BMW ar putea lansa o motorizare cu patru turbine

de Sebastian Toma
Joi, 30.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW ar putea lansa primul motor diesel din lume echipat din fabrică cu patru turbine, anunță nemții de la Bimmer Today. Propulsorul ar putea dezvolta peste 400 CP și va avea șase cilindri în linie.

Esential 400 CP este nivelul de putere estimat al viitorului diesel quad-turbo de la BMW.
BMW ar putea să lanseze prima motorizare diesel din lume cu patru turbine oferită pe un autoturism. Potrivit nemților de la Bimmer Today, motorul poartă numele de cod "B57 TOP" (n.r. atipic în nomenclatura BMW) și va avea patru turbine, șase cilindri în linie și o cilindree de trei litri. Unitatea este așteptată să livreze un cuplu maxim de peste 800 Nm și să asigure reprize și performanțe neegalate între diesel-uri. Propulsorul este o evoluție a unității tri-turbo lansată de BMW sub numele de 50d, dar sursa din cadrul mărcii nu a specificat dacă a patra turbină este o unitate convențională sau dacă este vorba despre o turbină electrică.

Test drive BMW X6 M50d

La fel ca acutualele motorizări diesel tri-turbo din gama BMW, viitorul diesel cu patru turbine al mărcii germane va fi oferit exclusiv cu transmisie automată cu opt trepte și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Sursele din cadrul BMW citate de Bimmer Today anunță un răspuns la accelerație îmbunătățit semnificativ față de cel al actualelor diesel-uri tri-turbo din gamă, ceea ce sună impresionant având în vedere felul în care se comportă aceste motorizări.

Test drive BMW X5 M50d

Urmareste Automarket
Viitorul motor diesel cu patru turbine de la BMW este așteptat să fie oferit întâi pe varianta 50d a lui Seria 7, numită 750d. Ulterior, propulsorul diesel cu patru turbine ar putea fi integrat și în gamele X5, X6 și Seria 5, așa cum este oferit în prezent diesel-ul tri-turbo al mărcii bavareze, unic în industria auto.
Reprezentanții BMW nu au comentat informațiile publicate de cei de la Bimmer Today.

Test drive BMW M550d

Via Bimmertoday

Comentarii (16)

  • nu vad si ei ce se intampla in
    asta e ca la aparatele de barbierit
    - la inceput cu 1 lama (clasic) :)
    - apoi cu 2
    - apoi mach 3 !
    - dupa 3 au trecut direct la 5

    nu inteleg de ce nu fac si ei cu 5 turbine din prima
    de ce mai trec prin 4?

    nu vad si ei ce se intampla in celelalte industrii?
    4 nu s-a folosit, de la 3 se trece direct la 5
    19 4
  • Fereasca Arsenie Boca sa iti cada toate 4 turbinele :)))))))
    Cat cred astia ca o sa reziste motorul ? Daca la modelul de 286cp cu 2 turbine am vazut ca s-a dus motorul in 150.000km, la 4 turbine nu mai zic nimic.
    Deja sunt prea fortate.
    Uitati-va si voi ca de la E39 3.0d de 193cp au ajuns la 3.0d 306cp. Iar modelu cu 4 turbine va avea peste 400cp.
    13 5
  • @S
    Ai dreptate ! La un anumit nr. de km o sa inceapa sa pice pe rand. Sa vezi cum dai sute de milioane daca nu miliardul si ceva de lei vechi pe cele 4 turbine :)))
    Nu as cumpara asa ceva. Ca performante nu am ce zice...suna fantastic. Ca fiabilitate in schimb e o problema mare. Ori esti multimilionar in euro sa nu iti pese de bani ori renunti sa cumperi asa ceva. Nu e rentabil nici cand ai un milion de euro in banca o asemenea masina :))) ..... prea costisitoare
    9 6
  • Nu vreau sa par hater de germane, ca Ivanon, dar totusi, mi se pare cam exagerata solutia. Mai bine sa mareasca naibii cilindreea decat sa puna turbina peste turbina. Sau sa puna turbini electrice, care maresc mai mult puterea. Si asa se devalorizeaza BMW-uri noi ca nimic altceva. Modelele cu 4 turbine cred ca o sa ajunga de la 100 de mii la 20 in 2 ani, si tot nu o sa si le permita nimeni din cauza costurilor de intretinere.
    11 14
  • Personal n-am auzit de foarte multe BMW-uri cu turbine picate, cel putin comparativ cu VAG. Sansele sa pice toate 4 sunt foarte mici, mai complicata insa mi se pare diagnosticarea. Daca ar fi montati niste senzori care sa masoare viteza de rotatie si jocul axului, ar fi excelent.

    Toata lumea a auzit povesit horror cu turbine picate, dar foarte multe turbine pica din cauza mentenantei proaste si exploatarii necorespunzatoare a motoarelor.
    In special in RO, omul se urca in masina, ii da blana prin trafic pentru 4 kilometri, apoi opreste imediat motorul si turbina ramane fara ulei, cat inca se invarte, adica nasol. Un alt factor foarte important este uleiul si calitatea acestuia, un element deseori neglijat.
    Daca luam in considerare ca multe din masinile cu turbine picate sunt trecute de mult de prima tinerete, avand peste 300.000 de km la bord, exploatate fiind de cativa proprietari, n-ar trebui sa ne mire foarte tare.

    Oricum, design-ul trebuie sa fie unul foarte complex si intra ceva inginerie in motorul asta, adica n-o fi usor sa inghesui 4 turbine, cu galerii cu tot, cu trasee separate, intr-u compartiment mic, pe un motor cu 6 cilindri. Am inteles ca insusi Bombardierul a fost rugat de amaratii din Munchen sa accepte pozitia de inginer de proiect, insa a refuzat aceasta oferta, mentionand ca "turbo = marketing".
    20 7
  • Azazel
    BMW este za best of za best evar evar evar.......
    6 9
  • Băieți, câte probleme au fost la motorul cu 3 turbine? Teoretic este o soluție mai fiabilă, turbinele sunt protejate pt că funcționează pe rând, nu tot timpul. Acest motor a fost montat pe 5 modele, dacă era o soluție catastrofală la fiabilitate, nu treceau la 4 turbine. S-a dus motorul cu 2 turbine de 286 cai? Păi se întâmplă să se ducă și cu o turbină și cu putere mai mică, sunt multe variabile, deci să vină Quad -ul, au curaj să vină cu așa ceva, iar aceste puteri nu mai sunt astăzi de domeniul fantasticului, chiar nu mi se pare exagerat 300 de cai din 3 litri, un diesel de 2 litri poate astăzi lejer 200 de cai, și sunt suficiente care nu crapă după 150 mii km, își mai amintește cineva ce discuții au fost cu eco boost de 1 litru de la Ford? Vor crăpa toate, nu le apucă 100 mii km.
    15 7
  • un oarecare
    De fiabile ce sunt toate :


    http://www.bmwclub.ro/forums/topic/118861-probleme-turbina-bmw-320d-136-cp/


    @Dan, acum astept un link unde sa vad 1.0 EcoBoost care a parcurs 100.000 km ?
    7 11
  • @Un mafia

    Tinere, ala e motor produs din 1999, nu stiu daca esti constient.
    Asta in primul rand, in al doilea randuri, pe forum-uri o sa gasesti oameni care se plang despre orice, la orice marca.
    Vrei sa cautam la Toyota, Audi, Ferrari sau ce vrei tu ?
    Vrei sa te uiti la Tesla ce-i pe forum-uri ? te iei de cap.

    Lumea intotdeauna o sa scrie despre probleme, rar o sa vezi pe cineva sa-si faca cont pe un site ca sa scrie "am masina X si merge bine. Adio"
    7 3
  • Problemă mare cu acest motor, fix pe ăsta îl am și eu, de 6 ani nu s-a stricat nici turbină, nici injectoare, mai mult, l-am resoftat acum 3 ani, are aproape 160 de cai, trage mai bine, respiră mai bine, iar consumul a scăzut cu 0,5 litri în medie, deci putere mai mare înseamnă clar fiabilitate mai scăzută. Dincolo de anumite probleme inevitabile pe care orice marcă din lumea asta le are, contează foarte mult întreținerea și modul de utilizare, când e bătaie de joc, apar cu siguranță mai multe probleme decât în mod normal.
    7 3
  • @Dan Grecu
    Da, si e si foarte exclisivist E3j9(ouale). Bubuie bine manelele in boxe , bubuie asa-i ?
    3 8
  • un oarecare
    @mowgli,


    Tinere, nu ti-a cerut nimeni parerea tine, te bagi singur in seama.
    3 9
  • Ivanoff
    Dupa ce ca au probleme grave cu fiabilitatea, se gandesc ca e bine sa strice definitiv imaginea acestei marci cu 4 turbine acum. Eu odata la doi ani, cand fac ITP-ul la masina ma duc la reprezentanta BMW , fiindca e mai aproape de casa, iar pretul este acelasi + ca au centru de examinare multimarca. Cat timp imi fac baietii ITP-ul, vad cum intra pe usa serviceului diverse modele din 2009 incoace cu probleme tehnice grave, unele chiar foarte grave. Dar, e bn ca mai sunt ''meseriasi'' care le cumpara produsele de unica folosinta.


    @Dan Grecu, si cu software si fara, tot in fumul unui Logan in 16 valve ramane :)))))
    3 6
  • Ivanoff
    @mowcli dragule, lasa flencaneala si uite aici cu Bi Em Dabal Yu si-o ia iar in freza :)))

    https://www.youtube.com/watch?v=bS-omQzeSJc
    1 7
  • a patra turbina este integrata in bancheta soferului
    1 0
  • Cum bine spunea un domn Berea,in curand vor scoate turbina cu 4 motoare.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru