La jumătatea anului 2017, BMW a readus în gamă denumirea Club Sport (CS), iar primul model care a primit acest indicativ a fost M4. Câteva luni mai târziu, o serie de zvonuri anunțau pregătirea unei versiuni M2 CS. Zvonurile s-au dovedit reale, iar în urmă cu doar câteva luni, un prototip de teste a fost surprins pe circuitul german de la Nurburgring.
Câteva imagini oficiale cu noul BMW M2 CS au fost "scăpate" pe internet în urmă cu doar câteva ore de publicațiile din SUA, iar acum, producătorul german a pregătit o galerie foto completă și informații tehnice cu privire la noul model de performanță.
Conform oficialilor BMW, noul M2 CS va sta la baza viitorului M2 CS Racing, model dedicat exclusiv circuitului. Acesta din urmă va fi disponibil din 2020 și va putea concura în noua serie Clubsport dedicată piloților amatori.
Estetic, noul BMW M2 CS propune o mulțime de elemente de caroserie fabricate din fibră de carbon. Spre deosebire de varianta de serie M2 Competition, noua versiunea va fi echipată cu o capotă cu design nou fabricată din fibră de carbon. Aceasta este cu 50% mai ușoară decât cea a versiunii M2 Competition și integrează și o priză centrală. Tot din fibră de carbon a fost realizat și plafonul lui M2 CS. Noul material crește atât rigiditatea totală, dar în același timp scade și nivelul sunetelor neplăcute care ajung la interior.
Așa cum deja ne-am obișnuit, BMW folosește know-how-ul din motorsport pentru a dezvolta elementele mașinilor de stradă.
În cazul de față, splitter-ul, aripa spate și difuzorul sunt accesoriile care au fost realizate în urma experienței adunată pe circuite. Totodată, toate aceste elemente sunt și ele fabricate din fibră de carbon.Pentru a ieși în evidență și mai mult, M2 CS va fi echipat cu un sistem de evacuare cu patru terminații și cu carcase pentru oglinzile laterale fabricate din fibră de carbon.
Standard, BMW M2 CS va fi echipat cu jante de 19 inch finisate în negru sau auriu. Tot pentru o masă totală cât mai mică, producătorul german menționează că jantele de pe puntea față au doar 9 kilograme, în timp ce jantele de pe puntea spate cântăresc aproximativ 10 kilograme. Standard, clienții vor avea de ales fie anvelope Michelin Pilot Super Sport, fie pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2, acestea din urmă fiind mult mai apropiate de cele utilizate în motorsport.
BMW M2 CS va fi echipat cu motorul pe benzină de 3.0 litri. Acesta produce 450 de cai putere (+40 CP comparativ cu varianta M2 Competition) la 6.250 rpm și 550 Nm între 2.350 și 5.500 rpm. Clienții vor putea opta fie pentru o cutie manuală cu șase trepte, fie pentru o transmisie automată cu șapte rapoarte M DCT cu Drivelogic (dispune de trei moduri: Efficient, Sport și Sport+).
Pentru versiunea echipată cu transmisia manuală cu șase trepte, producătorul german anunță 4.2 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, în timp ce varianta cu transmisie automată este mai rapidă cu 0.2 secunde.
Indiferent de cutia de viteze aleasă, viteza maximă se oprește la 280 km/h, M2 CS fiind echipat standard cu pachetul M Driver.Pentru un comportament dinamic de top, BMW M2 CS va fi echipat standard cu suspensia adaptivă M care poate fi setată în trei moduri: Comfort, Sport și Sport+. De asemenea, tot standard va fi oferit și sistemul de frânare M Sport. Discurile de pe puntea față măsoară 400 de mm, iar cele de pe puntea spate au diametrul de 380 de mm. Etrierele față integrează șase pistonașe și sunt vopsite în roșu, iar cele de pe roțile din spate dispun de patru pistonașe. Opțional, clienții vor putea comanda sistemul de frânare M Carbon Ceramic.
Sistemul DSC (Dynamic Stability Control) va dispune și de funcția M Dynamic Mode (MDM), în timp ce resursele vor fi gestionate și cu ajutorul diferențialului activ M.
La interior, BMW M2 CS va fi echipat cu un volan sport îmbrăcat în Alcantara, cu un tunel median fabricat din fbră de carbon și cu scaune sport. Tot în Alcantara au fost îmbrăcate atât planșa de bord, cât și fețele ușilor sau elementele aflate pe tunelul median. Totodată, mânerele portierelor sunt fabricate din fibră de carbon. Din tot acest tablou nu putea lipsi logo-ul CS amplasat pe planșa de bord.
Noul BMW M2 CS va fi disponibil începând cu anul viitor, prețul de pornire pentru piața din Germania fiind de 95.000 de euro.
Fiindcă un M4 Coupe (431 CP) costa până nu demult 80.000...
În fine, clienți vor fi destui, posibil și la noi, fiindcă destui supra-bănoși nu rezistă ispitei ușurătății cuplate cu motricitatea distractivă pe circuite.
Chiar dacă *prețul halatului* va fi peste cel de la nemți, în reaua -- pardon, buna :-) -- tradiție Automobile Bavaria.
Cât despre oglinzi, nu-s exagerat de mari zic io, dar șochează prin mini-spoilerul cu rol de reducere a vâjâielilor la viteze mari.
...Soluție de optimizarea aerodinamică demult cunoscută, dar rar aplicată -- și oricum fără prea mult sens după mine la o mașină din segmentul M2-ului, fără pretenții de GT-cruiser comod / silențios.
Absolut superba
Posibil deci să fie valabilă latura "good-investment" sugerată de colegul de chibiţări Andrei, deşi cred că asta funcţionează la serii (mult mai) limitate. Şi oricum profitul e sesizabil la preţuri de ordinul milioanelor
(Btw, n-am vreun respect deosebit pentru pseudo-"pasionaţii" care cumpără maşini de excepţie ca să zacă-garaje ca-n seifuri. :-)).
În fine, şi nemţii văd că-s surprinşi neplăcut de preţul cu +50% mai mare comparativ cu al lui M2 Competition (410 CP şi 61.900 euro la ei... vs. 66.075 la noi, hehe.)
Strict personal-subiectiv însă, dac-aş fi chitit pe sportive de calibrul ăsta, aş prefera un Audi TT RS (cu 28.000 mai ieftinache, de "doar" 400 CP dar mai uşoară+Quattro şi implicit făcând suta-n 3,5-3,7 secunde.)
...Să nu mai zic că, la 2,5 l cilindree, e şi mai ieftină ca impozit... :-)))
Comparatia cu TT RS nu prea are sens dicolo de 0-100km/h unde Audi ''triseaza'' cu tractiunea integrala. Pe circuit sunt convins ca acest M2 matura cu TT RS daca nu e zapada :) In plus placerea de a conduce o manuala cu propulsie naravasa e la cote incomparabile cu un banal Audi TT, fie el RS :)
Lăsând acu umorul deoparte (care oricum cam lipsește din echiparea de serie a generației Z), subliniez din nou că-i doar o părere / opțiune ipotetică, plus că pur personală. Incluzând, ce-i drept, și zăpezile prezente totuși pe drumurile noastre toate.
Inutil să mai adaug că Swiftul meu mai valorează cam... 6.700 €, iar pe circuit am fost o dată (la unguri) și credeam că stau pe loc pe lângă alții. :-)))
Chiar dacă l-am *anabolizat* recent la 172 CP de la 136. Distracția e însă majorată la pătrat în viața reală, pe serpentine.
P.S.- tot serios: Spre deosebire de păreri inspirate din CarWow sau DriveTribe, să știi că am condus, ba chiar testat și TTRS-ul, și M2-ul -- ce-i drept fostele declinări (cu TT-ul nu doar mai anemic, ci și mai greu de bot / subvirator).
Și mi-e clar că M2-ul CS de-acum va întrece pe circuit ȘI RS-ul actual, cum îl halea și pe fostul.
Concluzie: și eu visam cândva ca drumul casă-birou să fie un circuit, dar m-am trezit patinând prin nămeți
Tot cu Suzuchiu meu, clar. :-)