice pe piața din Europa, mai puține 6% față de aceeași lună de anul trecut.

via InsideEVs

Comentarii (28)

  • @automarket
    Titlul este complet gresit!
    daca deja, dupa o luna de vanzari mai mari cu 300 de unitati, o firma auto devine cea mai mare producatoare...e grav!
    12 2
  • @automarket
    si nu numai titlul este gresit. si continutul. topul vostru este de-a dreptul hilar!
    nu ca m-ar interesa personal, dar cred ca inainte sa fie publicate, articolele ar trb sa fie si revizuite si eventual corectate.
    numai bine!
    12 2
  • Este vorba doar de luna iulie, nu pe tot anul, apoi câteva sute de mașini nu înseamnă detronare, am mai citit pe alt site " surclasare ", apoi Tesla oricum e in scădere în Europa, tocmai ce spuneam acum o săptămână ca au o gamă învechită.
    11 2
  • banditos
    una bucata luna...IRELEVANT
    4 8
  • Poate fi relevant atunci cand un producator premium depaseste unul de volum, chiar si pentru o luna.
    10 1
  • banditos
    @@^

    Poate dar nu e. BMW numai e premium de multa vreme. De cand a coborat stacheta si s-a bagat pe patratica celor de volum si ofera aceleasi plastice obosite la versiunile sale entrylevel. In schimb, indiferent de versiuni, este premium la costurile de intretinere. Aici suntem de acord.

    Dar nu inseamna ca nu ma incanta performanta celor de la BMW. Bravo lor, concurenta e buna.
    7 10
  • Prapaditos mercedes si audi sunt masini premium?
    0 3
  • @dan_grc
    Este vorba ca mancati c...... cu polonicul.
    Deci conform lui Danut, Dutz si alti meseriasi, BMW are o strategie bine definita pe termen lung.
    Deja aceasta strategie da roade, sa devina electrica cat mai rapid.
    Si desi electricele nu se cauta, unii le vand si cu extra taxe si fara subventii, merge banda.
    Vezi ca daca mananci mult, miroase gurita.
    Se pare ca marca ta preferata te dezamageste....de fapt te minte cum te-a mintit cu orice troaca vanduta.
    3 9
  • @dan_grc
    Tu spui multe si nu prea tine cont BMW de parerea ta se pare.
    Asa e clasamentul pe o Luna, dar pana la sfarsitul anului mai are de adaugat multe masini vandute.
    Si in curand cele electrice le vor depasi pe cele termice la BMW.
    Ca vrei sa nu, realitatea e diferita de ce visati voi sau ce vedeti prin Romanica.
    Romania e plina de cocalari care iau sh-uri obosite. Strainii isi innoiesc parcul auto si trec la electrice in timp ce voi va bucurati tare ca va vand voua toate petardele obosite.
    5 9
  • oricine
    Tesla oferă la un preț mai mic performanțe net superioare față de BMW . Dar oferă și un interior ultrasimplist care pe mine cel puțin nu mă atrage cu nimic. Și ca minus mai are și o ergonomie deplorabilă prin lipsa butoanelor, pentru că în România dacă îți iei un pic ochii de la drum situația poate deveni foarte periculoasă.
    6 1
  • @dan_grc
    Stai calm Danut, ca stirea asta nu e buna. Dauneaza la corazon.
    Electricele nu e bune boss pentru ca (ca zic voua romanii importatori de Behemveuri sh DIZAL):
    1. E scumpe si nu merge anulat DPF la ele;
    2. Se incarca greu;
    3. Nu au autonomie. Pai cu un DIZAL puturos te pui la drum si te mai opresti dupa 1000 km sa faci o pauza, dar la electrice trebuie sa te opresti des;
    4. Iau foc din orice. La alea termice nu se intampla niciodata, dar la electrice e jale;
    5. Nu mai au subventii;
    6. Se baga taxe la chinezarii.
    Mai sunt multe motive dar nu au auzit astia inapoiati care iau electrice despre toate dezavantajele.
    Deci clar e in scadere vanzarea si pana la sfarsitul anului nu cred ca mai vinde BMW decat vreo 2-3 masini, la aia care nu stiu ce e alea.
    Avand in vedere ca in articol e mentionata Europa, cand vin comentarii din groapa de gunoi a Europei, atunci ele clar nu reprezinta un motiv sa le bagam in seama.
    Danut, tu poti sa iti mai iei un Seria 5, dar sa fie din ala misto cu perdeluta electrica la luneta si cu tetiera actionata electric. Daca ai astea 2 optiuni la troaca, poti circula cu anvelope de iarna pe timpul verii si fara sa aprinzi farurile noaptea , ca perdeluta aia electrica te ajuta sa vezi mai bine.
    5 13
  • Bmw are multe modele electrice si de asta a ajuns in top.
    Daca ne uitam pe model, ei apar abia pe locul 6 cu Ix1.
    Deci vand mai multe modele si asa au ajuns sa vanda atat de mult.
    Eu credeam ca BMW are o strategie buna pe termen lung si ne anuntau ca produc si se axeaza pe termice. Unii faceau valuri si se bucurau pe aici de ziceai ca e firma lor.
    Se pare ca a fost doar o alta munciuna marca BMW care acum vinde multe electrice, iar cele diesel sunt pe cale de disparitie.
    5 8
  • @dan_grc
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/video-un-bmw-si-o-duba-s-au-sicanat-pe-autostrada-soarelui-ceilalti-soferi-au-fost-nevoiti-sa-franeze-brusc-2883307
    Oricat ar vinde cei de la BMW, tot cei mai prosti soferi vor avea. Probabil ca de asta si vand asa multe, la prosti.
    5 8
  • Am vazut exact acelasi tip de sicanare pe A2 intre o Skoda si un VW. Asta nu inseamna ca respectivii producatori de masini produc si soferii. Inseamna ca unii sunt in felul asta indiferent ce masina conduc.
    9 3
  • Nu cred ca poti acuza un producator ca declara ca merge intr-o directie si apoi si-o ajusteaza in functie de piata. Il poti acuza de exemplu daca iti vinde un sistem nefunctional, cum ar fi promisiunea de 7000eur de condus autonom de la Tesla. Dar nu ne putem lua decat de BMW, Tesla e marca care ne vrea noua binele... Cu siguranta...
    7 2
  • Dar de când e Tesla producător de volum? Nu zic ca e premium dar BMW e mai de volum decât Tesla.
    0 8
  • Iar comentează obsedatul de N ori, spunând același lucru, deci Bmw va vinde mai multe electrice decât termice " în curând ", la fel de curând ca după 2015 când n-a mai vândut diesel, electricele reprezintă 15 % la Bmw, Europa este pe minus la electrice, dar piața este pe creștere, deci creșterea vine de la electrice, după neuronii lui amețiți .

    Bmw este printre puținii producători care are creștere la electrice, dar are și la termice, pensionarea termicelor va fi dată doar politic, din 2035, în rest doar lătrat din spatele ușii .
    9 3
  • Sfântul beemve
    Dane, ce îndrăgostit ești de beemve. Ia și tu unul nou sa ajuți brandul sa urce pe noi culmi.
    2 6
  • @14:37
    Producatorii de volum au putine variante de configurare a masinii, materialele folosite sunt de cele mai multe ori medii sau slabe, iar calitatea perceputa (nu neaparat cea reala) este tot medie (tolerante, defecte de fabricatie acceptate, etc). Pentru a maximiza numarul de masini ce iese pe banda. Si la cele premium gasesti de multe ori materiale mediocre, dar calitatea perceputa e alta, iar posibilitatile de configurare multiple. Tesla se inscrie cu brio in prima categorie.
    5 0
  • un cetatean
    Calitatea unei tesla, din scoarta in scoarta, este net inferioara unui Bmw, daca Bmw nu e premium, atunci Tesla e low cost la calitatea asamblarii . Ati uitat sa precizati ca model Y a fost cea mai vanduta anul trecut, unde a disparut ? S-au saturat clientii de atata calitate, asta e adevarul .
    7 1
  • @dan_grc
    Iar behai aiurea.
    Pana acum ziceai ca nu au viitor electricele si acum se pare ca se duc bine.
    Dar inca nu au toste marcile portofoliul BMW. Daca Volvo se grabea si scotea S60 si S90, V60 si V90, xc60 full electrice, alta era vanzarea si la ei. Mai luau o bucatica din clientela altor marci.
    Deci cum ziceam dieselurile sunt in perfuzii, doar voi le mai dati o speranta.
    Dar oricat incercati...e moarte boss.
    Doar cocalarii care sicaneaza pe autostrazi, care sar la bataie la vatmani, care parcheaza ca boii pe oriunde,mai cred ca au o sansa.
    0 1
  • Cum s-a menționat… BMW are clar un portofoliu mult mai variat si flexibil față de Tesla. Cel mai probabil BMW va continua să crească (chiar dacă încetuc, dar vor crește pe parte de BEV), iar Tesla cred ca vor avea dificultăți tot mai mari pentru că se învechesc, și cel mai important (cred eu), interiorul este muuuult sub ce o mașină premium trebuie să ofere, scaune și o tableta nu-i destul.
    6 0
  • Tesla e normal sa scadă. Acum câțiva ani nu erau multe opțiuni în afara de Tesla și niciuna mai buna ca Tesla. Acum sunt destule opțiuni, unele mai bine și ca preț, design, calitate, autonomie.

    BMW va creste în continuare pe segmentul electric odată cu Neue Klasse.
    3 5
  • @dan_grc
    Hai ca iti revii incetisor. Deci acum recunosti ca BMW isi va creste vanzarile de electrice. Pai e si normal ca de asta a investit atata in atatea modele. Era si logic sa vanda la cati bani au bagat.
    Ca daca nu credeau ca merge treaba, nu faceau atatea modele, deci e logic si vezi acum si tu rezultatele.
    Cat despre dieseluri...doar tu si cativa le mai luati. Deja au fost depasite la vanzari de electrice si s-a intamplat foarte rapid. De la peste 50% cota de piata sunt la sub 15% si in cadere libera.
    Sa speram ca nu iau foc ca cele termice.
    Ca germanii de obicei fac masini frumoase, dar nu si bune. Atrag papusei fara prea mult creier si cunostinte auto. Merg pe frumusete, design si cam acolo se opreste treaba la ei.
    2 5
  • Trollski nu numai că nu lasă subiectul dar vrea să și inverseze concluzia reală, că ELECTRICELE se autoaprind și prezintă riscuri ENORME la ardere fiiind FOARTE GREU de stins.
    La știrea despre interdicțiile date de coreeni electricelor, în urma avalanșei de reportaje date de toată lumea cu fapte reale electrollul a aruncat un articolaș care cita ”experții” care ziceau că termicele ar fi mai ușor de aprins. Pe cuvântul lor, nu pe vreo dovadă citată acolo.
    Curajosul ascuns în păduchi de tastatură (@) continuă cu dezinformarea!
    3 2
  • @kap de gumă
    Termicele explodează. În mod curent. Am văzut cu ochii mei de mai multe ori. În ultima sută de ani au atras nenumărate termice și nu s-au mai interzis.

    Ce faci tu și alții pe aici e activism tipic fake news: pornești de la o chestie reala și o exagerezi ca sa ajungi la concluzia prestabilita.

    Doar ca tu activezi din prostie, nu pe bani.
    0 1
  • @kap de gumă
    Trollache, tu ești un activist fake news. Pleci de la o știre reală și exagerezi pana ajungi la concluzia prestabilita.
    Dar tu ești activist din prostie, nu pe bani.

    Mașinile termice explodează, am văzut cu ochii mei, mai multe. În ultima suta de ani nenumărate termice au ars, pentru ca folosesc COMBUSTIBIL.

    Riscul ENORM e când mergi cu o bombă sub fund.
    0 1
  • De dorit este… “să meargă” dacă bagi (investești) bani, nu logic… în rest aceleași aberații de obsedat electric, plictisitoare.
    Din zvonuri se pare ca BMW sunt cam departe de ceea ce au planificat ca și vânzări de BEV-uri și este “deranj” la unele modele chiar dacă momentan o duc mult mai bine decât alții.
    PS la câți bani s-au investit cota de piață a electricelor este penibilă iar estimările pentru perioada următoare nu arată nimic “electrizant”.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru