Începând cu 1 februarie, BMW oferă pe piaţa din România şi tracţiune integrală pentru Seria 1. xDrive este oferit pentru prima dată pe compactul german, motiv pentru care lansarea trebuia să fie una spectaculoasă.
Pentru asta, BMW a pus la cale un test spectaculos, desfăşurat pe o pârtie de schi din Predeal. În scenă au fost pregătiţi să intre Claudiu David, fost pilot în mai multe etape ale Campionatului Mondial de Raliuri şi instructor oficial BMW Driving Experience, şi George Vintilă, cunoscut realizator radio şi schior profesionist.
Este lesne de înţeles cum s-a desfăşurat acţiunea. Echipat cu pneuri speciale pentru iarnă, BMW Seria 1 xDrive, în versiunea 120d, a urcat pârtia Cocoşul din Predeal, pârtie cu dificultate medie. Deşi în anumite zone înclinaţia a fost şi de 30 de grade, hatchback-ul din Munchen a reuşit să ajungă în vârful pârtiei, tractând chiar şi doi schiori. Pe traseu, viteza maximă de deplasare a fost şi de 80 de km/h.
Coborâre cu 110 km/h
Odată ajuns sus, modelul german a fost nevoit să înceapă şi coborârea celor 2250 de metri de pârtie.
Pentru a face experienţa mai palpitantă, 120d xDrive şi-a măsurat forţele cu George Vintilă. Acesta din urmă a fost încălţat cu schiuri şi însărcinat cu o coborâre în cel mai scurt timp posibil.Claudiu David a pilotat Seria 1 xDrive şi a avut avantajul unor porţiuni de viteză, acul vitezometrului urcând chiar şi până la 110 km/h. George Vintilă a beneficiat însă de o manevrabilitate mai bună şi de un spaţiu de frânare mai mic. La final, legile fizicii au declarat un învingător absolut. George Vintilă a câştigat cu un avantaj uşor, însă BMW Seria 1 xDrive se poate lăuda cu prima lansare din România pe o pârtie de schi.
Preţuri Seria 1 xDrive
Sistemul de tracţiune integrală xDrive variază continuu transmisia între cele două punți, asigurând aderență optimă, dar și stabilitatea în viraje. Ceea ce impresionează la această tehnologie este capacitatea transferului transmisiei până la 100% de pe o punte pe cealaltă, asigurând astfel aderenţă perfectă în situaţii limită.Pentru început, sistemul xDrive va fi disponibil doar pentru două versiuni ale modelului Seria 1. Este vorba despre dieselul implicat în experienţa de la Predeal, 120d xDrive, şi despre performantul exponent al diviziei sportive bavareze, M135i.
În România, preţurile pentru 120d xDrive pornesc de la 32.116 de euro cu TVA, pentru varianta cu trei uşi, şi de la 32.922 euro pentru cea cu cinci uşi.
Parerea mea e ca BMW isi face doar rau prin astfel de campanii, mai ales cand in lumea de astazi exista o gramada de oameni redusi la mansarda care copiaza prosteste tot ce vad. Isi strica clientela de oameni seriosi si atrag doar teribilisti.
Inteleg ca au vrut sa demonstreze capabilitatea xDrive, dar asta e o situatie care, in mod normal si moral, nu si-ar gasi corespondent in realitate.
O sa zica lumea "e doar o campanie de marketing iesita din comun, menita sa atraga clienti". Asa ziceau si de reclamele cu SUV-uri pe plaja si iata ce se intampla pe la mare in ziua de azi.
Nu degeaba in anumite tari sunt interzise reclame la masini care sugereaza stil agresiv de mers sau atitudini in genul celei sugerate de campania asta. Nu e vorba ca se limiteaza dreptul la exprimare, ci ca lumea a luat-o razna cu derapajele comportamentale si nu se mai poate abtine sa nu imite senzationalul.
Plus ca, strict personal, mai toate campaniile BMW din ziua de azi mi se pare de prost gust, mult prea targetate pe meltenism.
1. Pârtia a fost închiriată, special pentru această cascadorie filmată.
2. Utilajele de întreținere a pârtiei au fost și ele închiriate pentru a o lăsa așa cum a fost găsită, adică în stare perfectă.
3. Pârtia a fost închisă cu ajutorul Salvamont și al Jandarmeriei, dar unii schiori s-au aventurat în ciuda interdicției. E vorba de 5-6 oameni.
4. Cei care au făcut scandal nu erau schiori, ci niște interlopi cu interese în zonă. Extrem de violenți, ei au și filmat „reportajul”, deși li se explicase clar despre ce e vorba.
5. Viceprimarul a oferit tot sprijinul acestei acțiuni, în ciuda faptului că, într-adevăr, comunicarea între instituțiile private de pe pârtie și Primărie a fost defectuoasă.
În rest, dacă astfel de cascadorii nu vă plac, nu vă mai uitați la Top Gear, căci distrug rulote, blochează traficul, aruncă mașini în apă și fac multe alte chestii asemenea.
Sau să vorbim puțin de ipocrizie?
Rationamentul nostru a fost ca daca 120d xDrive depaseste aceste situatii limita, atunci cu siguranta se va descurca bine si in situatii "civile". Credem mult in posibilitatile xDrive si un test intr-o situatie extrema arata cel mai bine ce se poate.
NU INCURAJAM mersul pe parite cu masina si nici pe zapda. Sunt elemente suplimentare de risc care vin o data cu rularea pe suprafete de acest gen, elemnte de risc care e bine sa nu vi le asumati decat daca nu aveti incotro.
Sunt fan al marcii si sper sa devin client in viitorul apropiat, iar din aceasta actiune inteleg exact ca, daca Seria 1 xDrive a putut urca si cobori pe partia din Predeal, va putea sa se mentina pe drum in absolut orice conditii.
Pentru cine a inteles ca trebuie sa isi cumpere aceasta masina, ca sa poata urca pe partie printre schiori .. imi pare rau.
Abia astept sa imi urc schiurile in BMW si sa merg pana la baza partiei, ca apoi sa folosesc telescaunul!
P.S
Nu am masina germana
@Samba, care e tema articolului? Iti raspund, totusi: din punctul meu de vedere cea mai buna statistica a fiabilitatii este ADAC (Automobil Club German). Este cel mai mare club auto din lume, cu peste 15 milioane de membrii. Serviciul lor de interventii rutiere are peste jumatate de milion de actiuni pe an si este baza celui mai mare studiu despre frecventa defectiunilor din lume. In acest studiu BMW este constant pe primele poziti cu un numar foarte mic de defectiuni. Din punctul meu de vedere asta inchide definitiv discutia de fiablilitate. Atentie, e cea mai mare statistica din lume pe piata unde sunt cele mai multe BMW-uri! Nu e vorba de parerea unui specialist sau o experienta personala.
Studiul aici: http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011%20.aspx Ai inclusiv informatii despre ce defectiuni apar la ce modele. Poti folosi Google Translate.
Eu nu m-am legat sub nici o forma de aspectele legale ale actiunii BMW. Ca au inchiriat sau nu partia, ca au asigurat sau nu paza, sunt aspecte care intereseaza, cred eu, doar firma importatoare. Despre interlopii cu interese, n-am inteles prea bine de ce s-ar fi opus unii care au interese pe-acolo sau ce interese ar avea ei de i-au deranjat actiunea BMW. Dar, ma rog, daca in ochii unora niste oameni care au protestat, indiferent de 'interesele' lor, devin automat interlopi, atunci e nasol. Dupa ce i-ati caracterizat drept interlopi, dupa culoarea pielii, limbaj, tinuta? Aveau X5-uri cumva?
Top Gear face emisiuni regizate de divertisment, nu reclama la masini. E o 'mica' diferenta.
@Alex Seremet (BMW)
In primul rand, permite-mi sa am o anumita opinie despre felul/modul in care aceasta marca a ajuns sa fie promovata. Eu, unul, o respect si consider ca este o marca buna, cu masini mult peste medie din mai toate punctele de vedere. Nu contest asta si nu asta este subiectul dezbatut. Asta nu inseamna ca apreciez target-ul campaniilor BMW din ultima vreme, in special pe la noi, dar nu numai. Si nu doar al BMW, ci si al altor marci. Toata lumea se axeaza pe emotional, doreste sa atinga doar o latura instinctuala, primara, din creierul omului, dar mai nimeni nu pune accent pe latura practica, pe alegerile inteligente. Si, sa fim seriosi, BMW are tone de calitati pe care le poate promova INTELIGENT, nu apeland la instincte primare, la senzational de cancan. Nu degeaba lumea incepe sa generalizeze cand vine vorba de clientii BMW, si pe mine, sincer, ca posibil client cu optiunea BMW in minte, poate ma descurajeaza cand sunt pe nedrept alaturat unui grup de derbedei la volan. Plus ca, asa cum am zis, gasesc foarte ingrijoratoare inmultirea cazurilor de incercari in a imita senzationalul vazut pe la tv sau internet. Eu nu as lua asa de usor in ras puterea marketingului de a influenta in mod negativ. Puteai foarte bine dovedi capabilitatile xDrive intr-un poligon special amenajat, cu traseu dificil. Toyota si-a facut singura unul chiar in Bucuresti la un moment dat.
Atât timp cât circuite adevărate nu există în România, nu avem un Nuerburgring etalon pentru toți producătorii, am căutat alt spațiu pentru demonstrația noastră. Ideea unei pârtii de schii a venit foarte firesc pentru că: de la Ferrari, la Peugeot, mulți au avut o abordare similară. Sportivitatea nu se rezumă doar la accelerație 0-100, înseamnă și control sau aderență. Și, în ultimă instanță, am vrut să arătăm unui public care se lovește în fiecare an de viscol și stăzi îngropate cu zăpadă, cu un 120d xDrive poți înfrunta liniștit iarna. Având în vedere că mulți au zis că suntem cu SUV-ul și că tu ne vorbești de circuite off-road, eu zic că, într-un fel i-am convins și pe nemulțumiți.
În același timp, nu am mers pe teritorii atât de noi. Așa cum am spus, materiale promoționale au mai făcut mulți pe pârtie, nimeni nu cred că a fost deranjat atunci. Sunt proiecte mult mai "stridente", bineînțeles în altă ligă din punctul de vedere al bugetului și realizării, cum ar fi filmele virale ale lui Ken Block sau Chris Pfeiffer. Sau MINI cu Monster. Acolo nimeni nu cred că s-a arătat deranjat și toți s-au bucurat de spectacol. Aici era ipocrizia invocată de Adrian. Și ca să nu fiu înțeles greșit, ne comparam cu respectivii doar din perspectiva conceptului, realizarea nu are cum să se aproprie vroedată, atât timp cât bugetul e sub 5% din cel al proiectelor amintite.
Și să răspund și la întrebarea lui Adrian - epitetul folosit de el e complet justificat atât timp cât respectivul a invocat cu foarte multă hotărâre o serie de ralații cu toate rudele noastre din partea mamei și atât timp cât singurul motiv pentru care era deranjat era ca el nu poate să meargă cu snowmobil-ul pe pârtie.
Mă bucur că cereți evenimente mai rafinate din partea BMW și sper să fiți alături de noi la cât mai multe evenimente culturale pe care le organizăm de ani buni. Și o să fie multe spectaculoase și în acest an.
2. Dupa ce am ajuns sus si am vrut sa coboram pe partia cocosul am fost informati de un salvamontist de actiunea care se petrece. Am cerut o hartie de la Primarie sa ne arate, nu aveau, deci abuz. In mod normal trebuiau sa aibe aceasta hartie plus sa puna indicator cu partie inchisa. Indicatorul a fost pus la 2 ore dupa ce am avut noi discutia cu salvamontistii si jandarmii.
3. La sfarsitul partiei Subteleferic aproape de urcarea in telescaun isi parcasera masinile toti cei ce participau la actiune, de am fost nevoiti sa ne strecuram printre masini pe un culoar de 50 cm. Bineinteles ca daca isi lasau masinile putin mai jos in parcare era greu cu efortul fizic si sa urci pe jos 50 m. Iar abuz. Masinile au fost mutate intr-un final dupa discutii inteminabile cu cei de la telescaun si jandarmerie.
Ma repet, nu am nimic cu astfel de actiuni, sunt fan TopGear si ma uit la toate emisiunile. Dar hai sa le facem cu cap, fara romanisme, taranisme si fara sa incurcam prea mult lumea. Ca fapt divers, putea sa faca actiunea in ziua de luni, cand telescaunul e inchis pt revizie si deci nu sunt nici schiori pe partie si nu ai pe cine sa incurci. Just my 2 cents ...
Pentru schiorii frustrati le recomand cu caldura Austria, o tara mai putin originala, dar mult mai civilizata, in care nimeni nu isi permite sa inchida o pirtie de schi in plin sezon pentru un pumn de bani.
Iar daca toti vom merge la schi in Austria, poate ca pirtia de la Predeal va putea fi transformata in centru de teste si demonstratii originale BMW. Ce ziceti domnule Seremet, pare posibil nu e asa?