BMW i3 este modelul cu care constructorul german a debutat în 2013 în segmentul mașinilor electrice, iar prima generație se apropie treptat de sfârșitului ciclului de viață.
Totuși, oficialii BMW au admis anul trecut că lansarea unei noi generații este incertă, iar ulterior au apărut informații că modelul ar urma să fie înlocuit de un ipotetic model i2 dezvoltat împreună cu rivalii de la Daimler.
În cele din urmă, Pieter Nota, directorul de vânzări al BMW, a confirmat în cadrul unui interviu acordat publicației Financial Times că i3 nu va primi o nouă generație. "BMW i3 se descurca excelent în al șaselea an de producție, dar nu există niciun plan concret pentru un succesor pentru i3. Aducem electrificarea în zona modelelor populare", a declarat el.
Nota se referă la o ofensivă puternică de modele electrice anunțate de BMW pentru următori ani, în condițiile în care planul prevede lansarea a 13 modele electrice până în 2023, iar primele trei dintre acestea se vor lansa pe parcursul următorilor doi ani.
Astfel, BMW iX3 va deveni în 2020 primul SUV electric al mărcii de la Munchen și reprezintă practic versiunea electrică a SUV-ului X3. Acesta va avea o baterie suficient de generoasă pentru a asigura o autonomie de 400 kilometri (WLTP) care va putea fi încărcată la stații de încărcare rapidă de până la 150 kW. Modelul va fi lansat la nivel global, însă producția va avea loc doar la uzina Shenyang din China.
Între timp, BMW i4 va fi un coupe de clasa medie cu patru uși care va oferi o autonomie de până la 600 kilometri (WLTP).
Germanii nu oferă încă detalii complete despre sistemul de propulsie, însă anunță că accelerația de la 0 la 100 km/h se va realiza în mai puțin de 4 secunde, în timp ce viteză maximă va depăși 200 km/h. Producția acestui model va începe în 2021 la uzina BMW din Munchen.Nu în ultimul rând, BMW iNext va fi un SUV cu autonomie de peste 600 de kilometri (WLTP) care va integra și sisteme de condus autonom de Nivel 3. Modelul va fi produs începând din 2021 la uzina BMW din localitatea germană Dingolfing. Cel mai probabil, noul iNext va deveni și modelul de referință al celor de la BMW în segmentul mașinilor electrice.
Via Electrive
1) i3 a fost modelul de serie care a deschis tranzitia BMW spre masinile electrice, fiind practic un experiment al producatorului, la scara redusa, pentru provocarile ce vor sta in fata acestuia, in urmatoarele decenii.
2) modelul avea anvelopele destul de inguste si obtinuse doar 4 stele la testele de siguranta EURONCAP, in anul 2013;
3) pe scheletul i3 nu se putea dezvolta in continuare ceva fantastic astfel incat sa poata avea o baterie de acumulatoare mult mai puternica - in timp scurt - si de asemenea sa poata fi adaugate elemente de siguranta din ce in ce mai complexe astfel incat acest model devine din ce in ce mai caduc...
4) masinile pe care le dezvolta BMW la ora actuala s-au indepartat destul de mult de linia de creatie a modelului i3.
CONCLUZIE: i3 si-a atins potentialul maxim de dezvoltare iar decizia BMW este una cat se poate de adecvata.