BMW a prezentat în luna septembrie a anului trecut un prototip bazat pe SUV-ul X5 care poate fi alimentat cu hidrogen.
Pe numele său complet BMW i Hydrogen Next, conceptul va primi o versiune de serie în ediție limitată în 2022.
Pe termen lung, constructorul german își propune lansarea unui model electric de serie pe pile de hidrogen după anul 2025 și alcătuirea unei game diversificate de astfel de modele după anul 2030.
Acestea vor avea în comun dimensiunile mari, necesare pentru a oferi rezervoare de hidrogen generoase și pentru a estompa costurile cu dezvoltarea tehnologiei.
"Nu am decis încă ce model va fi în producție în 2025, dar va fi un model de segment mare, care oferă mai mult spațiu pentru rezervoare. În plus, costurile sunt mari și vor fi absorbite mai ușor de un astfel de vehicul. Nu putem oferi indicii despre prețuri, muncim pentru a reduce costurile", a declarat Jürgen Guldner, vice-președinte al departamentului pentru tehnologiile Fuel Cell din cadrul Grupului BMW, în cadrul unei conferințe online.
Lansarea unor astfel de vehicule de serie este condiționată însă de mai mulți factori, inclusiv de cererea din partea clienților, infrastructura de încărcare, disponibilitatea hidrogenului și costurile totale pe care le presupune achiziționarea unei astfel de mașini.
Pe termen lung, oficialii BMW estimează însă că tehnologia Fuel Cell va fi potrivită mai degrabă pentru vehiculele de transport de marfă pe distanțe lungi.
"Estimăm că tehnologia va ajunge la vehiculele de transport, pentru că acestea parcurg distanțe lungi. electrice sunt mult mai potrivite, mai ales în zonele în care acestea pot fi încărcate zilnic", a adăugat Guldner.
Pentru activitile de zi cu zi, mașinileDe altfel, rivalii tradiționali de la Daimler au anunțat cu mai puțin de o lună în urmă că vor renunța complet la dezvoltarea unor modele de serie pe pile de hidrogen pentru utilizatorii finali pentru a se concentra pe producția unor camioane cu o astfel de tehnologie printr-un parteneriat cu Volvo Trucks.
Prototipul BMW i Hydrogen Next prezentat anul trecut oferă în total 374 de cai putere și are două rezervoare de hidrogen de 6 litri care permit atingerea unei autonomii de circa 500 de kilometri.
Tehnologia este dezvoltată în cadrul unui parteneriat cu Toyota, constructorul japonez care oferă de mai mulți ani modelul Mirai pe pile de hidrogen, în special în Japonia și pe piețele vest-europene unde există deja o infrastructură primară de stații de alimentare cu hidrogen.
- mai ieftina;
- mai sigura dpdv al riscurilor de producere, transport si exploatare,
vom putea da o sansa acesteia.
Daca lumea va reusi sa produca energie electrica in exces - din panouri solare, eoliene etc care va fi disponibila pentru producerea hidrogenului, lucrurile ar putea evolua cu preturi competitive si pentru masini cu aceasta tehnologie.
Greu de crezut ca asa ceva ar fi posibil mai devreme de 2040-2050...
HIDROGENUL este mai ineficient decât BATERIILE ca şi încărcare şi folosire a energiei electrice.
Plus că lumea îşi doreşte să încarce acasă din ce produce singur cu panourile de pe casă...
Cea cu hidrogen ce faci ???
NIMIC