Vânzările de modele electrice BMW au înregistrat o creștere semnificativă anul trecut. Atât de mult încât producătorul bavarez de automobile a realizat o performanță impresionantă: a vândut mai multe vehicule electrice în 2024 decât doi dintre rivalii săi autohtoni la un loc.
Anul trecut, BMW a vândut 368.475 de vehicule electrice la nivel mondial (fără să luăm în calcul Mini și Rolls-Royce). Prin comparație, Mercedes-Benz a vândut 185.059 de vehicule electrice, în timp ce Audi a livrat peste 164.000 de modele complet electrice clienților din întreaga lume.
Aceasta este o realizare impresionantă și arată că abordarea BMW de a oferi alternative electrice pentru modelele sale pe benzină funcționează. În 2024, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 13.5%, în timp ce Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 23.1% și, respectiv, 8%.
Mini și Rolls-Royce, celelalte mărci din portofoliul BMW Group, au înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul vehiculelor electrice anul trecut. Mini a vândut 56.171 de mașini electrice (o creștere de 24,3% comparativ cu 2023), în timp ce Rolls-Royce a vândut un record de 1.890 de vehicule electrice Spectre (în creștere față de cele 326 de vehicule electrice livrate în 2023).
În total, BMW Group a vândut aproape 2.5 milioane de mașini anul trecut, ceea ce reprezintă cu 4% mai puțin decât în 2023. Cu toate acestea, ponderea vehiculelor electrice a crescut de la 14.7% la 17.4%.
De menționat faptul că obiectivul producătorului german este ca până la sfârșitul deceniului mașinile electrice să reprezinte 50% din vânzările totale ale companiei. Speranțele grupului se bazează pe succesul viitoarelor modele Neue Klasse, primele dintre acestea fiind i3 și iX3.
Totodată, mai multe modele sunt în pregătire. BMW a declarat că cel puțin 6 noi vehicule electrice vor fi lansate până în 2028. Toate modelele Neue Klasse promit o autonomie de aproximativ 500 de kilometri, în timp ce versiunile cu autonomie extinsă pot oferi până la 900 de kilometri.
Încărcarea ultra-rapidă datorită pachetelor de baterii de 800 de volți este, de asemenea, un punct de atracție major, împreună cu multiple îmbunătățiri ale eficienței comparativ cu generația actuală de vehicule electrice.
via InsideEVs
Plus au strategia sa fie proactivi din pdv design, chiar provocatori, vezi bordul la Neue Klasse.
Vrei sa fii hip, iei BMW
Mercedes a ales sa faca complet alte platforme si modele care sunt indoielnice la design. Odata cu noul CLA in schimb, Mercedes vor reveni in joc, nu doar datorita designului dar si noii arhitecturi de 800V.
Strategia are și dezavantaje: platforma electrică îți permite sa împachetezi altfel componentele, sa ai o capotă mai scurta și mai mult spațiu în habitaclu. Dacă designul e la fel ca la versiunea ICE atunci nu poți beneficia de flexibilitatea asta.
Mai exact: concurenta va oferi mașini mai încăpătoare, mai utile în aceiași segment.
O alta diferența interesanta e ca BMW a ales sa introducă noul design, dar și noua tehnologie EV la cele mai importante modele, ca vanzari: 3, X3. Mercedes a început cu un model mai de nișă: CLA. Dacă nu e bine primit nu afectează vânzările modelelor tradiționale.