BMW a patentat propria sa transmisie manuală cu şapte trepte
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW se pregăteşte de lansarea primei sale transmisii manuale cu şapte trepte. Constructorul german a patentat deja design-ul noii transmisii, alături de câteva elemente cheie care o vor diferenţia de prima transmisie manuală cu şapte trepte, creată de Porsche pentru noul 911. La fel ca transmisia care echipează noul Porsche 911, cutia de viteze manuală a celor de la BMW va fi concepută ca o transmisie standard cu şase trepte, căreia i se adaugă cea de-a şaptea treaptă pentru economie sporită de carburant. Ulterior, cei de la BMW vor să introducă şi o transmisie manuală cu opt trepte, iar o transmisie manuală cu nouă trepte este în discuţie, toate fiind posibile în viziunea celor de la BMW.
Propunerea de design a celor de la BMW, integrată în patentul pentru transmisia lor cu şapte trepte, include un sistem care previne cuplarea unei trepte de viteză incorecte. Cu cât numărul treptelor de viteză creşte, cu atât creşte posibilitatea unei schimbări de treaptă greşite, care ar putea să avarieze motorul sau să distrugă transmisia.
În plus, o schimbare incorectă de treaptă într-un moment critic poate chiar să provoace un accident. Cei de la BMW au preîntâmpinat această situaţie printr-un sistem care va include diverşi senzori şi un sistem electromecanic care nu va permite cuplarea treptelor nepotrivite de viteză la apăsarea pedalei de ambreiaj.BMW cercetează posibilitatea unei transmisii manuale fără ambreiaj, care va funcţiona într-un mod similar vechea lor transmisie SMG. Această transmisie ar folosi un levier convenţional al schimbătorului de viteze, iar şoferul ar schimba treptele prin mutarea levierului dintr-o poziţie în alta, ambreiajul fiind acţionat automat. Respectivul sistem ar putea duce la o transmisie manuală cu nouă trepte şi promite să fie mai rapid decât transmisiile manuale robotizate.
Via | E90Post.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Desi stau bine si ma gandesc care mai este viitorul transmisiilor manuale in lumea auto... cele automate au cota destul de importanta in piata auto mondiala..
La drum intins, pe autostrada, sa rulezi la 140km/h cu treapta a 7-a sau a 8-a cu un consum de 3-4Litri e foarte imbucurator.
7 trepte..uhhhhh consumul nu o sa scada prea mult pentru ca daca o turezi in treptele 2 3....
Acesta sa fie progresul tehnologic...ca mestecam-mestecam....sa fie oare ceea ce ne dorim pe viitor....masini sau camioane
Ei , cei de la Bmw, sunt in stare de multe lucruri, dar nu de toate lucrurile din lumea asta, de aia exista atatea marci , sa alegi. Eu cred ca cineva are cosmaruri cu Bmw-uri, nu exista alta explicatie
De asemenea, cu toate ca o sa-mi inrositi commentul (da chiar nu ma pot abtine cand va vad ce tampenii debiteaza unii), cum poti sa zici ca iti scade asa de mult consumul daca ai o treapta in PLUS=)) Totul e exploatarea corecta nu o treapta in plus... aia poate are 7 trepte si ultima e cu foarte putin mai lunga decat a 5-ea sau a 6-ea la o cutie manuala normala (un fel de close ratio gearbox o sa ajunga daca mai baga astia multe trepte) cum poti sa zici ca rulezi (cu un motor oarecare presupus destul de potent) cu 140km/h cu consum de 3-4% si asta datorat cutiei de viteze:)). pai motoru' ala ca sa propulseze vehicolul are nevoie de o oarecare turatie sa puna la roti prin intermediul transmisiei puterea necesara. Cat credeti ca e de lunga si treapta aia a 7-ea? Ca e motorul mai putin turat cu 3-400 de ture nu faci mare economie atata timp cat el trebuie sa genereze aceeasi putere, doar ca la turatie mai mica! Legea conservarii energiei ramane valabila oriunde si oricand, asa ca... pana nu optimizezi motorul ala sa obtii eficienta mai mare.... nu faci mare branza cu consumul.
Daca vreti sa va legati strict de eficienta transmisiei, pai atunci problema e deja rezolvata si se numeste CVT (constant variable transmission), ca sa vezi nu are 5,6,7 trepte ci teoretic o infinitate:) cu un regulator bun poti obtine eficienta teoretica mult peste cea a unei cutii manuale cu rapoarte fixe:)
cum a zis si cineva mai sus o sa ajungem sa conducem tiriruri sau biciclete cu 24 de viteze!!!! eu zic ca mai au au loc sa mai bage 2-3 oricum fanii o sa fie extaziati!!
La autocamioane ai "jumatatile" alea (sa stii ca sunt si treimi, si sferturi, de la producator la producator) pentru a tine cel de-al doilea ambreiaj cuplat ca sa nu pierzi moment la roata pana urca motorul spre plaja lui de cuplu maxim si tu ai in bena 20-40-50 de tone de sarcina. Camioanele au si un cuplu ceva mai generos, unele ajungand pana pe la 3800-4000 Nm iar ca sa nu sa se rupa efectiv ceva, se baga rapoarte intermediare pentru a reduce socul de anclasare in lantul de transmisie.
In facultate, un profesor de al meu avea o vorba: chiar de esti automatist, incearca sa faci un sistem usor de utilizat si pentru o maimuta, chiar daca probabil pe durata lui de viata, nimeni nu va sterge nici macar praful de pe el... ori la 6+ trepte, in regim manual, tre sa ai o ureche, un ochi si un picior al naibii de fin ;)
Nu zic, poate ai facut ceva scoli in domeniul auto, dar cu siguranta nu facultate (sper ca nu consideri scoala de soferi ca si scoala in domeniul auto). Si rolul inginerului este proiectatul, nu reparatul. Una e sa stii subasamble pe de rost, cu totul altceva e sa le proiectezi...