La începutul anului 2018, BMW a prezentat iX3 Concept, un prototip care anunța primul SUV electric al companiei. În urmă cu câteva luni, oficialii producătorului german au demarat campania de promovare a viitorului iX3, iar în tot acest timp am văzut atât imagini cu prototipurile utilizate în cursul sesiunilor de teste, cât și teasere care anunțau debutul noului SUV.
Acum, BMW a publicat primele imagini și informații oficiale referitoare la noul iX3. SUV-ul gândit de constructorul german este parte componentă a strategiei Number One > Next, un proiect prin care BMW își dorește ca până la finalul anului 2023 să aibă în gamă 25 de modele electrificate (hibrid, plug-in hybrid, electric).
BMW iX3: date esențiale
● Noul BMW iX3 are o lungime de 4.734 de mm (+26 mm comparativ cu X3), iar înălțimea măsoară 1.668 de mm (-8 mm). Lățimea și ampatamentul sunt egale cu cele trecute în fișa tehnică a versiunilor cu motoare cu combustie internă. Garda la sol anunțată de oficialii mărcii este de 179 de mm, centrul de greutate a fost coborât cu 7.5 centimetri, iar volumul portbagajului variază de la 510 la 1.560 de litri (cu 40 de litri mai puțin comparativ cu X3).
● Din punct de vedere estetic, noul BMW iX3 păstrează linia generală a SUV-ului X3, însă plusează cu o serie de elemente specifice modelelor electrice. Astfel, grila frontală, prizele de aer și spoilerul au fost modificate. De asemenea, în partea din spate apare un nou spoiler. Noile jante produse de constructorul german vin cu o serie de inserții special concepute pentru a reduce rezistența la înaintare cu 5% (raportat la jantele folosite pe versiunile cu motoare cu combustie internă ale lui X3). De asemenea, acestea sunt mai ușoare cu 15% comparativ cu restul jantelor aerodinamice lansate până acum de constructorul german. Standard, iX3 va avea jante de 19 inch, iar opțional clienții vor putea alege unele de 20 de inch.
● Pentru a ieși în evidență, iX3 dispune și de o serie de accesorii exterioare vopsite în albastru. Caroseria noului SUV electric va fi disponibilă în șase nuanțe: Carbon Black, Sophisto Grey, Mineral White, Phytonic Blue, Piedmont Red și Cashmere Silver.
● Interiorul noului BMW iX3 a fost echipat cu o serie de accente de culoare albastră, denumirea modelului a fost inscripționată pe consola centrală, iar pragurile laterale integrează logo-ul BMW i.
● Nemții propun cinci pachete pentru interiorul lui iX3, trei dintre acestea urmând să ofere accesorii din lemn.
● Standard, noul BMW iX3 va fi echipat cu suspensia adaptivă, iar prin intermediul unor actualizări over-the-air, clienții vor putea opta pentru setările suspensiei adaptive M.
● BMW a pregătit două linii de echipare pentru iX3: Inspiring și Impressive.
Standard, modelul producătorului german va fi echipat, printre altele, cu următoarele: faruri cu LED, hayon acționat electric, plafon panoramic, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, asistent pentru menținerea benzii de rulare, Park Distance Control, volan sport, pachet Storage, scaune reglabile electric și un sistem de climatizare pe trei zone cu funcții specifice modelelor electrice.● În același timp, iX3 va fi echipat cu un sistem care generează un sunet special atât în momentul pornirii, cât și în timpul rulării. Sunetul de start/stop a fost dezvoltat de Hans Zimmer (unul dintre cei mai mari compozitori de muzică de film la nivel mondial) și de inginerul Renzo Vitale și se numește "ready-to-drive".
● BMW iX3 este primul model al companiei care va utiliza a cincea generație a sistemului eDrive, tehnologie pe care nemții o vor integra și pe viitoarele iNext și i4. În plus, sistemul folosit de nemți poate fi modificat rapid astfel încât să fie introdus și pe modele mai mici.
● Motorul electric pregătit de BMW dezvoltă 286 de cai putere la 6.000 rpm (109 CP indiferent de situație) și 400 Nm. Motorul utilizat de nemți este unul sincron care nu utilizează magneți permanenți, iar reprezentanții companiei spun că în componența lui nu se vor regăsi elemente din categoria metalelor rare. Turația maximă a motorului este de 17.000 rpm.
● Resursele motorului electric sunt gestionate exclusiv de puntea spate, iar sistemul de propulsie va fi echipat și cu sistemul ARB (introdus în premieră pe BMW i3S) care limitează într-un mod mai eficient efectele pierderii aderenței.
● În aceste condiții, BMW iX3 poate accelera de la 0 la 60 km/h în 3.7 secunde, în timp ce sprintul până la 100 km/h are loc în 6.8 secunde. Repriza 80-120 km/h se desfășoară în 2.5 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 180 km/h.
● Noul BMW iX3 mizează pe un pachet de baterii cu o capacitate brută de 80 kWh (74 de kWh net), iar autonomia calculată confom standardului WLTP este de 460 de până la kilometri. Consumul mediu de energie este cuprins între 18.5 și 19.5 kWh/100 de kilometri (conform WLTP).
● Sistemul de recuperare a energiei este unul inteligent care se poate adapta în funcție de informațiile primite din partea sistemului de navigație și din partea sistemelor de siguranță.
Spre exemplu, în momentul în care iX3 se apropie de o intersecție iar viteza de rulare trebuie redusă considerabil, sistemul va funcționa la capacitatea maximă. În plus, în funcție de datele primite din partea navigației, iX3 va putea iniția și un mod de coasting. De asemenea, sistemul se va activa/dezactiva și atunci când SUV-ul de apropie de intersecții semaforizate, iar culoarea indicată de semafor se schimbă.● În momentul pornirii, acest sistem de recuperare a energiei funcționează într-un mod adaptiv. Totuși, șoferul va putea seta nivelul de recuperare fie prin intermediului meniului disponibil la nivelul sistemului de infotainment, fie prin selectarea treptei B.
● Noul acumulator pregătit de BMW are o densitate mai mare cu 20% comparativ cu cea a bateriilor utilizate până acum. Pentru reîncărcare acumulatorului, șoferul poate utiliza o priză rapidă cu o putere de până la 150 kW. Timpul necesar pentru o reîncărcare de la 0 la 80% la o priză de 150 kW este de 34 de minute. În cazul în care șoferul va utiliza o priză de 11 kW, timpul necesar pentru o reîncărcare completă a bateriilor este de 7.5 ore.
● Lansarea pe piață a noului BMW iX3 este programată pentru finalul anului curent. Modelul va fi produs la uzina Shenyang din China, iar pe piața din Germania, SUV-ul electric va avea un preț inițial de 58.655 de euro fără taxe (alături de echipamentele stadard, versiunea va include un pachet generos de opționale).
Nici despre electro-Mărie cu aceaași pălărie, fiindcă economie.
Absența unei versiuni 4x4 mă surprinde însă în continuare, deși în mod sigur s-a ținut cont de cererea slabă, chinezească mai ales.
Interesant e factorul preț, care conduce reflex la diverse comparații -- nu doar cu variante Tesla Model 3, ci și cu Volvo Polestar-2, dacă tot sunt ambele 2WD și costă la fel.
Cu 78 kWh, 408 CP, suta-n 4,7 secunde și o autonomie WLTP ceva mai mare, BEV-ul suedez îmi pare deci preferabil, inclusiv ca design original cu tușe retro de SAAB-900 (portbagaju-l are mai mic, dar garda la sol pare similară ochiometric.)
Nu mai zic că *prinde* 210 km/h. :-P
Un argument în plus deci pro-suedez, comparabil totuși cu BEV-ul BMW dacă-i echipat cu pachetul Cross-Country (anticipez reacții negative la comparația cu e-SUV-ul sino-bavarez... mai puțin SUV însă decât crossoverul scandinavo-chinez, că-i 4WD.)
e o intrebare serioasa, caci chiar nu stiu si nu imi dau seama de ce l-ai tura asa de sus
Viitorul iNext de anul viitor va fi marea noutate electrica Bmw, la categoria SUV, de la zero, nou nout, bineinteles ca va fi controversat ca aspect, dar exista si iX3 :).
e normal sa consume totusi mult, e grea si nu prea e aero. asta e. vrei economica iei ceva gen i3.
...Realitatea e deci mai tristă decât credeam, fiindcă:
*die Preise beginnen bei 68.040 Euro (16 Prozent Mehrwertsteuer) bzw. 69.800 Euro (19 % MwSt.*
Aham, deci cu TVA e cu 10K € mai scump decât Polestar-2, când de fapt suedezo-chinezul trebuia să fie cu 10K € peste iX3.
Concluzie: un BEV născut mort (poate doar părerea mea, normal, că hipnoza siglei poate face minuni... doamne-ajută BMW.)
Sunt multe modele sau variante mai scumpe si cu 20 k fata de Volvo, asta nu inseamna ca nu se vand mai bine :).
Cu acest model electric de compromis, au facut clar economii, posibil sa faca bani cu el, chiar daca nu va rupe gura targului. Targul electric.
Parca mai bine suna un TESLA Model Y, la circa 45.000-50.000 Euro, tot cu tractiune spate sau 60.000 Euro AWD si autonomie 540 km WLTP....
BMW eu iti urez succes si asa!!!!
Un X3 cu motor cu ardere interna, cat costa in medie ? Daca este bine dotat tot cam atat, de ce-ar fi costat varianta electrica 45.000 ? Nu inteleg de ce va mirati, i3 este ieftin ? N-o sa vedeti masini ieftine la Bmw, o fi Tesla prima la electrice de serie, dar Bmw este profitabil, nu doar pe bursa, iar iX3 nu cred ca va suferi de panel gaps, ca model Y, chiar daca este made in China.
O Tesla Y va fi comparabilă cu Polestar-2 adică vreo 60.000 în versiunea cu autonomie de 505 km, 0-100 în 5,1 sec. și Vmax 217 km/h.
Recunosc că nu la fel de bine finisată, dar...
Concluzia (mea) rămâne aceeași: greu la deal cu grila mică. ;-)
X3 electric nu va avea viata lunga, mai mult de cativa ani nu cred ca va fi tinut in productie.
Din primavara viitoare-vara va apare pe piata varianta TESLA Model Y, in SUA, cu autonomie EPA 370 km (WLTP undeva in intervalul 410-420 km), la pretul de 39.000-40.000 USD (cam 40.000 Euro, probabil in Europa, la sfarsitul anului 2021, inceputul lui 2022)
Vedeti mai jos un mic extras din articolul de ieri 13.07.2020, aparut pe insideevs.com:
"TESLA Model Y cu autonomia standard RWD - 39.000 USD (sau 40.000 USD?) (Primăvara 2021)
Autonomie estimata de EPA - 370 km (230 mile), 0-96,5 km/h în 5,9 secunde; viteză maximă de 120 mph (193 km / h); roți de 18″ (roți 19'' Sport pentru 1.500 USD)
Poate că autonomia Model Y Standard nu a fost niciodată destinată producției de la început, doar listată ca fiind posibilă pentru a scădea prețul de bază cotat de mass-media.
Nu este prima dată când Tesla a redus modelele la nivel de intrare cu cele mai mici prețuri și, de obicei, cele mai mici marje (mai ales importante în prezent). Este, de asemenea, un alt semn pentru a nu conta pe versiunea Cybertruck la nivel de intrare.
Apropo, Tesla a redus prețurile pentru versiunile cu tracțiune integrală și a confirmat că tracțiunea cu roți din spate cu autonomie lungă a Model Y va ajunge în cele din urmă pe piață în „câteva luni” - probabil toamna 2020.
Am redus prețurile la motorul dual LR model Y și vom oferi un motor LR unic L în câteva luni, ceea ce îmbunătățește accesibilitatea, păstrând în același timp produsul excelent
- Elon Musk (@elonmusk) 13 iulie 2020
În martie 2019, versiunea LR RWD era de așteptat să fie 4.000 USD sub versiunea LR AWD, deci astăzi ar trebui să fie de 45.990 USD (+ TVA)
https://insideevs.com/news/433680/tesla-cancel-standard-range-tesla-model-y/
Dupa mine: HYUNDAI Kona Electric si KIA e-Niro, la circa 33.000-35.000 Euro se vor vinde SENZATIONAL in Europa....
Chiar si un FORD Puma Electric, ar face o figura frumoasa, sunt sigur....
@ACE
Sa inteleg ca Musk renunta si la timidul profit facut in primul semestru, ca daca reduce preturile....dar de fapt ce-i trebuie.
Serios acum, cererea pentru Polestar-2 e f. mare fiindcă-i relativ convenabil (spre deosenire de hyper-PHEV-ul lor 1 de 600 CP absurd de scump, pornind de la 155.000 €.)
P.S. Și-o să le mai laud chinezăriile suedezilor, că poate-mi fac reducere la o ciozvârtă de baterie nouă pentru kick-scuterul meu... electric, da, însă asta nu înseamnă c-am devenit electrocutat ireversibil. :-P
TChi-Na
deci la toate masinile electrice aparute (fie ele concepuce electrice sau transformate din termice in electrice) s-au pus in practica tot felul de artificii pentru imbunatatirea aerodinamicii:
- jante speciale
- cauciucuri speciale
- manare usi ascuse
- garda mai joasa sau plafon mai jos
- grile radiatoare ascunse/obturate
- etc
Daca s-ar aplica aceste masuri si la masinite termice s-ar reduce consumul/emisiile si la acestea. Ma intreb de ce nu se pun in practica. Doar de design ca sa para mai muschiuloase ? (vezi de exemplu grilele uriase care se pun in fata si care sigur nu au nicio legatura cu aerodinamica)