BMW ar putea lansa primul motor diesel din lume echipat din fabrică cu patru turbine, anunță nemții de la Bimmer Today. Propulsorul ar putea dezvolta peste 400 CP și va avea șase cilindri în linie.
Esential
400
CP este nivelul de putere estimat al viitorului diesel quad-turbo de la BMW.
BMW ar putea să lanseze prima motorizare
diesel din lume cu patru
turbine oferită pe un autoturism.
Potrivit nemților de la Bimmer Today, motorul poartă numele de cod "B57 TOP" (n.r. atipic în nomenclatura BMW) și va avea patru turbine, șase cilindri în linie și o cilindree de trei litri. Unitatea este așteptată să livreze un cuplu maxim de peste 800 Nm și să asigure reprize și performanțe neegalate între diesel-uri. Propulsorul este o evoluție a unității
tri-turbo lansată de BMW sub numele de 50d, dar sursa din cadrul mărcii nu a specificat dacă a patra turbină este o unitate convențională sau dacă este vorba despre o turbină electrică.
Test drive BMW X6 M50d
La fel ca acutualele motorizări diesel tri-turbo din gama BMW, viitorul diesel cu patru turbine al mărcii germane va fi oferit exclusiv cu transmisie automată cu opt trepte și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Sursele din cadrul BMW citate de Bimmer Today anunță un răspuns la accelerație îmbunătățit semnificativ față de cel al actualelor diesel-uri tri-turbo din gamă, ceea ce sună impresionant având în vedere felul în care se comportă aceste motorizări.
Test drive BMW X5 M50d
Viitorul motor diesel cu patru turbine de la BMW este așteptat să fie oferit întâi pe varianta 50d a lui Seria 7, numită 750d. Ulterior, propulsorul
diesel cu patru
turbine ar putea fi integrat și în gamele X5, X6 și Seria 5, așa cum este oferit în prezent diesel-ul
tri-turbo al mărcii bavareze, unic în industria auto.
Reprezentanții BMW nu au comentat informațiile publicate de cei de la Bimmer Today.
Test drive BMW M550d
Via Bimmertoday
- la inceput cu 1 lama (clasic) :)
- apoi cu 2
- apoi mach 3 !
- dupa 3 au trecut direct la 5
nu inteleg de ce nu fac si ei cu 5 turbine din prima
de ce mai trec prin 4?
nu vad si ei ce se intampla in celelalte industrii?
4 nu s-a folosit, de la 3 se trece direct la 5
Cat cred astia ca o sa reziste motorul ? Daca la modelul de 286cp cu 2 turbine am vazut ca s-a dus motorul in 150.000km, la 4 turbine nu mai zic nimic.
Deja sunt prea fortate.
Uitati-va si voi ca de la E39 3.0d de 193cp au ajuns la 3.0d 306cp. Iar modelu cu 4 turbine va avea peste 400cp.
Ai dreptate ! La un anumit nr. de km o sa inceapa sa pice pe rand. Sa vezi cum dai sute de milioane daca nu miliardul si ceva de lei vechi pe cele 4 turbine :)))
Nu as cumpara asa ceva. Ca performante nu am ce zice...suna fantastic. Ca fiabilitate in schimb e o problema mare. Ori esti multimilionar in euro sa nu iti pese de bani ori renunti sa cumperi asa ceva. Nu e rentabil nici cand ai un milion de euro in banca o asemenea masina :))) ..... prea costisitoare
Toata lumea a auzit povesit horror cu turbine picate, dar foarte multe turbine pica din cauza mentenantei proaste si exploatarii necorespunzatoare a motoarelor.
In special in RO, omul se urca in masina, ii da blana prin trafic pentru 4 kilometri, apoi opreste imediat motorul si turbina ramane fara ulei, cat inca se invarte, adica nasol. Un alt factor foarte important este uleiul si calitatea acestuia, un element deseori neglijat.
Daca luam in considerare ca multe din masinile cu turbine picate sunt trecute de mult de prima tinerete, avand peste 300.000 de km la bord, exploatate fiind de cativa proprietari, n-ar trebui sa ne mire foarte tare.
Oricum, design-ul trebuie sa fie unul foarte complex si intra ceva inginerie in motorul asta, adica n-o fi usor sa inghesui 4 turbine, cu galerii cu tot, cu trasee separate, intr-u compartiment mic, pe un motor cu 6 cilindri. Am inteles ca insusi Bombardierul a fost rugat de amaratii din Munchen sa accepte pozitia de inginer de proiect, insa a refuzat aceasta oferta, mentionand ca "turbo = marketing".
http://www.bmwclub.ro/forums/topic/118861-probleme-turbina-bmw-320d-136-cp/
@Dan, acum astept un link unde sa vad 1.0 EcoBoost care a parcurs 100.000 km ?
Tinere, ala e motor produs din 1999, nu stiu daca esti constient.
Asta in primul rand, in al doilea randuri, pe forum-uri o sa gasesti oameni care se plang despre orice, la orice marca.
Vrei sa cautam la Toyota, Audi, Ferrari sau ce vrei tu ?
Vrei sa te uiti la Tesla ce-i pe forum-uri ? te iei de cap.
Lumea intotdeauna o sa scrie despre probleme, rar o sa vezi pe cineva sa-si faca cont pe un site ca sa scrie "am masina X si merge bine. Adio"
Tinere, nu ti-a cerut nimeni parerea tine, te bagi singur in seama.
@Dan Grecu, si cu software si fara, tot in fumul unui Logan in 16 valve ramane :)))))
https://www.youtube.com/watch?v=bS-omQzeSJc