Din momentul în care Jeremy Clarkson a spus că este ”cel mai frumos drum din lume”, Transfăgărășanul a devenit un loc de pelerinaj pentru toții fanii auto. Mai mult, drumul care duce către Bâlea Lac a început să intre în atenția marilor constructori de pe continent, care își doresc evenimente cu mașinile lor de performanță pe limba de asfalt șerpuit.
După Seat și aniversarea celor 20 de ani de Cupra, BMW este un alt producător care a simțit potențialul drumului printre munți. Motiv pentru care, divizia de comunicare din Europa Centrală și de Est a organizat pe Transfăgărășan un eveniment pentru jurnaliști auto. Cei invitați au avut ocazia să fie plimbați prin București cu noul Seria 7, să viziteze Casa Poporului și chiar să vadă din elicopter șoseaua pe care urmau apoi să conducă.
BMW a teleportat pe Transfăgărășan aproape întreag arsenalul său de modele de performanță. Au fost preznți BMW M3, M4, M5 și chiar micul M2, proaspăt lansat în Europa și testat și de noi aici.
Pentru a putea profita la maxim de performanțele mașinilor și de virajele de pe Transfăgărășan, invitații l-au avut drept profesor pe Claudiu David, fostul pilot de raliu, devenit acum instructor pentru marca germană.
Sintem deci se pare colonizati / mulsi [mai ales] sub obladuirea Austriei.
Aka. Oesterreich = Imperiul De Est - al Germaniei, clar, care nici macar nu catadicseste sa se implice direct, ci-si trimite "subalternii" aici.
(Disclaimer: e doar parerea mea poate, evident.)
BMW este organizat în regiuni, iar evenimentul de faţă a fost dedicat clienţilor din regiunea Europa Centrală şi de Est (din care face parte şi România). Centrul regiunii este în Austria, cea mai mare piaţă, de altfel, iar maşinile folosite au venit de acolo.
Acesta este şi motivul pentru care în multe din evenimentele mărcilor BMW Group în România, veţi vedea automobile cu numere de înmatriculare din Austria sau ale altor ţări din regiune.
Şi dacă mai vreţi o anecdotă - Rolls-Royce e centralizat. Deşi pe Europa centrul de presă este tot la Muncehn, în Germania, toate automobilele sunt înmatriculate în UK.
Sugeram doar ca si manifestari genul celei mentionate-n articol - laudabila din pdv. "romanesc" fiindca promoveaza turismul de ex. - se circumscriu "regionalizarii" impusa de UE, evident ca-n cadrul globalizarii ghidonate de... in fine, ma opresc aici ca n-are rost "conspiratzionita" :-) pe un site auto-n definitiv.
Felicitari deci pentru actiune!