BMW a ajuns într-un punct de cotitură, deoarece mașinile electrice generează o creștere mai mare în vânzări față de mașinile cu motoare cu ardere internă.
Walter Mertl, directorul financiar de la BMW, a declarat că vânzările pentru mașinile cu motor cu ardere internă vor începe să scadă ușor și liniar, scoțând în evidență și reglementările de mediu care vor restricționa vânzările acestor vehicule.
Producătorii auto sunt puși sub presiune constantă pentru a oferi o gamă și mai mare de modele electrice, în mare parte din cauza normelor de reglementare. Acest lucru se vede și în cifrele de vânzare ale mărcilor.
De exemplu, BMW a atins o cotă de piață de 15% pentru vânzările de vehicule complet electrice anul trecut. Compania intenționează să crească această cifră la 33% până în 2026, pe măsură ce lansează șase modele noi în linia sa exclusiv electrică „Neue Klasse". Este un efort de miliarde de euro pentru a acoperi decalajul tehnologic față de competitori.
Cu toate acestea, marjele BMW pentru mașinile cu motor cu ardere internă și cele complet electrice nu vor ajunge la paritate cel puțin până în 2026, în mare parte din cauza costurilor mari ale introducerii noilor tehnologii de baterii pentru modelele ulterioare.
Producătorul auto își menține ținta anunțată anterior de a vinde 3 milioane de vehicule până în 2030, cu o marjă de 8-10% în segmentul auto. Este un obiectiv conservator, deoarece este situat sub marja estimată pentru 2023 de aproximativ 10,3%.
Oliver Zipse, directorul executiv al BMW, a declarat în septembrie că producătorul bavarez va fi cel puțin la fel de profitabil în momentul în care va vinde vehiculele electrice din linia „Neue Klasse" la scară. În același timp, profitul companiei va fi sprijinit de costurile mai mici ale bateriilor și eficiența mai mare per kilowatt-oră.
Comentarii (3)