Constructorul german de automobile a experimentat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen, o soluție de propulsie pe care a decis să o aplice SUV-ului X5. Așa s-a născut iX5 Hydrogen.
După o lungă sesiune de teste, BMW anunță acum că noul iX5 Hydrogen a intrat în producție la o uzină pilot din Munchen (Centrul de Cercetare și Inovare). Constructorul bavarez va asambla un număr mic de exemplare, acestea urmând să fie utilizate în scopuri demonstrative începând cu primăvara anului 2023.
Așa cum spuneam, noul iX5 Hydrogen este bazat pe SUV-ul X5. Motorul și bateriile sunt poziționate pe puntea spate, iar cele două rezervoare de hidrogen, cu o capacitate de aproape 6 kilograme, se regăsesc în tunelul central și sub banchetă.
În total, sistemul de propulsie al lui iX5 Hydrogen dezvoltă 374 de cai putere.
La uzina pilot a bavarezilor lucrează aproximativ 900 de angajați. Aceștia vor asambla, simultan, 6 exemplare iX5 Hydrogen.
via BMW
Să ai din abundență hidrogen, o sursă de energie curată (deocamdată nu total), și totuși să o ignori în halul ăsta... Ceva dă cu virgulă aici.
Si din păcate pentru investițiile in electrice va si mai rău, dacă nu ar fi de plâns m-as amuza, dar vom avea toți de suferit de pe urma incompentenței si ipocriziei cu care sa “împins” toată industria in aceasta direcție. Automobilul este folosit in fiecare zi, nu-i ca mersul la mare sa depindă de vreme… of, of.
"As of 2020, the majority of hydrogen (∼95%) is produced from fossil fuels by steam reforming of natural gas and other light hydrocarbons, partial oxidation of heavier hydrocarbons, and coal gasification."
Hidrogenul "albastru" ca cerul este de fapt hidrogenul NEGRU 100% POLUANT
Hidrogenul verde există doar pe hârtie şi poate doar 0,001% din producţia mondială şi în este extrem de scump.
Nu sunt un fan și nici măcar admirator al automobilelor electrice. Însă motivele mele reprezintă o altă discuție.
Doresc să prezint posibilele motive pentru care răspândirea pilelor de combustie este redusă.
Un motiv ar fi modul de obținere al hidrogenului.
"Există patru surse principale pentru producția comercială de hidrogen: gaz natural, petrol, cărbune și electroliza; care reprezintă 48%, 30%, 18% și respectiv 4% din producția mondială de hidrogen"
( https://ro.m.wikipedia.org /wiki/Producerea_hidrogenului )
Dar cred că cel mai mare impediment este reprezentat de randamentul net inferior.
( https://m.arenaev.com/ can_hydrogen_fuel_cell_replace_the_ev_battery-news-364.php )