BMW ar putea fi pe lista potenţialilor cumpărători ai mărcii Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nemţii de la BMW ar putea fi interesaţi de achiziţia mărcii Saab, anunţă forumul SaabsUnited. Aparent, BMW se află pe o listă lungă de potenţiali cumpărători ai mărcii din Trollhattan. Potrivit mai multor surse din cadrul mărcii BMW, constructorul german este interesat de achiziţia Saab şi de construcţia de modele noi sub această siglă, spun cei de la SaabsUnited. Vestea bună pentru fanii Saab este că actualii deţinători ai mărcii se gândesc la vânzarea Saab doar în anumite condiţii, respectiv unui cumpărător care va face un echilibru între marcă, producţie, salariaţii Saab şi creditori.
Aproape toţi potenţialii cumpărători ai mărcii Saab sunt interesaţi de producţia de automobile sub această marcă la fabrica din Trollhattan. Acest lucru promite o luptă interesantă pentru achiziţie, ceea ce ar putea avea un rezultat favorabil pentru constructorul suedez. Potrivit zvonurilor, nemţii de la BMW ar fi interesaţi să construiască modele Saab pe platforme proprii în Trollhattan. Informaţia nu a fost confirmată încă de oficialii mărcii germane.
Cei de la Autobild sugerează faptul că Saab a atras interesul a aproximativ 14 potenţiali investitori, dar seriozitatea acestora este încă neclară.
Nemţii de la BMW pregătesc de ceva vreme extinderea portofoliului de modele cu o serie de vehicule cu tracţiune faţă. Până acum, BMW nu a avut niciun model cu tracţiune faţă, iar acest lucru ar putea fi evitat prin achiziţia unei alte mărci şi prin producţia de modele sub numele respectiv.Via | SaabsUnited | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Faptul ca in viitor vor avea seria 1 cu tractiune pe fata este cunoscut, iar cel mai probabil este ca va fi pe platforma lui Mini.
Pentru un producator de talia lui BMW nu cred ca ar fi mare problema sa refaca credibilitatea SAAB, daca ei declara ca au cumparat SAAB si ca masinile suedeze vor reveni in curand pe piata este mult mai usor de crezut decat daca vor fi achizitionati de catre un investitor de gen Spyker.
Eu unul m-am cam saturat de zvonuri.
S-au scurs prea multe informatii, iar acest lucru a fost foarte daunator.
Prefer sa nu se mai spuna nimic pana in momentul in care s-a luat decizia finala, oricare ar fi ea.
Nu sunt fan BMW, nu cred ca mi-as cumpara vreodata un BMW, dar daca ar fi sa aleg intre un investitor din China si bavarezi, atunci prefer bavarezii (in speranta ca au invatat lectia cu Rover).
SAAB ar redeveni o marca europeana, nu... tzin tzan san & san tzin tzan.
Sper sa nu fie doar un zvon.
Adica daca eu am profit sunt obligat sa-l impartesc cu statul prin impozite.
Daca eu cheltuiesc acel profit pe o investitie chiar si falimentara atunci nu mai dau statului partea ceruta de lege.
In felul acesta "cresti" firma fara sa dai bani din buzunar.
Eu personal practic aceasta metoda la o scara mai mica desigur.
Daca BMW ar detine fabrica si sculele Saab ar mari mijloacele de productie si o mica diversificare pt care populatia germana ar plati.
Pt muncitori Saab ar fi o miscare dura pt ca ar trebui sa munceasca si sa produca ceva de valoare mai mare decat bag ei in buzunar si asta nu au facut-o niciodata.
BMW nu ii va tine de pomana asa cum a facut GM sau statul Suedez la inceputuri.
Oricum ei au buzunarele pline ca doar noi le-am dat banii nostri pt computerele la care scriem si mobilele la care vb zilnic si multe alte jucarii.
Multumesc mult, ma simt onorat de aprecieri, stiu ca vin din partea unui om cu bun simt si un spirit treaz, pentru care am toata consideratia! Pasiunea de a sustine atat de frumos marca SAAB imi aduce bucurie, de fiecare data cand citesc comentariile maestrului Cuantic :) Cu inima sunt langa aceasta marca, chiar daca momentan detin un Ford. Din cand in cand, ma uit la cum se prezinta piata auto si urmaresc anunturile legate de vanzarea masinilor SAAB. Am devenit interesat :) Sunt recunoscator pentru comentariile frumoase pe care le-am citit aici, pentru ca astfel am aflat lucruri interesante si am reusit sa gasesc in diverse publicatii, articole care vorbesc de la sine. Sper ca la urmatoarea intrunire a fanilor SAAB sa fiu si eu prezent, desi nu detin un astfel de model. Vin cu bucurie, pentru ca sunt pasionat din ce in ce mai mult de istoria, inovatiile si personalitatea SAAB.
Imi plac masinile bune, construite cu suflet, iar SAAB nu face exceptie. Se situeaza intr-o elita a investitiilor sufletesti, din partea celor care s-au ocupat in timp de existenta acestei marci. Am mai spus intr-un comentariu anterior, se discuta de ceva vreme de problemele financiare ale marcii, dar ei se incapataneaza sa reziste. Cred ca multe alte marci ar fi incetat sa existe, daca s-ar fi gasit in situatii similare. Dar SAAB are ceva anume si multi vor o bucatica, pe cat posibil cat mai mare, din aceasta marca. Sunt multe interese la mijloc, multi fiind constienti de valoarea renumelui SAAB. La noi in tara nu a fost poate timp sau nu s-a dorit ca acest nume sa fie foarte cunoscut, dar sunt constient ca altfel stau lucrurile peste hotare. Nu-i nimic, fiecare are dreptul sa-i placa o marca sau model anume. Si cu adevarat important este ca oamenii sa nu cada prada politicii de consum, sa stie sa tina la personalitatea lor. Aceasta este una dintre lectiile despre care ne vorbeste rezistenta SAAB.
Cum bine spune @900_S, au fost multe zvonuri pana acum. Asa cum relatam intr-un comentariu anterior, pe mine zvonurile ma fac sa zambesc, pentru ca in ciuda lor, SAAB exista.
In ceea ce priveste preluarea de catre BMW, vad lucrurile cam in acest mod. In primul rand, cinstit este ca SAAB sa reziste. Cand spun asta, ma gandesc la toti anii de munca, pentru ca beneficiarii modelelor SAAB sa simta ca detin un automobil de calitate. Poate dupa unii, care gandesc in limitele politicii de tip consumist, corect ar fi ca SAAB sa nu mai fie. Cinstea este cu totul altceva. Cum bine spune maestrul Dan Puric: ''Corecti sunt si militienii...'' :)
BMW a facut si face un lucru foarte bun cu Mini. Au pastrat traditia, iar acest lucru se vede. De fapt, ca sa exprim ceea ce gandesc, imi doresc pentru SAAB ca sa incapa pe cele mai bune maini posibile. Iar cei care vor sa puna umarul la ducerea numelui SAAB mai departe, sa tina cont de traditia si de identitatea de marca a firmei SAAB.
Aliantele pot avea laturi benefice. Mai ales cand se merge pe principiul, unde nu stie unul, spune celalalt. Completarea aceasta poate avea rezultate bune in momentul in care, repet, se pastreaza valorile care au consacrat SAAB. Oamenii nu detin adevaruri absolute si nu exista automobil perfect, de aceea spun ca unele aliante pot duce la efecte foarte bune.
In acest sens, imi permit sa citez un articol din ''Masini de legenda'', care vorbeste despre aliantele ce au avut loc in timp. Articolul se refera la SAAB 93/96 si spune astfel:
''Si suedezii au avut ''Wartburg-ul'' lor. Dezvoltat de compania SAAB impreuna cu germanii de la Heinkel (ambele firme fiind consacrate in constructia de avioane), SAAB 93 a fost prezentat in 1955, aproape in acelasi timp cu Wartburg 311 si avea o configuratie absolut similara acestuia din urma. Motorul in doi timpi, de 750 cm3 cu trei cilindri, antrena rotile puntii fata. Produs pana in 1967, modelul cu motor in doi timpi avea sa participe si la raliuri din campionatul mondial, castigand in mainile prestigiosului pilot Eric Carlsson Raliul Marii Britanii in 1960, 1961 si 1962. Echipat in 1967 cu un motor cu patru cilindri in V in patru timpi, de provenienta Ford, SAAB 96 avea sa fie produs pana in ianuarie 1980!''
Nu caut sa laud excesiv o marca anume, spun ca gratie comentariilor frumoase de aici, legate de marca SAAB, cred ca am reusit sa vad lucrurile altfel. Imi plac discutiile frumoase, despre pasiunea numita automobil. Multumesc frumos celor cu adevarat pasionati.
Este de salutat gestul acelora care detin acum marca SAAB, de a pastra un echilibru intre marca, productie si salariati, care efectiv au depus atatea eforturi pentru a duce numele SAAB mai departe.
Sa auzim de bine ! :)
Salutari si numai bine!
Ca sa revenim la ce ne doare, ca stacheta investitionala, se pare ca Youngman se situeaza...cel mai sus. In acest caz, nici nu se mai poate vorbi de asigurarea acelui echilibru de care pomeneste articolul curent si de care amintea si Octav, deoarece, logic, cei...1,36 miliarde de euro anuntati de chinezi ca posibila suma alocata dezvoltarii noilor modele iti asigura, iti consolideaza si iti satisfac orice fel de pretentii! Totusi, nu stiu de ce nu ma pot increde cu toata inima ca ar putea rezulta o feblete de colaborare precum Geely-Volvo...Probabil pentru ca exista neindoios diferentieri ideologice si politico-economice si la nivelul natiei chineze, iar Geely s-a nimerit sa fie...prima in top. Norocul lui Volvo. Dar norocul nostru ne va surade din mainile cui?
la 22.02.2012, 16:29
Zvonuri... E foarte greu sa readuci la viata o marca moarta de foarte mult timp."
Da, este foarte placut sa citesti comentariile facute de Octav si il asteptam si pe forumul marcii, eventual chiar la volanul unui Saab :-)
Domnule "BMW" marca Saab este o marca moarta de mult timp pt oameni ca dumneavoastra si speram sa ramana la fel si in continuare. Marca Saab traieste si va ramane o marca de prestigiu datorita oamenilor care pun suflet in ceea ce fac si datorita celor care stiu sa o aprecieze.
Stiu,Saab traieste in inima pasionatilor,dar in realitate este mort si ingropat.
Sunt sigur ca tot GM va cumpara fabrica din Trollhattan si va produce acolo automobile marca Chevrolet.
In fine, pt cultura ta generala:
- 9-4 X, lansat in 2011: http://www.youtube.com/watch?v=amXaIXIAPjk
- Aero concept: http://www.youtube.com/watch?v=iwZxFgx5-4c&feature=related
- PhoeniX concept: http://www.youtube.com/watch?v=kgydxM-BQDg&feature=related
Cateva exemple care n-au nici o legatura nici cu BMW si nici cu Chevroletul made in Trollhattan :-)
Oricine cu un spirit de observatie mai ascutit isi da seama din postarile puse si compozitia lor ca au o origine comuna.
Dar ..... e dreptul lui sa se joace.
La fel se joaca si prin apartament cu o poza Saab pe care o plimba pe mobila.
Da, Saab a mort de mult cum sa mai spus si asta datorita faptului ca nu au fost capabili sa produca ceva bun si dorit de public.
Pariez ca nici macar muncitori de la Saab nu dau bani pe aceasta masina.
Au delapidat guvernul suedez 20 - 30 de ani si apoi au delapidat fonduri de la GM si acuma china vrea sa ia emblema si ceva secrete.
Se joaca acuma un joc de poker ca sa se ridice miza un pic si vedem cine musca.
→ cele mai bune surse de proteine complete (singurele de valoare biologica ridicata), adica cu toti aminoacizii esentiali in structura, le reprezinta: 1) carnea - de pui, de curcan (in ambele cazuri, se vor inlatura grasimea si pielea) si de peste oceanic (mai ales ton). A se consuma zilnic, daca se poate prin rotatie la fiecare masa, iar portia de proteine per masa sa nu depaseasca 30 g. Tabelele cu continutul de proteina la 100 g de carne le puteti prelua de oriunde de pe internet, in general carnea furnizand in medie 20 g, desigur, variind in functie de specie. 2) Oul de gaina are scorul chimic 100, adica este cea mai indicata sursa de proteine de origine animala si, per ansamblu, este cel mai complet aliment posibil! A se consuma de preferinta fiert, la micul dejun; cine isi permite, poate servi dimineata 3-4 albusuri, dar la care se ataseaza obligatoriu un singur galbenus, deoarece zona centrala a oului este bogata in colesterol "rau"; avand in vedere ca un albus contine 7 g de proteina completa, consumul acestor 3-4 albusuri este suficient pentru a acoperi necesarul total de proteine al micului dejun, cand acestea se asimileaza cel mai bine si cel mai repede! 3) Dintre lactate, care, de asemenea, trebuie servite zilnic, a se consuma branza dietetica de vaca (framantata), lapte degresat (1,5 % grasime), maxim 500 ml/zi, sau, in caz de intoleranta la lactoza, fermentate acide (lapte batut, sana, iaurt, chefir), maxim 1000 g/zi, dar in 3-4 reprize. In general, este nevoie, in functie de tipul somatico-fiziologic al fiecaruia, de 0,7 g proteina animala per kilocorp per zi, daca nu desfasurati eforturi considerabile, dupa calculele...englezilor. Cat despre "carnea vegetala", soia, singura planta care contine toti aminoacizii esentiali, OK, puteti s-o folositi ca substituent al surselor animale de proteine, dar cura de soia sa nu dureze mai mult de trei zile consecutive!
→ cele mai bune surse de lipide se refera la cele doua regnuri: animal (in primul rand pestele oceanic, pomenit mai sus, omega 3) si vegetal - omega 3 (arahide - inclusiv alune - nuci si curmale), omega 6 (uleiul de floarea-soarelui si de rapita, dar consumabile in salate, nu ca prajeala!) si omega 9 (uleiul de masline). Este obligatoriu consumul zilnic al unora dintre produse, deoarece reprezinta furnizori ideali ai acizilor grasi esentiali (mono- si mai ales polinesaturati), pe care organismul nu si-i poate sintetiza singur, aportul cuvenit asigurandu-se numai din alimentatie. Sunt total interzise grasimile de origine animala, alta decat pestele sau vietatile marine, in special provenind de la animale de macelarie, atat mamifere - in egala masura a se evita grasimea din carnea si laptele acestora (porc, vita, oaie etc.) - cat si pasari (galinacee si palmipede), deoarece aceste surse contin foarte multi acizi grasi saturati, care se depun usor cu precadere in zona abdominala si sunt foarte stabili dpdv chimic!
→ cele mai bune surse de vitamine, minerale si glucide sunt...toate legumele si fructele comestibile! Consumul lor zilnic, intr-o paleta de sortimente cat mai variata, este indiscutabil recomandat, dar, totusi, nu in cantitati nelimitate;
→ in materie de glucide, axati-va pe versiunea glucide (zaharide) simple, in speta monozaharide (fructoza, glucoza si galactoza) si dizaharide (zaharoza si lactoza), deoarece alimentele care le contin in forma libera au indice glicemic scazut, ideal pentru mentinerea echilibrului energetic si metabolic al organismului; in schimb, polizaharidele, la loc de "cinste" figurand amidonul, sunt total interzise in dieta de slabire, iar cele mai incriminate surse potentiale in acest sens sunt faina alba de grau si cartofii, asa ca...rejectati orice produs alimentar realizat pe baza acestor doua materii prime; pe cat posibil, consumati zilnic paine din faina integrala de grau, datorita excelentului bilant mineral;
→ ca lichide, evitati cu orice pret sucurile din comert (acidul citric component "la greu", introdus in mod regulat in tractul digestiv, va anihila rolul fundamental al acidului clorhidric incorporat in mod natural de sucul gastric, iar una dintre consecinte va fi dezorganizarea functiilor enzimatice, inclusiv a lactazei, astfel incat veti putea ulterior sa beti lapte oricat de mult, ca tot degeaba, fiindca va "balti" nedigerat in stomac si, implicit, se va elimina nedescompus, ceea ce n-ar fi o problema, daca proteinele in forma lor macromoleculara n-ar zabovi in colon, unde...) si chiar apa minerala (nu poate fi ignorat aportul de ioni benefici, dar n-are rost sa garai sau sa flatulezi degeaba), preferand apa plata din surse naturale; cantitativ, beti 1,5-2 litri/zi, chiar si atunci cand nu apare senzatia de sete; personal, va recomand apa plata naturala de Unguriu-Buzau (nu se gaseste pe piata...dar merita s-o luati direct de la sursa), care intruneste toate proprietatile organoleptice de calitate, completand senzatia placuta la gust datorita unei arome "hidrice" inconfundabile;
→ daca va place ceaiul, de fapt va place...infuzia de plante, caci ceaiul este o planta ca atare, cu aceasta denumire taxonomica (Ceaiul verde sau Camelia sinensis, cu varianta Ceai negru - din frunze oxidate), originar din China si Japonia; vestita si supralicitate lui capacitate de a ajuta la arderea grasimilor subcutanate este reala, nu-i bai, dar NUMAI in asociatie concludenta cu o dieta potrivita si cu miscare aerobica, adica singur, de nebun, n-ar determina intr-un final decat o intoxicatie cu alcaloizi purinici (xantinici) de teapa cofeinei din ceaiul chinezesc, respectiv o intoxicatie cu flavonoide taninice, in cazul abuzului de infuzii de plante;
→ mancarurile gatite, din cauza dozarii lor hipercalorice, nu se recomanda, cu exceptia unor supe de legume diversificate; cat despre "fast food"...inseamna cea mai perfectionata metoda oculta de a incuraja lenea culinara, de a-l face sclavul reveriilor gustative induse si de a-l transforma pe omul contemporan nu intr-un om modern, ci intr-o pubela de grasime ranceda, insanitoasa si...de-corticalizanta :)
→ preparatele din carne din comert, inclusiv mezelurile de orice gen...daca tineti mortis sa haliti porcarii "gustoase" (are grija sa va cucereasca in acest sens nelipsitul si revolutionarul glutamat monosodic, cel mai "reusit" potentiator de gust al lipsei de gust!), sa va infiltrati sodiu atotreactiv si calciu calcarizant in toate tesuturile, sa suferiti oricand un infarct susceptibil mai ales la cord, ficat si rinichi si sa jonglati cu nitritii precursori ai nitrozaminelor clar cancerigene, de ce nu?
→ cerealele ca atare trebuie evitate, in ciuda propagandei inflacarate pentru consumul lor zilnic, mai ales in amestec cu lactatele (da, pentru copii si adolescenti merg chiar foarte bine, stimulandu-le cresterea in greutate si dezvoltarea fizica armonioasa, dar nu si daca vrei sa slabesti, deoarece continutul hiperproteic rezultat se va depune tot ca tesut adipos, nefiind incriminat numai aportul hiperlipidic sau hiperglucidic; totusi, graul poate fi consumat zilnic, dar cu moderatie si exclusiv soiul "grau dur" (Triticum durum), destinat pastelor fainoase de calitate superioara datorita continutului ridicat de gluten, principala proteina din grau, in comparatie cu graul de panificatie sau "graul comun" (Triticum aestivum), care "pacatuieste" prin ratia extrem de mare de amidon (85-90% din masa bobului! - aviz fanilor "renumitei" faini "000", sublima organoleptic, dar, pe de alta parte, o veritabila bomba ecologica, un dusman "nevazut" si necrutator al sanatatii...); desigur, persoanele cu intoleranta la gluten nu vor manca nici un fel de cereale;
→ margarina...daca ati sti ca grasimile interesterificate si hidrogenate pot constitui un pericol oncogen, ati lasa-o balta fara ezitare!
→ 1g de proteine furnizeaza 4 kcal, 1g de glucide tot 4 kcal, iar 1g de lipide 9 kcal - concepeti o dieta moderat calorica, adica totalul zilnic energetic reperabil din hrana sa nu sara de 2000 kcal, iar proportia cea mai echilibrata este: proteine 25%, glucide 65%, lipide 10%; pentru sportivii de performanta, proteinele ajung la 30%, iar glucidele scad la 60%;
→ trebuie servite, in loc de 3 mese incarcate pe zi (cum ar zice romanii: "pe ghiftuitelea"), 5-6 mese reduse cantitativ, distantate intre ele egal temporal, dar, in orice caz, nu mai putin de 2 ore (de exemplu: orele 8, 11, 14, 17 si 20); mitul despre "ultima masa a zilei stabilita la orele 18" ramane doar un...mit, si snob pe deasupra;
→ fructele consumate laolalta cu mesele, constituind asa-zisul "desert confortabil dupa o masa copioasa", pot perturba nu numai tranzitul digestiv, ci si absorbtia nutritiva, din cauza ca fermenteaza rapid in stomac daca sunt amestecate cu bolul alimentar, pe care il "strica" in ansamblu si ii deturneaza misiunea, eliminandu-se astfel tot continutul gastric, inclusiv principiile alimentare necesare care trebuiau asimilate de organism, adica ati mancat degeaba, de aceea se recomanda ca fructele sa se serveasca ori cu o ora inainte de mese, ori la o ora dupa!
→ cea mai consistenta in proteine trebuie sa fie prima masa a zilei (micul dejun);
→ ultima masa a zilei se va concentra numai pe fructe (ora 20 sau 23) sau pe un lactat fermentat usor (degresat); cine isi permite, poate adauga si o doza de supliment proteic (la cutie);
→ apropo de stimulente nutritive...niet! Nici macar "steroizii naturali" sau "pastilele de slabit";
→ ceaiurile de slabit...cunosc o gramada de oameni care toarna cu cisternele in dansii, sistematic, aceste inchipuite "minunatii care te slabesc fara dieta si fara efort" si...nada!
→ a, era sa uit, anatemizati si fasolea...din motive evidente;
→ tigarile, alcoolul si cafeaua...cred ca nu mai este cazul sa explic;
→ televizorul si calculatorul...nu sunt comestibile, dar mai mult de 4 ore pe zi consecutiv sa nu le acordati, ca altfel va mananca...sansele reale de a adopta o atitudine mentala adecvata (unii ii zic "pozitiva"; daca faci totul in viata asa cum iti sugereaza ei, devii al naibii de "pozitiv" in conceptia lor obtuza);
→ precum ati citit in Scriptura ca, la sfarsitul lumii, o treime din populatia Globului se va duce efectiv pe pluta, ganditi-va ca nu numai pandemiile clinice, plagile sociale si o eventuala conflagratie mondiale vor "oferi" acest deznodamant infiorator, facand abstractie de degenerescenta morala de pretutindeni, ci si demonica suprastructura de stat a Guvernului Mondial, anume Codex Alimentarius si "E"-urile lui consacrate, va contribui din plin la decimarea "pre-aranjata" a numarului total de indivizi terestri...efectul acestuia este cu bataie lunga, asisderea bombei nucleare, adica te poti ascunde, dar nu poti evita contaminarea cu radiatii...sau cu poluare polivalenta, in cazul alimentelor;
→ recapituland, sunt total interzise viciile non-alimentare si consumul painii pe baza de faina alba de grau si al tuturor specialitatilor de panificatie sau de patiserie, al grasimilor de origine animala, altele decat cele de peste si ale altor vietuitoare marine (atentie si la pielea de galinacee si palmipede, aruncati-o! grasimile "galbene" ale pasarilor sunt perfect compatibile cu savoarea ciorbei de taitei sau a pilafului, dar in nici un caz cu o cura de slabire sustinuta! evitati si produsele super-grase realizate din lapte de mamifere, cum ar fi smantana si untul, al caror consum zilnic sau exagerat va conduce rapid si implacabil la instalarea aterosclerozei! sa va enumar ce inseamna acest lucru? cardiopatie ischemica, infarct miocardic acut, accident vascular cerebral...sa continui? ), al produselor zaharoase (asa-zisele dulciuri rafinate...mai ales prajiturile de cofetarie sunt prohibitive intr-o dieta de slabit! ma rog, n-o fi dracul chiar atat de negru, adica mai "bagati" si cate o ciocolata-masa sau cate una "calda", insa doar cand si cand...iar zaharul ca atare...in doze normale, nu este daunator, dar oare n-ar fi mai sanatos si mai delicios sa va indulciti ceaiul sau cocktail-ul de fructe cu..miere de albine?) si al prajelilor de orice fel, atat in ulei vegetal, cat si in untura! - in extenso, de cartofi prajiti si de McDonald's si alte bombe ale pierzaniei alimentare, sa va feriti ca dracu' de tamaie! (in schimb, fripturile la gratar...sunt la liber, taticu', faza cu nocivitatea pre-canceroasa a 3,4-benzpirenului fiind un pic alarmista; lumea infuleca friptane inca de la Geneza si n-a crapat nimeni din aceasta cauza, insa nu uitati sa indepartati grasimea din carnea de mamifere si pielea de pe bucatile de pasare, inainte de a le incredinta jarului incins...);
→ nu in ultimul rand, auto-impuneti-va un program zilnic de somn tihnit (in medie, 8 ore), actiuni recreative psihic (mai putin tembelizorul si computadorul), lectura spornica si, desigur, miscare sportiva: obligatoriu, in fiecare dimineata, PE STOMACUL GOL (subliniez!), efectuati cam o ora de mers alert continuu, ca la mars fortat, cu pauze doar de hidratare, nu musai alergare sau alte aerobice! Vara, incercati sa desfasurati acest exercitiu cu labele goale in iarba inrourata...ceea ce va ameliora si tonusul launtric; in plus, drumetiile montane si inotul nu trebuie sa va lipseasca: sustineti-le macar o data pe luna, eventual intr-un week-end.
Cam atat. Nu pot sa afirm ca eu am urmat chiar toti acesti pasi, dar, cu timpul, ma voi stradui sa fiu principial si consecvent. Mens sana in corpore sano, nu? In plus, pasiunea pentru SAAB se asorteaza de minune cu un asemenea decor uman ;)
Mulţumesc.
De ce sa plateasca BMW pt Saab?
Ce le poate oferi si nu au inca?
Unii nu pot fi niciodata lamuriti.
Cu multa placere, discutiile frumoase vor constitui intotdeauna o bucurie pentru sufletul meu! Respect si sunt bucuros de fiecare data cand vad oameni pasionati, altruisti si cu o educatie aleasa!
@SaabCuantic
Intr-adevar, din pasiunea pentru automobil, este bine sa nu lipseasca un aspect important, respectiv coloana vertebrala a omului.
@gaabi
Multumesc pentru gandurile bune, ma bucura mult invitatia pe forumul marcii, pentru ca am auzit numai de bine despre oamenii care alcatuiesc o mare familie, aceea a pasionatilor de SAAB.
Pentru cei pasionati, adaug un articol care aduce aminte de realizari destul de recente, avand in vedere ca respectivul articol a aparut in mai 2008, fiind semnat de Mihai Heimann. Redau mai jos o parte din acel articol, referitor la SAAB 9-3 Turbo X.
''Succesul cu modelul 9-3 2,8 V6 Turbo XWD a determinat firma Saab sa introduca in fabricatie noua versiune a acestui model, versiune care ne aminteste de legendarul 900 Turbo. Turbo X se va fabrica doar in 2.000 de exemplare, in doua tipuri de caroserie: Limuzina si SportCombi, toate numai in culoarea metalica ,,JetBlack''. Turbo X este primul automobil Saab care imbina puterea motorului Turbo de 2,8 litri si 280 CP cu o suspensie sport si cu tractiunea integrala activa XWD (Cross Wheel Drive). Este construit pentru a oferi in orice situatie stabilitate maxima prin repartizarea momentului de torsiune la roti in asa fel incat sa se evite sub si supravirarea. Sistemul XWD este cuplat cu celelalte sisteme de siguranta activa ABS si ESP, calculatorul receptionand peste 100 de semnale pe secunda de la peste 20 de senzori. Software-ul utilizat este o creatie a echipei de ingineri de la Saab, fiind unul dintre cele mai performante utilizate azi in domeniul automobilelor. Calculatorul comanda repartizarea momentului de tractiune la roti in asa fel incat automobilul sa beneficieze in orice moment de tractiunea optima corespunzatoare conditiilor de deplasare. Astfel, sistemul permite la o accelerare puternica la iesirea din curbe, o tractiune de 100% pe rotile din spate. La deplasarea pe o autostrada uscata, tractiunea pe rotile din spate este doar de 10%, restul momentului de 90% fiind dirijat catre rotile din fata. In acest fel se obtine o stabilitate mai buna si o economie de combustibil. Punctul forte la Turbo X este dotarea acestei serii limitate cu diferentialul electronic suplimentar eLSD (electronically-controlled Limited Slip Differential), diferential care se ofera in premiera mondiala in acest segment. Diferentialul suplimentar eLSD are posibilitatea de a repartiza momentul de tractiune (torsiune) intre rotile dreapta si stanga spate, functie de aderenta fiecarei roti in parte. In practica, putem intalni chiar cazul limita in care o roata spate dispune de 80% tractiune si cealalta de 20%. Eficacitatea acestui nou sistem (eLSD) a fost confirmata de echipa noastra, care a testat noul Saab Turbo X pe circuitul Paul Ricard din Franta. Pe circuit era marcata cu jaloane o portiune in forma de ,,S''. Trecerea in viteza printre aceste jaloane a fost posibila datorita sistemului eLSD care, in timpul virajelor scurte, a repartizat tractiunea la rotile din spate functie de inclinarea automobilului. In acest fel, Turbo X a putut fi mentinut si la viteze mari pe portiunea de pista dintre jaloane. Suntem convinsi ca acest sistem este la fel de eficace si pe o sosea acoperita cu zapada, chiar daca in fata automobilului va aparea brusc un elan din padurea suedeza de la marginea soselei.''
Deci, asa cum spuneam in comentarii anterioare, SAAB merita sa existe! Si are multe de oferit. Pe langa faptul ca ne incanta cu modele frumoase si elegante, care pot da dovada de sportivitate, acestea sunt si construite in jurul sigurantei omului de la volan si a pasagerilor.
Nici BMW nu are atatia fani câți are Saab sau o fi vreo doi nebuni de fani suedezi si cu vreo zece account-uri :))
Pana acum alde laucalin Saabcuantic ziceau ca BMW e mizerie pe langa Saab dar acum le rade inimioara când aud ca Bavarezii vor sa-i cumpere:))).
apropo's noi, saab-istii, cand ne intalnim in trafic ne dam flash-uri, ca trabantistii, voi cum procedati? va dati palariile jos? sau e valabil de la x5 in sus ca sa va permita spatiul... :-))
Doar un tax writeoff si o facilitate de productie de calitate medie.
Pt Chinezi sau Indieni se schimba oferta deoarece castiga accesul la technologie noua pt ei pe langa o emblema cu ceva istorie pe Vechiul Continent.
Este un joc de pocker acuma si se incearca sa se ridice miza cumva.
Oricum masina Saab nu va mai exista niciodata datorita unui produs cu raport calitate/pret foarte deficitar pt populatie.
Este totusi posibil sa apara o chinezarie cu aceasta emblema.
Din fericire pot sa fac anumite comparatii intre posesorii ambelor marci, atat din Romania cat si din Europa, iar ceea ce pot spune e ca daca, in general, saabistii sunt cam aceeasi plamada peste tot, fie roman sau neamt, italian etc, posesorii de BMW din Romania (nu spun fani, tocmai pentru a nu generaliza) sunt o specie foarte originala, foarte usor de recunoscut afara ,mai ales alaturandu-i semenilor europeni, reusind sa iasa in evidenta prin anumite trasaturi particulare: dorinta de epatare, lipsa de civism, neglijarea unor reguli rutiere de baza, aventurism exagerat etc. Am cunostinte si colegi care sunt fani si posesori BMW dar asta nu face, din pacate , sa nu-i recunosc in ceea ce am scris mai sus.
Sincer, daca as putea, as declansa o campanie globala sistematica si excesiv de agresiva de satanizare a Gorilelor Mefistofelice...Blestemat sa fie ceasul in care s-a format acest colos cu picioare de lut, acum si in vecii vecilor, amin! In Scriptura se subliniaza ca Antihrist se va ridica din neamul evreiesc...Posibil, dar locul nasterii sale nu va fi Bethleem, ci...Renaissance Center :D
@dan-grc, am toata stima pentru tine si nu voi abdica niciodata de la acest comandament, dar @gaabi si @razza13 au dreptate cu carul! Este timpul sa-i mai scuture si altii pe cei doi tembeloizi obisnuiti, nu numai eu si Devorattor! Cand te tot bagi in seama absolut neinvitat, la ce sa te astepti la alt tratament decat la o replica darza, neabatuta? N-are a face decenta in ecuatia combaterii unei dusmanii nejustificate, incrancenate si anacronice! Daca cei doi (proaspeti?) prieteni ai nostri si aparatori ai cauzei SAAB vor continua sa se bata pe baricade cu aceeasi ardoare nobila, atunci le promit solemn ca, la urmatoarea reuniune publica a Clubului SAAB Romania, vor fi invitatii mei, pe cheltuiala mea exclusiva (daca va fi cazul), iar cand Cuantic promite ceva, atunci nu-i de saga :)
Sincer sa fiu, daca a intalnit cineva o marca auto care sa aiba parte de asa mult devotament din partea fanilor, asa cum are parte Saab, il rog sa ma anunte. Pana una alta, pt cultura ta generala, Mister BMW, noi, fanii Saab, suntem precum armata lui Stefan cel mare versus turcii: "putini, da' rai!" :)
Gluma-i gluma, poanta-i poanta, dar bine nu pare sa ne mai fie curand...Sufletistul domn Ahmed a pus degetul pe rana: "GM wants to kill SAAB"...Daca si dansul s-a convins la fata locului, inseamna ca Dumnezeu ne-a parasit...Totusi, consider ca este extrem de suspect noncombatul companiei-mama SAAB AB, care isi lasa sine die (re)numele calcat in picioare de veneticii de peste Ocean...Cat de acaparat sa fii de ideea de profit incat sa te doara efectiv in curtoazie in privinta a ceea ce se va intampla cu un madular reprezentativ al istoriei tale?! La mitingul pro-SAAB de luna trecuta, din Bucuresti, Edy a contestat in fata camerelor TV indiferenta criminala a statului suedez...daca ati sti cat m-a mancat limba sa adaug: "Dar SAAB Aero&Systems o fi usa de biserica?!"...N-am vrut insa sa torn si eu gaz peste foc. Oricum, stagnarea aceasta infioratoare in incertitudine depaseste bariera unanim acceptata a suportabilitatii omenesti...Vina SAAB-ului, implicit a noastra, a fidelisimilor lui sustinatori, este doar aceea ca...exista si existam! De aceea, am sa-i trag o tocana de bataie maica-mii pentru delictul capital ca si-a permis sa ma aduca pe lume fara sa se intereseze mai intai daca este voie de la comenduire...
Da, asa este, ti-o pot confirma si eu, suntem destul de multi fani ai marcii Saab pe automarket.ro si nu numai! Si chiar daca suntem mult mai putin numerosi decat fanii BMW, Mercedes sau VAG, suntem mult mai activi decat toti acei fani la un loc si chestia asta a inceput deja sa se vada. Nu am nimic cu marcile germane, respect BMW-ul, Mercedes W124 si BMW e30 (ursulet) au fost adevarate monumente de fiabilitate, dar am si eu o pretentie: vreau ca si fanii Saab sa fie respectati! Noi de ce sa nu meritam? Sincer, m-am saturat sa citesc fel de fel de mesaje in care fel de fel de anonimi arunca cu noroi in noi. Suntem fanii unei marci moarte, ok, si daca Saab ar fi chiar mort (desi inc anu este asa) voi va bucurati? De ce sa va bucurati, cu ce v-a deranjat prezenta acestei marci pe piata auto, personaje gen BMW sau AndreiRN, aveti cumva insomnii din cauza "cosmarului" pe care vi-l provoaca masinile Saab?:)) Vorba lui SaabCuantic, sunteti Saabo-fobi?
Sincer sa fiu, daca a intalnit cineva o marca auto care sa aiba parte de asa mult devotament din partea fanilor, asa cum are parte Saab, il rog sa ma anunte. Pana una alta, pt cultura ta generala, Mister BMW, noi, fanii Saab, suntem precum armata lui Stefan cel mare versus turcii: "putini, da' rai!" :)
Cele bune!
De ce fel de devotament vb voi cand 93% din cumparatori de Saab nu vor sa se mai atinga de aceasta firma?
Cand doar 7% sunt suficient de inconstienti sa mai dea bani pe asa pacoste.
Sunt cimitirele de masini pline de Saab si nu le lipseste nici macar un bec la majoritatea.
Se strica repede si nu merita efortul sa repari la ea.
E o masina mult sub nivelul Fiat care este dupa mine limita inferioara la fiabilitate intre masinile europene.
Dati din gura precum comunisti insirand multe cuvinte fara sa spune-ti nimica concret.
Ca sa nu mai vb ca va ascundeti dupa tot felul de nikuri care de care mai bizare si scoase din desene animate.
Voi chiar vreti sa fiti luati in serios?
Comportati-va atunci ca barbati.
Cat despre bec...probabil ca numa' tu ai fi in stare sa-l cumperi din cimitire de masini, la cat te duce...becu'
Asta imi spune ca si voi stiti ca ce am spus este adevarat dar nu va lasa orgoliul sa admiteti.
Care este avantajul unui cont?
Eu imi spun opinia pe aici poate inainte ca tu sa inveti sa conduci.
Cat despre identitatea reala a voastra ............. e doar unu cu probleme la mansarda.
AndreiRN
la 13.02.2012, 21:36
Garantie
Hyunday ofera 10 ani sau 160000km la masinile lor si este impresionant faptul ca nu se strica in acest timp.
dan_grc
la 13.02.2012, 23:06
@AndreiRN
Nu vrei tu sa incerci sa impresionezi pe altii? adica pe bune, ce treaba are un M6 cu garantia de la Hyunday? Ai terminat cu aberatiile despre Saab si acu incepi altele? Daca Hyunday ofera cum spui tu, f bine, cumpara-ti doua
AndreiRN
la 14.02.2012, 01:21
Adevar
Mare este frustrarea unora si lipsa de ratiune.
@AndreiRn
la 14.02.2012, 10:12
Bai nene la Hyundai are 7 ani garantie sau 150.000 Km, dupa primi 3 ani adica anul 4,5,6,7 daca o vinzi nu mai primesti atata garantie cel care o cumpara la mana a doua si la vopsea la majoritatea 7 ani si la 2 modele 12 ani La BMW ai 5 ani sau 120000 Km si vopsea 12 ani la toate.
AndreiRN
la 22.02.2012, 19:41
Impostor
Iarasi pe aici in impostor foloseste numele meu pt opinia lui.
Ti-am mai spus unde ti-e locul...
Cand stresul apare vezi ce poate fiecare.
Imi place sa vad arama de sub poleiala si acuma sunt convins de clonurile individului.
Ai vrea o analiza morfologica a propozitiilor?
Glumesc.
E dreptul tau sa-ti fie rusine cu propria persoana si sa te ascunzi.
De asemenea este dreptul tau sa fi frustrat atunci cand esti pus in fatza adevarului si TU nu esti de acord.
Dar de asemenea stiu ca atunci cand cititi adevarul postat de mine neuroni va intra in functiune si de acolo apare o sansa de reintoarcere la normal, la natural, la sinceritate.
In rest ...... e amuzant cand va etalati capacitatea de dialog.
Sa nu uitati ca eu sunt platit ff bine cat timp va raspund.
Opinai ta nu face 2 bani.
Si eu garantez ca nu esti capabil de ignor si o sa apari sub tot felul de alte conturi.
Dar o sa cresti.
Norbert Reithofer si Christian von Koenigsegg, ce faceti, bre, dormiti in front ?!
Oricum si cuantic isi da seama ca emblema Saab o sa ajunga pe niste masini chinezesti frumos colorate si cu interior sclipitor si de o calitate deosebita. Nu conteaza ce o sa fie sub capota.
BMW sau Koenigsegg, acum ori niciodata: ori aveti sange in epididim, ori ganditi-va numai la profitul vostru si sa terminam odata balciul!
Saab sa eliminat singur din competitia economica in cursul a 30 - 40 de ani.
Chinezi vor folosi emblema deoarece noi le-am cumparat nimicurile si acuma au saci plini cu bani de investit.
In weekend am avut de schimbat o piesa la camion si la magazin mi-au dat una Made in China.
Cand am cerut una nefacuta in China sa uitat ala chioras la mine si a zis ca nu are asa ca am mers la NAPA.
Acolo am gasit una Made In USA cu $3 mai scumpa.
Si aia este instalata acuma si o sa tina 10 - 15 ani.
AndreiRN
la 06.03.2012, 20:14
Beautiful
Beautiful china made Volvo.
chandlerbing
la 06.03.2012, 20:40
CAMPANIE NATIONALA SEMNATURI- CALMANTE GRATIS(made in China)
Utilizatorii cu grad ridicat, spre maxim, de frustrari sunt rugati ca in zilele de 6, 7 si 8 martie 2012(luna plina) sa se abtina de la comentarii, pe cat de stupide, pe atat de inutile. Recomandata o plimbare in miez de noapte de-a lungul Marelui Zid Chinezesc...
On topic - Daca vrem sa comentam noile aparitii din acest segment, macar sa o facem obiectiv.
Sa fim obiectivi!
Asa cum spune mai sus chandlerbing! Daca banii sunt proveniti de la chinezi asta nu inseamna ca e marca chinezeasca! Prefer oricand un Volvo V40 ca cel de aici in locul lui Audi A3 care e foarte tern "nou" mai mult cu numele
la 03.03.2012, 14:50
Sorry!
Sunt un prost! "
Dimineata cum te trezesti cauti posturile mele si te loghezi cu unul din conturi ca sa raspunzi ca altfel iti plesneste o vena si ............
Oricum cine iti citeste cuvintele iti vede mare frustrare si poate le este mila un pic de tine.
As vrea sa cred ca o sa cresti si o sa te maturizezi dar .......... uni sunt facuti sa stea pe loc.
Si pt tine Ret Nes: stii de ce nu te-am ignorat? pt ca la cat de incoerent si de redus esti ai inceput sa ma distrezi deja :-))) initial chiar am crezu ca vb cu cineva care are anumite pareri, convingeri dupa care cand mi-am dat seama cat de analfabet esti...
Bahhhhhh, da tu ai auzit vreodata de structura unei fraze?
Scrieti identic la fel "X" ilor.
De acuma o sa vedem o mica schimbare de exprimare scrisa.
Hai sa te invat eu cum se fac identitati multiple.
2. Un analfabet nu se poate pronunta despre structura unei fraze cand el nu e in stare sa scrie corect gramatical...
Cred ca lupta dusa de SAAB ne invata sa stam departe de aspectele negative. Este un fapt de care fiecare este bine sa tina cont, pentru ca lupta cea mai dificila a omului, este cu sine insusi. Este ca in conversatia aceea, in care unui personaj i se spunea ca in el se gasesc doi caini, unul bun si unul rau. Cand personajul a intrebat care dintre caini va castiga, i s-a raspuns: ''Niciunul. Se vor sfasia intre ei.''
De acest aspect depinde viitorul, de oamenii ce lupta pentru partea buna. SAAB lupta pentru o cauza nobila, care tine de calitate. Zilnic suntem datori sa procedam astfel, cu propriile vieti. Nu conteaza ce spun ceilalti si cat de mult vor sa ne distraga atentia de la ceea ce este important, atata vreme cat credem in existenta binelui.
Cat despre statutul meu intelectual de pe Automarket, ma vad nevoit sa efectuez niste oarece modificari. In primul rand, jurasem "in mod solemn" odinioara sa nu mai depasesc perimetrul conversational al marcilor suedeze si al temelor educative care nu privesc un constructor anume, ci lumea auto in general...Din pacate, nu m-am tinut de cuvant! Am fortat insa lucrurile in privinta Daciei, de exemplu, fiindca pe mine m-a marcat incidentul Huidu din toamna trecuta, in sensul ca vulnerabilitatea deseori nebanuita a acestei etichete nationale trebuie reliefata si subliniata in mod regulat, dupa parerea mea, insa nu ma voi mai ocupa si eu de acest obiectiv de bun simt...In al doilea rand, nu mai am de ce sa ma "cutitez" cu "prietenii" mei, nici macar aparand in mod just cauza SAAB-ului! Adevarul a fost rostit, propagat si fortificat de atatea ori incat devine ridicola tentativa de bifare la infinit...Sa spumege orisicare cat ar pofti si cat l-ar tine bojocii, deoarece SAAB isi va tese zborul propriu mai departe si...departe de orice flegma aruncata din obida. In al treilea rand, nu mai am de ce sa marsaluiesc aici cu stindardul credintei crestine, fiindca, asa cum a observat @zarnesteanu, nu ne-ar ajunge o viata intreaga ca sa cuprindem cu ochii mintii adevarurile (axiomele) cele biruitoare neintrerupt de 2000 de ani incoace; poate vom continua pe un blog adecvat, pentru cine este realmente interesat...Nu m-am substituit nici clerului, desi misiunile sale duhovnicesti (obligatii inechivoce, neabatute si perpetue de constiinta!) au amortit actualmente, cam suspect de ne-deontologic, dar de vina o fi fundalul "european" in care ne-am "integrat"...In mod incontestabil, biserica (nicidecum Biserica!) este anexata statului (antihristic) - cine ar concepe o asemenea catastrofa spirituala? Nu in ultimul rand, este cazul sa-mi simplific maniera "stufoasa" de a scrie, uneori prolixa, ce-i drept (si aberanta, dupa multi "simpatizanti"...este, de ce nu? - oricine poate uza impotriva altcuiva de cuvinte facile, accesibile, "dezarmante", care nu-l costa nimic...), dar nici nu ma voi impotmoli in unu-doua cuvinte sau randuri per post, in care sa predomine onomatopeele, cliseele "cool" si alte manifestari senzitivo-instinctuale specifice arealului cocalar si pitiponc :D Ar insemna sa ma reneg pe mine insumi. Nici parada infatuata de date tehnice nu vreau sa prestez, ca sa ma impaunez, vezi Doamne, ce "le am" cu motoarele...Datorita temperamentului meu inflexibil, eu nu pot aborda decat un anumit tip de tematica, axata preponderent pe strategii defensive si propagandistice pro-SAAB! Devorattor si Octav72 deduc cel mai rapid la ce ma refer in substanta...Sper ca am lamurit aceste puncte de dezbatere, astfel incat sa nu apara confuzii ulterioare.
Cat despre relatia pe care o am cu editorii Automarket, chiar daca acestia mi-au provocat oarece migrene (fara sa vrea, evident!), aparenta de normalitate trebuie intretinuta pe viitor. Nu pun la suflet promisiuni pe care le-au incalcat, de genul eu sa mediez o rubrica speciala dedicata lui SAAB pe forum incepand cu anul in curs, si nu pun la suflet nici desconsiderarea cu care sunt tratat in legatura cu rugamintea de a insera cateva informatii si despre prezentarea lui Koenigsegg de la Geneva. Fiind propria lor ograda, proprietarii site-ului sunt efectiv liberi sa faca orice au chef, deci chiar nu ma opun eu acestei oportunitati absolut democratice, caci nu trebuie sa ne referim la problematica constiintei pe un site "de masini", right? :)
Deci, din pacate, foarte putini ofertanti inteleg esentialmente ideologia SAAB-ului de fabricatie si de deservire a clientilor, probabil si mai putini ii (firmei) si le (clientilor si fanilor) vor binele. In fapt, stiati ca si BMW ar cam vrea sa foloseasca fabrica din Trollhattan tot pentru realizarea unor masini proprii?...Ce-aveti, fratilor, v-a lovit in moalele capului alternanta incalzire-racire globala? Hm, se confirma neindoios: toate drumurile sperantelor noastre indreptatite si din ce in ce mai firave duc la...Angelholm ;)
Straniu este ca profilul proprietarului si investitorului ideal pentru SAAB arata actualmente in urmatorul mod simplu si elocvent: sa fie musai un constructor de...supercars, fiindca, daca face si sedane si/sau SUV-uri, va fi tentat, in numele imperativului "reducerii costurilor" si ca aliniament economic de factura globalista, sa se dedea la un talmes-balmes...
Vor avea mai departe motoare turbo si herghelii de caii dar si o viata scurta de folosinta.
Cum se scrie Saab in chinezeste?