Rezultatele financiare publicate astăzi de BMW indică o creștere fulminantă a profitului pentru grupul german în primul semestru, de la 362 de milioane de euro în 2020, la 7.6 miliarde de euro în 2021.
Veniturile totale ale bavarezilor au urcat cu 28,1%, de la 43,22 miliarde de euro în prima jumătate a lui 2020 până la 55,36 miliarde de euro în 2021. Din acest total, divizia de automobile a realizat 47,74 miliarde de euro, în creștere cu 45,3%.
Creșterea profitului a fost generată de majorarea substanțială a vânzărilor de vehicule. Astfel, dacă în perioada ianuarie – iunie 2020 grupul livra 962.545 unități, în prima jumătate a lui 2021 a trimis către clienți 1,339.047 unități. Dintre mașinile vândute în 2021 peste 1,1 milioane au aparținut mărcii BMW, 157.848 mărcii MINI și 2.989 mărcii Rolls-Royce.
“Performanța noastră a beneficiat de o cerere puternică a clienților în prima jumătate a anului, permițându-ne să realizăm o creștere semnificativă.
Cu toate acestea, având în vedere o serie de riscuri, inclusiv prețurile materiilor prime și lipsa semiconductorilor, a doua perioadă de șase luni va fi probabil mai volatilă pentru BMW Group,” potrivit lui Oliver Zipse, CEO al grupului BMW.Via economica.net
Dar lăcomia fără limite...
Jeep și RAM au avut ce-i drept o marjă netă de +16% în State (vs. mărcile europene sub 10%), însă BMW se apropie văd de procentele de profit oarecum ”nesimțite” :-) ale lui Porsche.
Nu pot conta pe mine la mașinile noi, dar le aștept la mâna a doua :).
Ceva mai serios, lăcomia producătorilor capabili e bine că atrage cumpărătorii la fel de lacomi (întru recunoașteri de statut vizibil), exact prin prisma pierderii de valoare babane de care profită și unii mai ”normalos”.