BMW anunță o revoluție în domeniul mașinilor alimentate cu hidrogen, care ar putea dubla autonomia acestora

de Sebastian Toma
Vineri, 30.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanții BMW au declarat că vor lansa o berlină alimentată cu hidrogen după anul 2020. Aceasta va folosi o tehnologie avansată de comprimare a gazului, care va dubla autonomia față de tehnologia disponibilă în prezent.

Esential 500 de kilometri este autonomia lui Toyota Mirai, primul autoturism de serie mare alimentat cu hidrogen și disponibil publicului larg de pe mai multe piețe importante din lume.
2020 este anul în care ne putem aștepta să vedem primele imagini oficiale ale unei mașini de serie de la BMW alimentate cu hidrogen și disponibilă publicului larg.
BMW pregătește o adevărată revoluție în domeniul mașinilor electrice alimentate cu hidrogen. Constructorul german a prezentat deja mai multe prototipuri de mașini care funcționează cu pile de combustibil alimentate cu hidrogen, dar oficialii mărcii din Munchen anunță lucrul la o tehnologie care promite dublarea autonomiei mașinilor cu hidrogen. Potrivit Reuters, tehnologia a fost dezvoltată separat de parteneriatul cu Toyota, în baza căruia cei doi producători colaborează și în domeniul mașinilor electrice alimentate cu hidrogen. Oficialii BMW care au discutat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo cu reprezentanții Reuters au declarat că mai au nevoie de câțiva ani pentru perfecționarea tehnologiei respective la nivelul așteptat pentru introducerea în producția de serie.

În cadrul interviului acordat de Metren Jung la Salonul Auto de la Tokyo, șeful departamentului de dezvoltare de pile de combustibil de la BMW a declarat că mașina care va folosi noua lor tehnologie va fi, cel mai probabil o berlină mare. Primul prototip de model BMW cu pile de combustibil, adică un vehicul electric care își obține energia necesară funcționării din hidrogen și emite doar apă, avea o caroserie de coupe, cu trăsături care aminteau de i8, dar scopul acelui vehicul a fost de testare a sistemului de propulsie.

Cel de-al doilea prototip al celor de la BMW în această direcție a fost bazat pe Seria 5 GT, această variantă de caroserie fiind aleasă datorită spațiului interior suplimentar pe care îl oferă și pentru că poate găzdui cu ușurință sistemul de propulsie bazat pe hidrogen. Noi am condus acest prototip în exclusivitate națională, iar impresiile noastre le găsiți aici.

Urmareste Automarket
În ciuda colaborării dintre BMW și Toyota pe domeniul mașinilor electrice alimentate cu hidrogen, oficialii BMW au declarat că nu va urma o colaborare între cele două mărci în direcția producției unei mașini alimentate cu acest gaz. Decizia este legată de faptul că tehnologia celor două companii poate să fie comună, dar automobilele pe care le produc cele două mărci sunt gândite pentru piețe și clienți diferiți, iar caracterele lor sunt incompatibile, chiar și atunci când vorbim despre modele ecologice alimentate cu hidrogen.

Via WCF | Reuters | BMWBlog  

Comentarii (3)

  • BMW si Mercedes au zeci de ani de cercetare in domeniul pilelor cu hydrogen. Ceva trebuie sa iasa si de-aici intr-o zi :)
    9 5
  • BMW si Marsadas, au ramas foarte grav in urma la capitolul inovatii si pile de hidrogen. Dar nu-i bai, cu timpul vor colabora cu Toyota. Asa sunt nemtii, cand vad ca nu au cu ce.......improvizeaza.
    4 9
  • @AM
    totusi parca acum cativa ani a fost si un lot de seria 7 testat in exploatare
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru