BMW a patentat propria sa transmisie manuală cu şapte trepte

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 08.06.2012
BMW a patentat o transmisie manuală cu şapte trepte. Aceasta integrează un sistem care nu îţi permite să cuplezi treapta greşită.

BMW se pregăteşte de lansarea primei sale transmisii manuale cu şapte trepte. Constructorul german a patentat deja design-ul noii transmisii, alături de câteva elemente cheie care o vor diferenţia de prima transmisie manuală cu şapte trepte, creată de Porsche pentru noul 911. La fel ca transmisia care echipează noul Porsche 911, cutia de viteze manuală a celor de la BMW va fi concepută ca o transmisie standard cu şase trepte, căreia i se adaugă cea de-a şaptea treaptă pentru economie sporită de carburant. Ulterior, cei de la BMW vor să introducă şi o transmisie manuală cu opt trepte, iar o transmisie manuală cu nouă trepte este în discuţie, toate fiind posibile în viziunea celor de la BMW.

Propunerea de design a celor de la BMW, integrată în patentul pentru transmisia lor cu şapte trepte, include un sistem care previne cuplarea unei trepte de viteză incorecte. Cu cât numărul treptelor de viteză creşte, cu atât creşte posibilitatea unei schimbări de treaptă greşite, care ar putea să avarieze motorul sau să distrugă transmisia.

În plus, o schimbare incorectă de treaptă într-un moment critic poate chiar să provoace un accident. Cei de la BMW au preîntâmpinat această situaţie printr-un sistem care va include diverşi senzori şi un sistem electromecanic care nu va permite cuplarea treptelor nepotrivite de viteză la apăsarea pedalei de ambreiaj.

BMW cercetează posibilitatea unei transmisii manuale fără ambreiaj, care va funcţiona într-un mod similar vechea lor transmisie SMG. Această transmisie ar folosi un levier convenţional al schimbătorului de viteze, iar şoferul ar schimba treptele prin mutarea levierului dintr-o poziţie în alta, ambreiajul fiind acţionat automat. Respectivul sistem ar putea duce la o transmisie manuală cu nouă trepte şi promite să fie mai rapid decât transmisiile manuale robotizate.

Via | E90Post.com

Comentarii (22)

  • nu.... nu e ok... pana la urma urmei, conduci un turism, nu un TIR.... 6 trepte sunt de ajuns... ce e mai mult de 6, trebuie musai sa fie automat...

    Desi stau bine si ma gandesc care mai este viitorul transmisiilor manuale in lumea auto... cele automate au cota destul de importanta in piata auto mondiala..
    49 11
  • abc_e?
    Consider ca e oarecum ok, deoarece si cand ai cutie manuala cu 6 trepte, in oras nu folosesti mai mult de treapta a 4-a.
    La drum intins, pe autostrada, sa rulezi la 140km/h cu treapta a 7-a sau a 8-a cu un consum de 3-4Litri e foarte imbucurator.
    21 5
  • @dumbravaandrei......in primul rand nu cred ca ai habar de loc de transmisii manuale sau automate,in al 2-lea rand nu cred ca ai habar de ce camioanele au 8 viteze+jumatatile,sunt care au 6 viteze +jumatatile,iar in al 3-lea rand tin sa-ti spun ca Bmw a facut o treaba buna facand aceasta transmisie manuala cu 7 trepte....in primul rand economia de conbustibil va fi si mai mare ruland cu 180 la ora!Si nu uita ca la ce motoare si ce cuplu puternic are bmw in general aceasta cutie i se va potrivi perfect,vei rula in a 7-a treapta si vei simti ca masina are putere si trage,deci fii sigur ca masina respectiva va avea si un cuplu pe masura.....deci totul este gandit de specialisti si de ingineri,asa ca nu cred ca esti tu in masura sa critici aceasta noua transmisie pt ca habar nu ai de asa ceva dupa cum se vede la ce prostii scrii in comentariul tau!!!!!!Bravo celor de la Bmw pt aceasta transmisie
    20 16
  • unde mergi tu ioane cu 180?aaaaa sau esti si tu vreun vitezoman?? am inteles!! te intelegem ca daca ai un bemveu trebuie sa fii si vitezoman nu?
    7 trepte..uhhhhh consumul nu o sa scada prea mult pentru ca daca o turezi in treptele 2 3....
    21 15
  • @edi80 tin sa iti spun ca din nou esti praf...si praf de tot pt ca nici tu nu ai habar de multe chestii in industria auto..In primul rand nu am scris niciunde cu ce viteze circul eu fie pe autostrada sau pe drumuri nationale.....Tu esti total impotriva lui Bmw deci orice lucru nou si bun va fabrica pe viitor vei fi tot impotriva!Si vrei sa zici ca nu este o treaba buna aceasta transmisie cu 7 trepte????inseamna ca atunci chiar nu ai habar de masini....si daca ai citit bine articolul sau mai bine zis daca l-ai inteles iti zice clar ca bmw incearca sa faca o transmisie manuala fara ambreiaj.....deci tot nu va fi la fel ca vechea transmisie manuala,va fi diferita....dar e greu pt tine sa intelegi asemenea lucruri..mai bine uita-te la un film decat sa scrii prostii legate la adresa altora!!!
    18 15
  • eu am intrebat iar tu recomanzi!! ce sa zic superb!! ei nu sutn in stare sa faca un hibrid de bun simt si tu imi vinzi acum baliverne fara ambreiaj cu 7 trepte?ce e nou in asta? cu ce ma ajuta pe mine?pt mine e o brand auto si atat! nu ma intereseaza evolutia ei care oricum e unidirectionala!!! mult noroc ioane!
    10 17
  • Mamaaaa pe cand una cu 24 viteze ca la biciclete....
    Acesta sa fie progresul tehnologic...ca mestecam-mestecam....sa fie oare ceea ce ne dorim pe viitor....masini sau camioane
    14 3
  • Edi se da in stamba din nou, pe el il intereseaza hibridele dar se pare ca-l impiedica Bmw sa-si cumpere unul de la un brand "multidirectional", fara legatura cu articolul.
    Ei , cei de la Bmw, sunt in stare de multe lucruri, dar nu de toate lucrurile din lumea asta, de aia exista atatea marci , sa alegi. Eu cred ca cineva are cosmaruri cu Bmw-uri, nu exista alta explicatie
    13 3
  • v-ati luat degeaba de @dumbravaandrei. hai totusi sa nu ne legam aiurea de cunostintele vagi sau ample de mecanica ale unor persoane necunoscute... dar omu' avea perfecta dreptate! mai mult de 6 viteze si sa le si schimbi MANUAL in regimul corect de turatie pentru a obtine puterea de care ai nevoie si atat... hmm... ma voi ori sunteti roboti ori o ardeti aiurea crezandu-va vre-un pui de Schumi!
    De asemenea, cu toate ca o sa-mi inrositi commentul (da chiar nu ma pot abtine cand va vad ce tampenii debiteaza unii), cum poti sa zici ca iti scade asa de mult consumul daca ai o treapta in PLUS=)) Totul e exploatarea corecta nu o treapta in plus... aia poate are 7 trepte si ultima e cu foarte putin mai lunga decat a 5-ea sau a 6-ea la o cutie manuala normala (un fel de close ratio gearbox o sa ajunga daca mai baga astia multe trepte) cum poti sa zici ca rulezi (cu un motor oarecare presupus destul de potent) cu 140km/h cu consum de 3-4% si asta datorat cutiei de viteze:)). pai motoru' ala ca sa propulseze vehicolul are nevoie de o oarecare turatie sa puna la roti prin intermediul transmisiei puterea necesara. Cat credeti ca e de lunga si treapta aia a 7-ea? Ca e motorul mai putin turat cu 3-400 de ture nu faci mare economie atata timp cat el trebuie sa genereze aceeasi putere, doar ca la turatie mai mica! Legea conservarii energiei ramane valabila oriunde si oricand, asa ca... pana nu optimizezi motorul ala sa obtii eficienta mai mare.... nu faci mare branza cu consumul.
    Daca vreti sa va legati strict de eficienta transmisiei, pai atunci problema e deja rezolvata si se numeste CVT (constant variable transmission), ca sa vezi nu are 5,6,7 trepte ci teoretic o infinitate:) cu un regulator bun poti obtine eficienta teoretica mult peste cea a unei cutii manuale cu rapoarte fixe:)
    16 3
  • nu mai ai voie sa iti spui o parere pentru ca sar fanii si te jignesc!!! asta e romania ce pretentii ai de la niste barbati care stau cu parintii dar stii cum e romanu nu are care, nu are familie ,nu are nimic dar macar un bmw sa aiba!!! asta e cultura lor ca drept dovada cum reactioneaza cand spune cineva o parere!!eu m-am hotarat nu mai dau nici o replica la astfel de oameni caci nu merita..asta e puterea lor de procesare!!

    cum a zis si cineva mai sus o sa ajungem sa conducem tiriruri sau biciclete cu 24 de viteze!!!! eu zic ca mai au au loc sa mai bage 2-3 oricum fanii o sa fie extaziati!!
    7 10
  • Edi din nou nu intelege ca problema nu e ca nu are voie sa-si spuna parerea, ci doar ca are probleme cu Bmw in general, indiferent de stire, si cu barbatii despre care stie el sau crede ca stau cu parintii si fac credite aiurea, dar pt asta exista bloguri economice sau sociale, acolo ar fi mult mai potrivit, mai ales pt "soferii" fara permis
    9 2
  • bai dane nu am nimic cu cei care conduc astfel de masini insa se caracterizeaza singuri!! iar tu dai acum dovada ca tot ce te reprezinta e masina aia! sunt curios cu ce te ocupi si ce profesie ai..daca o ai ca la noi e la moda sa nu faci nimic, sa nu ai o profesie si desigur sa ai astfel de masini!!
    4 10
  • Chiar nu inteleg ce treaba ai cu optiunile altora, si asa o fi cum zici tu, ca tot ce ma reprezinta e masina, aici este un site auto si e normal sa vorbim mai mult de masini, nu de profesii sau de rate la banci. De profesie sunt inginer metalurg si nu am platit rate niciodata la masina si nu stau cu parintii, dar repet, nu vad ce legatura au toate astea, tu nici macar nu spui ce masina ai, daca ai, daca ai permis, in rest ti-am spus, sunt alte bloguri in care sa-ti exprimi prioritatile, altele decat fenomenul auto, de familie, chirie, rate, banci, cariere.
    5 2
  • @john_range te-as intreba care este functia de transfer la un angrenaj cu un singur grad de libertate, dar mi-e ca o sa-mi scrii balarii. Nu stiu ce faci tu zi de zi, dar eu unul sunt inginer si ma intalnesc frecvent cu proiectarea de "cutii de viteze". Mai pe scurt si mai pe intelesul tuturor, v-a explicat AdyyB cum sta treaba....

    La autocamioane ai "jumatatile" alea (sa stii ca sunt si treimi, si sferturi, de la producator la producator) pentru a tine cel de-al doilea ambreiaj cuplat ca sa nu pierzi moment la roata pana urca motorul spre plaja lui de cuplu maxim si tu ai in bena 20-40-50 de tone de sarcina. Camioanele au si un cuplu ceva mai generos, unele ajungand pana pe la 3800-4000 Nm iar ca sa nu sa se rupa efectiv ceva, se baga rapoarte intermediare pentru a reduce socul de anclasare in lantul de transmisie.
    In facultate, un profesor de al meu avea o vorba: chiar de esti automatist, incearca sa faci un sistem usor de utilizat si pentru o maimuta, chiar daca probabil pe durata lui de viata, nimeni nu va sterge nici macar praful de pe el... ori la 6+ trepte, in regim manual, tre sa ai o ureche, un ochi si un picior al naibii de fin ;)
    12 1
  • @dumbravaandrei im primul rand am facut si eu o scoala in domeniul auto,deci nu ai cum sa ma iai peste picior nici daca vrei ...probabil esti inginer sau ce zici tu ca esti,dar stai linistit ca si altii au habar de multe chestii in domeniul auto pe care tu habar nu ai...si daca tot vrei sa iti rasp ce este un grad de libertate pot sa iti zic linistit ca acesta reprezinta numarul parametrilor scalari,...infine nu suntem acuma la faculta sa ne punem intrebari....Iar la camioane jumatatile treimile au tot acelasi principiu de functionare,..deci o viteza e impartita tot la 2 jumatati...tu tot 12 sau 16 viteze vei folosi in total(depinde de transmisia respectiva) ma refer cu jumatatile,cu toate ca acum se fac cutii cu dublu ambreiaj pt camioane,care conteaza foarte mult si cupleaza mult mai bine si mai rapid treptele de viteza!!!Numai bine
    7 3
  • Observ cu stupoare, ca majoritatea nu stiti care este rolul unei cutii de viteze. Scopul vitezelor este de a mentine turatia motorului cat mai aproape de valoarea optima cuplu/putere, indiferent de viteza de rulare. Teoretic, o cutie de viteze infinit variabila ar tine motorul la o turatie constanta, in timp ce viteza masinii ar varia. Astfel obtinandu-se un consum optim sau performanta maxima. Ergo, cu cat are mai multe viteze, cu atat se poate tine mai aproape turatia motorului de acea valoare optima.
    8 3
  • @john_range Nu ti-ai terminat descrierea unui grad de libertate!
    7 0
  • @hadouken....sincer nu vreau sa intru in detalii nu ca nu pot sa iti raspund mai multe despre acest domeniu,dar de aceea nu am terminat fraza pt ca nu vreau eu sa par marele destept de aici,si sa aud de la unii ca m-am uitat acuma in carti sau pe internet...prefer sa tin pt mine ceea ce stiu sau sa dezbat aceste teme la o cafea cu baietii care au habar si le place acest domeniu....eu atata pot sa zic,ca de mic am fost pasionat de motoare,transmisii,angrenaje,organe de masini etc......
    6 5
  • @john_range: K/(sT+1) . Atat aveai de spus.... de tastat 7 caractere....
    Nu zic, poate ai facut ceva scoli in domeniul auto, dar cu siguranta nu facultate (sper ca nu consideri scoala de soferi ca si scoala in domeniul auto). Si rolul inginerului este proiectatul, nu reparatul. Una e sa stii subasamble pe de rost, cu totul altceva e sa le proiectezi...
    4 5
  • Hai mai andrei esti si tu comic...de unde sa stie ionut(nume de sluga) astfel de probleme aprofundate??? el e un biet sofer de tir care a muncit cativa ani si si-a luat si el un bmw si are vaselina si ulei intre unghii iar tu il intrebi de formule...a vazut si el cateva motoare desfacute si carpite si are impresia ca stie tot specific romanului plecat pe afara!!!el stie sa bage motoria in bmwul lui si sa ii dea blana sa scoata mult fum dupa el si sa rupa soselele..ca doar de e sofer profesionist el ce naiba??sunt curios ce salar are el de isi permite un bmw si mai ales sa il intretina!afara cine are atsfel de masini ori e romana ori turc ori sarb ori e un neamt in varsta cu mult capital!!
    3 9
  • @dummbravaandrei judecand si vazand ce ai scris eu incerc sa-mi dau seama ca tu esti cel care nu are o facultate in acest domeniu dar te lauzi ca esti mare inginer,.....stii vorba aia ///daca taceai filozof ramaneai///eu cred ca cei 4 ani imi ajung care i-am facut in acest domeniu(dar tu fiind marele destept de aici acuzi alte persoane in necunostinta de cauza)....si nu ma refer la liceu pt ca acela a fost alt profil de mate-info...ma refer la cei 4 ani de faculta pe care i-am facut in acest domeniu!!!.......@liviu nu pot sa iti zic decat,,ca te-ai descris singur ce fel de om esti prin mesajul care l-ai scris la adresa mea!!!In primul rand nu cred ca stii cu ce ma ocup in acest moment si nu are importanta te las sa crezi ce vrei ca nu ma intereseaza...in al 2-lea rand mai bine sa tac si sa fac...adica sa nu ma laud cu ce ma ocup..principalul e sa gandesc mult mai bine decat persoane ca tine....si sunt multi pe aici vai doamne eu sunt mare inginer si mai stiu eu ce.....eu mai bine zic unei persoane ca tine care e incapabila sa inteleaga multe lucruri,ca ma ocup cu altceva,nu are importanta cu ce ma ocup in acest moment si ce meserie practic..oricum nu mi-e rusine sa spun niciunde cu ceea ce ma ocup...e legat de camioane si tiruri,dar pt tine e greu sa intelegi ca orice lucru se incepe de jos,si asa am inceput si eu...nu poti sa ajungi direct mai sus decat dupa ce capeti experienta in domeniu...si ma intreb oare tu stii ce inseamna coordonator transport,sau sef de coloana???stii ce sunt acestea???deci mai gandeste-te inainte sa critici unele persoane!!!Numai bine
    7 4
  • Pai de accea iti place cu n-shpe mii de viteze sa amesteci in mamaliga.Masina mea are 5 viteze si nu am drum(legal) sa-i dau pe ultima, cand a3-a cand a 4-a. Abia duminica dimineata prind DN 1A liber si o ard de la Ploiesti pana la "2 purcele" cu a 5-a >100km/h la risc.In concluzie nu contest cunostintele tale sau voastre in domeniul ingineriei sau proiectarii de cutii de viteze dar pe mine , un neica nimeni, potential cumparator de BMW cu o cutie cu 7,8-16 viteze ...m-a pierdut de client.......si sa nu uit, o mai fi o cutie cu o timonerie ca la E90 330xd in 6 tr de faci bicepsu ca Schwarzenegger.....spor la tras de fiare!!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru