În urmă cu mai bine de zece ani, BMW demara Project i", un program cu ajutorul căruia constructorul german a dezvoltat sub-brandul BMW i și a dat naștere modelelor i3 și i8. Acum, nemții sunt pregătiți să treacă la următorul pas cu ajutorul conceptelor autonome care anticipează produsele viitoare ale companiei.
Primul pas în această direcție a fost făcut în toamna anului trecut odată cu prezentarea conceptului Vision iNext. Acum, producătorul german a publicat primele imagini și detalii referitoare la Vision M Next, un prototip PHEV (plug-in hybrid) care anticipează viitorul modelelor din gama M.
La baza lui Vision M Next se află conceptul Boost, o componentă care fost gândită special pentru acele momente în care șoferul vrea să se bucure la maxim de plăcerea condusului. La fel ca în cazul lui Vision iNext, noul Vision M Next are la bază o filozofie modernă denumită: D-ACES (Design-Autonomous Driving, Connectivity, Electrification, Services).
"Noul BMW Vision M Next este un hibrid cu valențe sportive capabil să iasă în evidență atât din punct de vedere al designului, cât și în ceea ce privește interacțiunea cu cel aflat în spatele volanului", a declarat Domagoj Dukec, vicepreședintele departamentului de Design din cadrul BMW.
BMW Vision M Next are un design inspirat de actualul i8, dar propune și un stil general care ne amintește de vechiul M1.
Pentru a scoate și mai mult în evidență artificiile de design, nemții au optat pentru elemente de caroserie vopsite în mai multe nuanțe. Astfel, culoarea generală Cast Silver este condimentată de elementele frontale acoperite în nuanța Thrilling Orange și de pragurile latarale fabricate din fibră de carbon reciclată. Pentru Vision M Next, BMW propune jante de 21 de inch pentru roțile de pe puntea față, respectiv 22 de inch pentru cele de puntea spate.BMW Vision M Next propune un sistem de propulsie plug-in hybrid format dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 600 CP, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 3 secunde. Viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 300 km/h. BMW nu a specificat capacitatea bateriei, însă autonomia în modul electric va ajunge la 100 de kilometri.
BMW propune și o serie de moduri de rulare pentru Vision M Next, inclusiv o componentă Boost+ care promite să ofere performanțe maxime.
Constructorul german oferă pe Vision M Next un interior minimalist orientat complet către șofer.
BMW a găsit și un nume pentru a descrie tehnologiile aflate la interior: Boost Pad. Acesta este alcătuit din trei zone aflate în câmplul vizual al șoferului: cele două ecrane de mici dimensiuni amplasate la nivelul volanului, un display curbat extrem de generos care ține locul instrumentarului de bord și un Head-Up Display cu realitate augmentată.
Comentarii (1)