Constructorii auto și partenerii lor pun presiune pe autoritățile europene pentru adoptarea unui standard al industriei în ceea ce privește tehnologia mașinilor conectate la internet, un sector estimat la câteva miliarde de euro anual.
La nivel înalt, există contre pe marginea acestui subiect între Parlamentul European și Comisia Europeană. Parlamentul dorește 5G, în timp ce Comisia propune tehnologia WiFi.
După ce a făcut apel către Comisia Europeană pentru introducerea internetului 5G în mașini, BMW cere acum Germaniei să blocheze inițiativa CE de implementare a tehnologiei WiFi.
"Suntem convinși că impunerea tehnologiei Wi-Fi va cauza întârzieri semnificative în lansarea europeană a comunicațiilor car-to-car și car-to-infrastructure,” se arată într-o scrisoare semnată de șefii BMW, dar și de cei ai companiei Deutsche Telekom, și trimisă către ministrul german al Transporturilor.
Oficialul guvernamental a transmis că va examina documentul înainte să emită o poziție pe marginea acestui subiect.
Amintim că, la sfârșitul anului trecut, BMW, Vodafone și Ericsson au făcut un apel către Comisia Europeană pentru introducerea internetului 5G în mașini.În urmă cu o săptămână, Comisia pentru transport din Parlamentul European a respins propunerea CE de introducere WiFi pentru mașinile din Europa. Comisia respectivă a invocat o clauză care impune ca noile tehnologii să fie modificate astfel încât să fie compatibile cu vechile tehnologii. Clauza a fost caracterizată drept o “piedică în calea inovării”.
Propunerea Comisiei Europene de introducere a tehnologiei WiFi poate fi blocată în Parlamentul European, cu o majoritate la votul din plen din 17 aprilie.
Pe lista susținătorilor WiFi se numără Volkswagen, Renault, NXP, Autotalks și Kapsch TrafficCom. În schimb, internetul 5G este sprijinit de companii precum BMW, Daimler, Ford, PSA, Vodafone, Ericsson, Deutsche Telekom, Huawei, Intel și Samsung.
Via Automotive News
Comentarii (0)