BMW confirma: noul M5 va avea un motor V8 twin-turbo

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 28.09.2009
Surse din cadrul companiei BMW au confirmat faptul ca noul M5 F10 va avea un motor V8 supraalimentat si au dezvaluit ca gama de modele M nu va fi marita cu niciun model in perioada urmatoare.

O sursa din cadrul companiei BMW a confirmat faptul ca noul M5 F10 va fi echipat cu un motor V8 twin-turbo. Cilindreea si puterea noului propulsor nu au fost dezvaluite, dar acesta ar putea fi derivat din unitatea V8 utilizata de modelele X5 M si X6 M. Totodata, bavarezii au dezvaluit ca ar putea renunta la versiunea sedan a lui M3, oferind acest model doar in versiunile Coupe si Cabrio, iar viitorul BMW Seria 3 GT nu va fi disponibil si in versiune M.

Cat despre urmatoarele modele modificate de divizia M a celor de la BMW, viitorul Seria 1 nu va fi printre acestea, iar gama nu se va mari cu niciun model. Vestea este oarecum trista pentru fanii BMW, dar logica in conditiile actuale ale pietei. Producatorul bavarez nu face decat sa raspunda cererii inregistrate de modelele sale, oferind ceea ce considera ca este necesar pe piata auto internationala.

Dezvoltarea unei versiuni M a unui model de nisa precum Seria 5 GT sau Seria 3 GT este extrem de costisitoare, iar introducerea acesteia in productie nu ar fi rentabila nici macar pe termen lung. Simpla adaugare a unui motor M pe unul dintre cele doua modele nu este suficienta, deoarece modelele M de la BMW sunt create special pentru a oferi performante sporite, iar schimbarea motorului este doar unul dintre pasii necesari pentru a oferi performantele respective.

De aceea, BMW se va concentra asupra gamei actuale de modele M si le va oferi in continuare clientilor sai modelele cerute.

Via | Edmunds

Comentarii (5)

  • Stelian_Opincariu
    @Sebastian
    Salut Sebastian.Acest nou model mai va bineficia de designul indraznet al lui Chris Bangle? Deoarece auzisem ca a plecat intre timp de la BMW.
    0 3
  • @Stelian_Opincariu
    Probabil ca nu.
    2 0
  • ma baieti ma...
    Ce baieti l-ati scos pe Stelica de la naftalina? E plictisita lumea de "Burtica"?. Marfa strategia aveti.
    2 0
  • un pic aiurea sa vezi ca un "simbol de performanta" al motoarelor aspirate se "duce" ... dar trebuie sa recunoastem ca tehnologia motoarelor turbo a evoluat foarte mult , si cei de la BMW vor aduce performante deosebite .
    Gama M probabil trebuie si ea sa mearga pe tendintele momentului de limitare a poluarii ... "eco" ( cata vreme un V8 de 4,4l poate fi "eco" ) , de reducere a consumului, etc. Primii pasi au fost deja facuti cu X5M si X6M care au motorizare turbo - au mai multi cai, mai mult cuplu si consuma mai putin decat M5. Poate vom avea parte de o "surpriza" din partea delor de la BMW si butonul "Power" va trezi 600+ cai putere sub capota masinii, cine stie .
    M5 - 373kW , 520Nm, 22,7% - V10 5l high-rev aspirat
    X5M - 408kW, 680Nm, 19,3% - V8 4,4l twinpower turbo
    3 0
  • m5
    cu orice motor va fi echipat va da clasa multor supercaruri de genu[merc-uri si audi-uri].
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru