BMW Active Tourer Outdoor Concept anunţă un viitor monovolum de aventură cu tracţiune faţă

de Mircea Meșter
Joi, 11.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW ne prezintă astăzi versiunea cross a monovolumului-concept Active Tourer. Primul model BMW cu tracţiune faţă va putea fi dedicat astfel şi părinţilor cu chef de aventură.

Esential 2.5 litri de benzină la fiecare 100 de kilometri reuşeşte să consume sistemul hibrid al conceptului BMW.
După ce în toamna trecută a anunţat şi prezentat oficial conceptul primei sale maşini cu tracţiune faţă, Active Tourer Concept - un monovolum compact care se va regăsi în curând în linia de modele de serie ale bavarezilor, astăzi facem cunoştinţă cu un derivat al acestuia. Se numeşte BMW Active Tourer Outdoor Concept şi reprezintă o versiune cross a prototipului iniţial, anunţând un monovolum de serie destinat aventurierilor familişti.

Conceptul îşi va face debutul de piaţă la un eveniment care are loc în acest weekend în Friedrichshafen, Germania, şi preia caracteristicile de bază ale lui Active Tourer, particula Outdoor ascunzând o serie de modificări estetice interesante. Astfel, noul prototip al bavarezilor împrumută sistemul de propulsie hibrid al fratelui său (motor pe benzină cu trei cilindri de 1.5 litri care învârte roţile din faţă plus motor electric, putere totală 190 CP), prezentând din nou în faţa publicului interiorul spaţios şi versatil oferit de linia înaltă a plafonului.

Spaţiul dedicat bagajelor se află şi el la un nivel excelent datorită "împachetării" inteligente a părţilor componente ale sistemului hibrid de propulsie: bateriile Litiu-Ion se află sub podea, iar motorul pe benzină este amplasat frontal transversal.

Dimensiunile sale armonioase îi asigură lui BMW Concept Active Tourer Outdoor o imagine sportivă indiferent de unghiul din care îl priveşti.

BMW
Comunicat oficial
Dimensiunile conceptului bavarez sunt asemănătoare cu cele ale lui Dacia Dokker (4350 de milimetri în lungime, 1833 de milimetri lăţime şi un ampatament de 2670 de milimetri), versiunea de serie urmând să fie construită pe noua platformă UKL, care va fi utilizată la construcţia viitoarei generaţii Mini şi a unei serii de modele de talie mică şi compactă a mărcii BMW.

Cu ajutorul sistemul dual de propulsie, Active Tourer Outdoor promite performanţe foarte rar întâlnite pe un monovolum: acceleraţie 0-100 km/h în mai puţin de 8 secunde şi viteză maximă de peste 200 km/h.

În aceste condiţii, consumul mediu mixt anunţat oficial - 2.5 litri/100 de kilometri - este o reuşită tehnică de excepţie care aşteaptă să fie validată şi în traficul real. Sistemul hibrid cu încărcare de la priză îi permite lui Active Tourer Concept să funcţioneze pur electric pe maxim 30 de kilometri.

via BMW

Comentarii (24)

  • variantele astea cross ,nu prea le vad rostul,inafara de faptul ca cresc pretul fata de varianta standard in rest....nu vad avantajele.hai....treaca ,mearga ....daca au 4x4 dar in rest....care-i avantajul?cel putin acest bnw in discutie va avea un pret destul de piperat ,bani cu care iti poti lua un 4x4 veritabil...daca tot esti un iubitor de natura.
    9 6
  • Pai daca Benz poate...
    9 2
  • Mie imi place cum arata.
    14 6
  • Modificarile sunt praf in ochi fata de versiunea simpla...

    O poza intreaga cu interiorul se poate?
    1 2
  • mie chiar imi place.

    Imi place si ideea de "altceva". Indiferent de utilitatea sau inutilitatea lor, o varietate de modele insemna ca potentialii clienti au de unde alege conform gusturilor lor sau a modului lor de a se exprima si de ai reprezenta

    Ca si iubitor de natura nu sunt obligat sa detin un 4x4. E de ajuns sa imi parchez masina intr-o parcare si de acolo sa o iau per pedes ori pe bicicleta. Veritabilul iubitor de natura nu isi baga paraitoarea prin paduri. Tu ce zici H&M?
    11 4
  • da si modelu se va numi seria 2.5
    poi avem deja X1,X3,seria 3 touring,3GT..........toate aceste modele pun pret pe spatiul interior si versatilitate.....
    de ce mai fac un alt model
    ce are in plus acest model pe langa cele amintite mai sus???
    2 10
  • @tzenu
    Are in plus tractiunea fata, nu toata lumea vrea tractiune spate, desigur c-ar trebui sa se duca spre alte marci, dar Bmw vrea sa castige clienti si-n aceasta zona, era inevitabil, Mercedes face asta de multi ani si vinde bine. Oricum din ce-am vazut eu pe aici tu critici si modele clasice consacrate cu tractiune spate de la Bmw, era culmea sa accepti acest model:).
    11 2
  • @@tzenu.........
    Sa sti ca tractiunea fata la un bmw nu e un atuu.
    Si ce daca Mercedes face ceva trebe si alti neaparat sa copieze
    Poi cine nu vrea propulsie la BMW ala e un om tampit.......
    Am observat ca nu prea exista pe site-ul asta pasionati cu adevarat BMW.......
    Pentru unii BMW e doar un alt constructor de masini
    3 8
  • @tzenu
    Intrebai ce are in plus fata de alte modele, ti-am spus ca tractiunea fata, n-am spus ca este un avantaj sau nu, legat de pasiunea adevarata pt Bmw, nu stiu ce sa zic, tu chiar zici ca esti fan Bmw? Cand declari ca nu te atrage actuala gama Bmw, adica toate modelele, scuza-ma dar nu stiu ce esti, esti nostalgic sa zicem, dar ai niste argumente trase de par, mai bine te inscrii pe un forum cu modele vechi de Bmw si activezi acolo, ca asa toata ziua sa critici Bmw chiar nu vad ce rost are, mai ales ca nu te intereseaza actualele modele.
    11 0
  • Eu le vad utilitatea la genul asta de masini. Eu stau intr-o zona de munte cu zeci, chiar sute de kilometri de drumuri ne-asfaltate si forestiere. Poate unii nu vor un off-roader veritabil ci altceva si totusi nu pot conduce o masina normala din cauza drumurilor. Plus ca in Romania multe drumuri is execrabile si nu strica o garda la sol umpic mai ridicata si alte capabilitati specifice masinilor cross.
    2 1
  • Numi place marea majoritate a modelelor bmw actuale.....
    Imi place 550i pt. ca este o masina super pt. un bmw 'normal'.
    Nu imi place actualu m5 care nu este 'prea' //M(M5 E60 era mult mai sport)
    Noul X5 din nou.....va avea o versiune cu tractiune spate(nush de ce se mai numeste X).
    Ziceau cei de la bmw acu' vreo 2 ani ca motoarele 'aspirate' inca nau murit......io vad ca da....
    Ma gandesc ca majoritatea pasionatilor ar dori sa vada pe strada un M1.......nu vor sal faca(prin declarati oficiale cei de la bmw spun ca NU simt nevoia unui M1)
    Majoritatea ar dori pe strazi un serie 8.....si nu prea cred ca il vor face(ar fi numa bun ca competitor pt. CL)
    las ca avem SUV-uri si monovolume in gama ca asta isi doreste cu adevarat un fan si client bmw...........sportivitate mai putina.
    M5 E60 va deveni o adevarata legenda..... motoru si cutia erau opere de arta(derivate din F1)
    lista poate continua......mai nou Mercedes face masini sport si BMW masini luxoase.....
    1 9
  • @tzenu
    La motoarele aspirate se refereau pe viitor, acum la putere sunt cele turbo, dar pe viitor nu exclud revenirea aspiratelor, la asta s-au referit, plus ca cine mai ofera motoare aspirate mari? Americanii in principal, acum sunt reglementari stricte la noxe, parca n-ai sti, e vina Bmw? Doar se adapteaza, apoi majoritatea pasionatilor de pe net care vor sa vada acele modele pe strazi n-au bani nici de un plin, tocmai pt ca doar vor sa le vada, nici vorba sa le cumpere, puristi adevarati care au si bani pt astfel de modele sunt foarte foarte putini, cat despre actualul M5, in primul rand arata mult mai bine exterior-interior, la sportivitate nu stiu cat este de prost, banuiesc ca n-ai mers cu el sa faci comparatie, oricum este mai performant decat fostul, vorbesti de parca ai fost sofer de teste la Bmw.
    8 0
  • abc_e?
    @tzenu_bmw
    Citez "Ma gandesc ca majoritatea pasionatilor ar dori sa vada pe strada un M1".
    Diferența de mentalitate e mare între unu de vrea să vadă pe stradă și unu care într-adevăr cumpără un BMW.
    Tu ești printre cei de cască gura și-și dă cu părerea, clienții sigur apreciază calea pe care au urmat-o bavarezii., vezi vânzările!
    12 0
  • sunt atatea modele atatea versiuni atatea motorizari.......
    puteau macar //M-urile sa le lase cum erau....aspirate,directie hidraulica......si asa mai departe......cu restu modelelor hai ca merge oricum toata lumea intelege ca se vrea consum mic,noxe cat de putine...
    nici sloganu nu mai este.........zilele astea e ceva despre joy si bucurie
    oricum nam io bani de ele insa daca as avea probabil as alege un M5 E60.....masina perfecta
    0 3
  • sau gasit cumparatori pt. Audi R8.......si se vor gasi si pt. M1
    toti constructori vand in zilele astea milioane de exemplare........
    oricum prost nu e ala care cere .....e ala care da........sti vorba nu.......
    3 2
  • abc_e?
    Cum M5 E60 mașina perfectă, când dacă mi-aduc bine aminte, blamai design-ul Chris Bangle?
    Acum că l-au restilizat și parcă-l urmează pe E39, nu e la fel de bun ca E60. Nici ”fanii” nu prea știu ce vor.
    9 2
  • nu am criticat nici design-ul si nici era Bangle.....
    ba din potriva chiar mi-a placut de american macar a avut curaju sa revolutioneze gama BMW in anii 2000'
    1 4
  • tu nu esti pasionat de bmw nici macar de dom auto. Tu doar visezi frumos...iar declaratiile sunt ale unui fanatic.

    oricum nam io bani de ele si cine nu vrea propulsie la BMW ala e un om tampit.......
    7 2
  • Hai ca nu are rost sa-mi bat capu cu voi......
    Cumparati-va voi bmw cu tractiune fata si motor cu 3 cilindri.....vizionarilor,astia care privesc spre viitor,io prefer sa raman in prezent cu picioarele pe pamant.
    Hai noroc.....
    2 6
  • @tzenu
    Aici nu e vorba de cumparat Bmw cu tractiune fata, e vorba sa facem diferenta intre vorbe si fapte reale, nici eu nu mi-as lua Bmw cu tractiune fata, dar sunt multe din gama actuala pe care mi le-as lua fara probleme, modele clasice, pai cum sa fii cu picioarele pe pamant in prezent daca vorbesti doar de trecut si la ce-a fost si ce prosti sunt astia de la Bmw ca nu mai fac la fel, este exact invers, chiar nu esti deloc cu picioarele pe pamant.
    7 1
  • @tzenu_bmw...esti patetic

    tu crezi ca ne jignesti numindu-ne "vizionari"? Ma umfla rasu'.

    Ce-ai zice daca ti-as spune ca am un 3 cilindri? :) De fapt nu ma intereseaza...tu keep dream'n, io raman cu motoru' de rasnita si tractiunea fata ;)
    2 1
  • BMW deja o sa se apuce de făcut tractoare !
    Eu sunt de acord cu un usser de mai sus care a spus ca m5 e 60va rămâne o legenda alături de e30 si e46.
    Ultimii ani BMW face numai prostii si nu mașini .
    Păcat ...
    Sa nu le fie de mirare de ce in următorii 2 ani Audi va prelua puterea si BMW va ajunge pe 2.
    1 0
  • @gelu
    Ai un 3 cilindri???Bravo ce sa zic......super
    sau ce credeai ca acum sar cu vorbe jignitoare?? nu e stilu meu...
    chiar imi plac motoarele de cilindree mica cu 2-3 cilindri....cand is puse pe o masina gen Panda,107 sau Up!
    1 1
  • ce ziceai tu?
    cine nu vrea propulsie la BMW ala e un om tampit.......
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru