BMW ar putea colabora cu Alfa Romeo

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 14.12.2009
Bavarezii de la BMW ar putea colabora cu italienii de la Alfa Romeo pentru a dezvolta platforma viitorului Mini. Aceasta colaborare va exista concomitent cu parteneriatul semnat cu PSA.

BMW examineaza posibilitatea unei colaborari cu Grupul Fiat privind utilizarea comuna a componentelor pentru modelele MINI si Alfa Romeo pentru a face economii. In schimbul ajutorului, cei de la BMW ii vor ajuta pe italienii de la Fiat sa lanseze marca Alfa Romeo pe piata din America de Nord. Conform planului lui Sergio Marchionne, cei de la Fiat urmau sa aduca marca Alfa Romeo pe piata din SUA undeva intre 2010 si 2011.

Atat BMW, cat si Fiat au purtat discutii cu cei de la Daimler privind dezvoltarea modelelor de clasa mica. Negocierile purtate de cei trei constructori nu au avut niciun rezultat. In cazul in care cei de la BMW si Fiat ar parafa un contract, viitorul Mini ar putea utiliza aceeasi arhitectura cu actualul Alfa Romeo MiTo. Urmatoarea generatie Mini este asteptata sa apara pe piata peste cinci ani.

Colaborarea dintre BMW si Alfa Romeo nu va fi extinsa la dezvoltarea motoarelor, cei de la BMW avand deja un contract cu francezii de la PSA. Mai exact, motorul supraalimentat de 1.6 litri al lui Mini Cooper S este folosit si pe Peugeot 207.

Colaborarea dintre Peugeot si BMW ar putea fi extinsa, dar acestia nu vor imparti platforme in viitorul apropiat.

Via | Reuters

Comentarii (25)

  • of of
    S-a dus vremea masinilor originale,acum sunt doar o alta Marie, cu alta siglarie!
    11 0
  • bmw
    nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    14 1
  • gigi din pipera
    o nuuuu
    cand o sa faca BMW o alianta cu renault atunci v-a veni apocalipsa in industria auto
    7 3
  • valentin
    ba da
    gigi......ai mare dreptate
    pt restul > bmw si alfa au mai impartit platforme comune de ex
    alfa 156 cu bmw E46
    1 5
  • alfa romeo nu a mai impartit platforme cu bmw, cu atat mai putin 156 cu e46.

    Platforma lui 156 e gandita pentru tractiune fata iar platforma bmw pentru tractiune spate sau 4x4, poate pentru tine un sasiu pentru o masina cu tractiune fata e tot aia cu una cu tractiune spate dar sunt f mari diferente....sa numai spun ca sasiul lui e46 are repartitia maselor aproape 50/50 fiind si cea mai stabila masina din clasa...iar alfa romeo.....are vreo 60 si ceva cu 30-40 si ceva....

    Alfa Romeo e o masina frumoasa si atat.
    5 3
  • schumi
    @schumi
    Crede-ma, nu este doar frumoasa ;-). Incearca si tu un 156 si ai sa intelegi la ce ma refer.
    1 3
  • schumi
    @Opel
    Pt tine e mesajul de mai sus.
    1 2
  • Andrei.P
    Alfa 156 a iesit cel mai bine din clasa ei la testul elanului prin 1998 sau 1999, cum si 159 a iesit in 2005. Daca nu stii nu vb corect? Alfa 147 gta autodelta(3.7 L tractiune fata 330 cai) a scos pe circuit la top gear timp mai bun decat M3, 3.2L 343 bhp RWD. 147 si 156 impart platforma comuna.
    0 3
  • @Andrei.P
    cat de penibil esti mai andrei...autodelta este un tuner britanic after-market ....eu imi aduc aminte de un test track facut de clarkson cu un gta vs focus vs golf in care volanul incepuse sa tremure dupa 2 -3 ture ;) arata-ne testul elanului din 98 ;)
    4 2
  • schumi
    pt cel de sus
    Poate iti aduci aminte si ce scor a fost la "liniutza". Mai ales ce diferentze :D. Cat despre volan care tremura, eu am masina de 2 ani si nu tremura nici un volan. Probabil ca inainte de emisiune, baietzii au fost la arat, prasit, cu Alfa 147 GTA.
    1 3
  • @schumi
    cu siguranta! nu ma intereseaza rezultatul pentru ca nu era nici un bmw pe acolo incat sa ma intereseze acel versus! cu siguranta ca baietii au fost la arat....penibil oance again!cu totii stim problemele eterne ale 147 -lui: brate, biele , bucse
    2 1
  • schumi
    ...
    Ce stiti voi sunt legende. Vorbiti numai din auzite.
    1 3
  • @schumi
    pai alfa e clar legenda...incepe lumea sa vorbeasca de performantele lor la trecut....
    1 1
  • schumi
    ...
    Ai vrea tu :D.
    0 0
  • ala care tot comenteaza aiurea
    Auzi amice imi zici una din modelele alfa care le-ai condus ? Asta daca ai condus asa ceva bineinteles.
    1 0
  • @thenuts
    33, 147
    0 0
  • @ amicul
    Si acum te intreb: e un pret mare sa schimbi bucsaraiele odata ( sau hai sa zicem de 2 ori desi cred ca pana atunci vinzi masina ) pt senzatiile care ti le ofera pe langa un golf ( de ex) ?

    Mai ales ca odata tot o sa le schimbi si la golfu ala care il iei cu "120" de mii de km din afara ?
    1 0
  • @thenuts
    pretul este chiar ceva mai mic la busele unei alfa (manopera te frige in schimb) , problema nu este ca schimbi bucsele odata nicidecum ... problema este faptul ca mereu ai ceva de schimbat! nu a cazut bucsa cade bratul, nu cade bratul cade caseta de directie s.a.m.d; nu compara vw g5 d sau g6 cu 147 ca te frigi! (nici macar nu ai condus unul sunt sigur- si iti zic eu ca de cand are suspensie independenta pe spate sta mai bine in curbe decat 147 , g4 statea mult mai prost in schimb dar nu avea nici independenta) ( vezi testul de "stabilitate cu subaru wrx)
    prefer un 3'ar care nu imi rupe ficatii dar imi da stabilitatea de care am nevoie ;)
    face it : alfa nu are o masina de clasa medie care sa se ridice macar la nivelul celor de la vw ...sa nu ma vb de bmw, audi , mercedes, plaja mica de motorizari, platforme greoaie nu mai sunt ce au fost odata
    0 0
  • @@@
    In primul rand Alfa romeo 147 e din 2000 ....golf 5 din ce an se fabrica ? 1 la mana ...si 2 la mana sunt convins ca 147 sta mai bine pe curbe decat g5. Te salut
    0 0
  • @thenuts
    si g4 e din 1998 iar 147 din 2001 (deci ac diferenta de ani care este intre 147 si g5) spmune-mi de ce a castigat g5 aici http://www.youtube.com/watch?v=V8ILpBM8oVo
    0 0
  • @@@
    Si totusi nu intotdeauna masina cea mai buna ii "cea mai buna". Daca stii cine a zis si chestia asta.

    Dovada o ai aici : http://www.youtube.com/watch?v=TZIXQChRLZI

    Desi e "praf" toti ar fi ales`o. Asta e. Alfa ofera ceva ce golf nu o sa ofere in viata lui cu toate perfectiunile lui si tehnologia nemteasca.
    0 0
  • Colabo
    AutoDelta e pentru Alfa ce e Abarth pentru Fiat, si nu e britanic, e de-a dreptul italian.
    0 0
  • @thenuts
    ultimul comentariu.... CORECT!
    0 0
  • Alfa and BMW
    CIudat mi se pare ca articolul este despre o posibila colaborare alfa - bmw si au sarit la discutii astia cu golfuri sau isi dau cu parereaa despre golf (VW)fata de alfa 147, etc.

    Boyz....vw este pentru turma.....alfa sau bmw ...are alt target...stiu ca este frustrant..dar.....asta e....va luati golf sau mai stiu eu ce model vw si va dati pareri pe forumuri...despre alte marci ca sunt proaste.....etc.....si ferarri se strica mai des decat un golf , si lamborghini....se strica mai des.... ma gandesc sa le sugeram posesorilor sa isi cumpere si ei golf ca tine mult....si bine. Apropos...la 156 si 147 suspensia fata este derivata (adaptata) direct de la ferrari...cred ca la golf mai trebuie sa stam un secol sa gasim ceva asemanator ...poate pe golf...10, 11 cine stie....
    Numai bine
    1 0
  • @ss
    Degeaba. Nu intelegi nimic. Tot golful e mai bun
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru