BMW a vândut mai multe vehicule electrice în 2024 decât Mercedes-Benz și Audi împreună

de Silvian Irimia
Marti, 18.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a reușit să vândă în 2024 368.475 de vehicule electrice. Asta înseamnă că producătorul bavarez a vândut mai multe modele electrice în 2024 decât Mercedes-Benz și Audi împreună.

Vânzările de modele electrice BMW au înregistrat o creștere semnificativă anul trecut. Atât de mult încât producătorul bavarez de automobile a realizat o performanță impresionantă: a vândut mai multe vehicule electrice în 2024 decât doi dintre rivalii săi autohtoni la un loc.

Anul trecut, BMW a vândut 368.475 de vehicule electrice la nivel mondial (fără să luăm în calcul Mini și Rolls-Royce). Prin comparație, Mercedes-Benz a vândut 185.059 de vehicule electrice, în timp ce Audi a livrat peste 164.000 de modele complet electrice clienților din întreaga lume.

Aceasta este o realizare impresionantă și arată că abordarea BMW de a oferi alternative electrice pentru modelele sale pe benzină funcționează. În 2024, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 13.5%, în timp ce Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 23.1% și, respectiv, 8%.

Mini și Rolls-Royce, celelalte mărci din portofoliul BMW Group, au înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul vehiculelor electrice anul trecut.

Mini a vândut 56.171 de mașini electrice (o creștere de 24,3% comparativ cu 2023), în timp ce Rolls-Royce a vândut un record de 1.890 de vehicule electrice Spectre (în creștere față de cele 326 de vehicule electrice livrate în 2023).

În total, BMW Group a vândut aproape 2.5 milioane de mașini anul trecut, ceea ce reprezintă cu 4% mai puțin decât în 2023. Cu toate acestea, ponderea vehiculelor electrice a crescut de la 14.7% la 17.4%.

De menționat faptul că obiectivul producătorului german este ca până la sfârșitul deceniului mașinile electrice să reprezinte 50% din vânzările totale ale companiei. Speranțele grupului se bazează pe succesul viitoarelor modele Neue Klasse, primele dintre acestea fiind i3 și iX3.

Totodată, mai multe modele sunt în pregătire. BMW a declarat că cel puțin 6 noi vehicule electrice vor fi lansate până în 2028. Toate modelele Neue Klasse promit o autonomie de aproximativ 500 de kilometri, în timp ce versiunile cu autonomie extinsă pot oferi până la 900 de kilometri.

Încărcarea ultra-rapidă datorită pachetelor de baterii de 800 de volți este, de asemenea, un punct de atracție major, împreună cu multiple îmbunătățiri ale eficienței comparativ cu generația actuală de vehicule electrice.

via InsideEVs

Comentarii (5)

  • BMW au fost poate singurii care nu au venit cu design schimbat pentru EV comparativ cu ICE. Practic au lasat consumatorii sa aleaga propulsia. Chiar e nevoie de zecile de modele noi pe care le lanseaza concurenta? Piata clar a spus nu.
    3 1
  • Corect, doar mici elemente de design sa reiasa ca este electrica.
    Plus au strategia sa fie proactivi din pdv design, chiar provocatori, vezi bordul la Neue Klasse.
    Vrei sa fii hip, iei BMW
    2 0
  • dan_grc
    Important e sa facă și diesel-uri sa le iau eu la mâna a patra.
    1 6
  • De acord cu @Nico. BMW a ramas cu modelele clasice adaptate pt electro, iar asta s-a vazut.

    Mercedes a ales sa faca complet alte platforme si modele care sunt indoielnice la design. Odata cu noul CLA in schimb, Mercedes vor reveni in joc, nu doar datorita designului dar si noii arhitecturi de 800V.
    0 0
  • Atât Mercedes cât și Audi s-au reorientat și adoptă aceeași strategie ca și BMW: modele termice și electrice similare ca design și nomenclatura, dar cu platforme diferite (platforme noi în cazul celor electrice, platformele vechi în cazul celor termice). Totuși Audi merge pe un design oarecum mai diferit la electrice, mai cizelat, în timp ce termicele par sa bastardizeze vechiul design (vezi A6/Q6 vs A5/Q5).

    Strategia are și dezavantaje: platforma electrică îți permite sa împachetezi altfel componentele, sa ai o capotă mai scurta și mai mult spațiu în habitaclu. Dacă designul e la fel ca la versiunea ICE atunci nu poți beneficia de flexibilitatea asta.
    Mai exact: concurenta va oferi mașini mai încăpătoare, mai utile în aceiași segment.

    O alta diferența interesanta e ca BMW a ales sa introducă noul design, dar și noua tehnologie EV la cele mai importante modele, ca vanzari: 3, X3. Mercedes a început cu un model mai de nișă: CLA. Dacă nu e bine primit nu afectează vânzările modelelor tradiționale.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru