BMW aniversează 25 de ani de când produce motoare V12 cu o ediţie specială a lui 760Li

de Sebastian Toma
Marti, 11.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW celebrează un sfert de secol de la primul său motor V12 oferit pe un automobil de serie. Nemţii vor oferi pe piaţa din SUA o ediţie limitată a lui 760Li, construită în 15 exemplare.

Esential 300 CP dezvolta primul motor V12 de la BMW.
544 CP dezvoltă actualul motor V12 din gama BMW, oferit pe Seria 7.
BMW 760Li va fi oferit într-o ediţie specială pentru a celebra 25 de ani de la primul model BMW cu motor V12 oferit pe piaţă. Nemţii sărbătoresc cu doar 15 exemplare aniversare, toate disponibile doar pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Ediţia specială a lui 760Li pleacă de la 159.969 dolari cu toate taxele, cu peste 20.000 de dolari mai mult faţă de un 760Li de serie pe piaţa americană. Această ediţie specială este apogeul actualei game BMW Seria 7 şi vine cu o serie de elemente inedite. Motorizarea este singura rămasă nemodificată, dar standard în cazul lui BMW 760Li implică un timp 0-100 km/h de 4.6 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h.

Ediţia specială "V-12 25 Years Edition" prezintă un interior echipat de specialiştii de la BMW Individual. Habitaclul este decorat în piele Full Merino, nuanţa "Champagne" din gama Individual şi are cusături negre.

Covoraşele sunt negre şi au cusături în nuanţa "Champagne". Pe lângă aceste elemente, avem un sistem de multimedia pentru locurile din spate, cu tot cu iDrive, jante din aliaj de 20 inch, modelul 301 din gama Individual, plafon îmbrăcat în Alcantara, nuanţa "Champagne", montanţii laterali îmbrăcaţi în piele neagră, ornamente din lemn "Piano Black" din gama Alcantara, volan cu inserţii din lemn "Piano Black" şi ornamente exterioare Shadowline. Toate tetierele, pragurile laterale şi comenzile iDrive sunt inscripţionate cu numele acestei ediţii speciale.

Primul model BMW echipat cu un motor V12 era 750iL E32, echipat cu un motor de 5.0 litri care dezvolta 300 CP şi 450 Nm şi avea nevoie de 7.45 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h. La vremea aceea, motorul M70 a fost dezvoltat în baza unităţii M20 cu şase cilindri în linie, cele două motoare fiind unite la un unghi de 60 de grade, iar gestiunea motorului a fost asigurată de două unităţi ECU, una pentru fiecare set de şase cilindri.

Via BMW

Comentarii (4)

  • Cum sa fie o viteza maxima de 209 si cu pachetul M sport la 250? Standard 760Li are viteza maxina de 250 fara probleme, iar 209 km/h nu are ce cauta acolo.
    7 5
  • Bogdan_Dragomir
    @dan_grc.Aminte au dreptate.BMW-urile sunt atat de puturoase la viteza in linie dreapta cat si la drum lung de nu iti vine a crede.Ele sunt bune la sprinturi,demaraje, depasiri nu la viteze.De exemplu Lexus,modele hybrid E-CVT ,sunt niste avioane de vanatoare la accelerare in linie.Dar dc oare? Datorita transmisie cu variator continu care doar face o mica schimbare intre pinioane,nu se simte cand schimba viteza.Si totusi un LS si un S class prin tot bordul exact cum scrie.
    5 11
  • Mai baieti, voi stiti despre ce-am vorbit eu? In textul initial aparuse o greseala, care s-a corectat, si scria ca 760Li are o viteza maxima de ...209 km/h si 250 cu pachetul M Sport, si unde vezi mai mafia aceeasi greseala ca s-a corectat de mult, ai un nou amic care abereaza ca tine cu hibridul Lexus, poate este prietenul tau imaginar, adica tot tu, maine cred ca nu mai sunt comentariile voastre acolo si va crede lumea ca vorbesc singur.
    5 5
  • da, vorbesti singur ;)
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru