Actuala generație BMW Seria 7, a șaptea, a debutat oficial la jumătatea lunii aprilie. La acea vreme, în Europa, nava amiral a producătorului din Munchen putea fi comandată doar în versiunea electrică i7, dar, acum, oferta s-a îmbogățit cu 3 versiuni noi.
Este vorba despre 2 versiuni echipate cu sistem de propulsie plug-in hybrid și una care ascunde sub capotă un motor diesel cu sistem micro-hibrid la 48V.
Le vom lua pe rând, astfel că mai întâi de toate vom vorbi despre versiunea 750e xDrive și M760e xDrive. Ambele integrează un motor de 3.0 litri, pe benzină, o unitate electrică și o baterie de 18.7 kWh (încărcare AC la 7.4 kW).
Prima versiune oferă 490 CP, 700 Nm, autonomie electrică de maxim 87 km și este capabilă să atingă 100 de km/h în 4.8 secunde. Clienții care aleg versiunea M760e xDrive vor dispune de 571 CP, 800 Nm, o autonomie electrică de până la 85 de kilometri și o repriză 0-100 km/h în 4.3 secunde.
Versiunea diesel, 740d xDrive, combină un motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, și un sistem micro-hibrid la 48V.
În această configurație, limuzina bavareză oferă 300 CP și 650 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.3 secunde.Aceasta din urmă pornește în România de la 107.457 de euro, iar listele de comenzi au fost deja deschise. Versiunile plug-in hybrid costă, în Germania, cel puțin 123.500 de euro (750e xDrive), respectiv 144.000 de euro (M760e xDrive).
Livrările sunt programate să înceapă în primăvara anului viitor.
via BMW
Bine, de micro-hibridul ăla de 48 de volți nici nu mai spun, că mă umflă râsul...
O alta intrebare mai corecta ar fi: ce cauta motorul diesel pe o masina care se vrea premium?
In tinerete am auzit ceva bun: masinile premium NU folosesc MOTOARELE DIESEL.
Si nici masinile sport: nu am auzit de Ferrari, Lamborghini, Bugatti cu motoare diesel.
Deci e o chestie urata si poluanta. Si super mega scumpa. Sa nu mai comenteze lumea ca masinile electrice sunt scumpe. Fals!
A: Faci o masina asa de hidoasa incat sa n-o vrea nimeni.
Nu că aș avea bani să cumpăr una, dar dacă aș avea, nu aș da banii pe așa ceva. Cred că există alternative la prețul ăsta cu o estetică mai armonioasă.
Doar am constatat. Dacă cineva îmi poate explica logica pentru care dotezi un motor de 3 litri cu un micro-hibrid de 48 de volți, mă înclin și dau și o bere.
- Pentru a ajuta motorul termic? La 300 cp și 650 Nm nu cred că este cazul.
- Pentru ca deținătorul să facă economie prin deplasare pur electric? La un preț de pornire de 107.000 euro nu cred că îl interesează să meargă electric, iar cu un micro-hibrid nu prea poți face asta. Poate doar să-i dai proprietarului impresia că este o persoană pro eco.
- Pentru a se încadra în targetul de emisii la nivel de marcă/grup? Să fim serioși e doar un fel de a-și fura căciula singuri. Motorul ăsta poluează minim 220-230 grame CO2/km, cred. Adică un fel hai să hai. O bifăm ca să arătăm că ne pasă.
- Mai bine o lași așa, doar termic și gata. Nu mai crești prețul. Deși, pentru cine dă banii aștia nu prea contează...
E de notat ca unele tari taxeaza grav emisiile si masinile care nu au nici un fel de hibridizare.
Iar pentru boshii care cumpara astfel de masini, evident pe firma ca sa poata face deduceri de taxe, e important ca masina sa aibe taxe cat mai mici sa nu-i dezechilibreze financiar.
Exact ce spuneam, unele hibridizări se fac mai mult pentru a bifa că s-au făcut. Așa cum taxele sunt în funcție de capacitate, normă de poluare, sau-mai-știu-eu-ce, așa și reducerile de taxe ar trebui făcute în funcție de aportul electricului.
Adică am motor de 3000 și poluez în draci, dar am micro-hibrid cât motorașul de ștergător de parbriz și vreau reducere de taxe. Cam așa ceva...