BMW a anulat un contract de 2 miliarde de dolari pentru celulele de baterii cu Northvolt

de Silvian Irimia
Duminica, 23.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a fost nevoită să anuleze un contract uriaș, de 2 miliarde de dolari, cu compania suedeză Northvolt, pentru celule de baterii. Golul rămas va fi acoperit de Samsung SDI din Coreea.

BMW a anunțat că a anulat o comandă de 2 miliarde de euro pentru celule de baterii de la compania Northvolt. Acestea urmau să fie folosite pentru mașinile electrice ale producătorului german.

Se pare că producătorul suedez de baterii litiu-ion nu a putut livra la timp produsele, conform unui contract pe termen lung pentru celule de baterii convenit cu BMW în 2020.

Un purtător de cuvânt al BMW a declarat că cele 2 companii au decis împreună să concentreze activitățile Northvolt pe obiectivul de a dezvolta celule de baterii de generație următoare. Samsung SDI din Coreea a sărit în ajutor pentru a acoperi golul creat la BMW de anularea comenzii.

Se pare că Northvolt întâmpină probleme în a crește producția industrială de serie. Totodată, este cu doi ani în urma programului și produce prea mult deșeu.

BMW a comandat celulele Northvolt pentru a cincea generație de baterii. Acestea urmau să fie fabricate în Suedia începând din acest an, folosind energie 100% regenerabilă din vânt și hidroenergie. Cu toate acestea, Northvolt va continua să furnizeze celulele de baterii de generație următoare de care BMW are nevoie pentru vehiculele sale electrice Vision Neue Klasse.

În ianuarie, Northvolt a anunțat că a strâns 5 miliarde de dolari pentru a permite extinderea Northvolt Ett în nordul Suediei și reciclarea bateriilor.

În martie, a început construcția unei gigafabrici de baterii în Heide, Germania.

Comentarii (21)

  • Partea bună este că s-au orientat către sud coreeni și nu chinezi, cu toate ca au contracte și cu CATL, dar diversificarea către producători non chinezi este foarte bună.

    Suedezii parcă erau oameni serioși, asta e .
    15 2
  • spaclu lu manole
    Cam aiurea, dar asta e. Mi-as fi dorit sa fie exact invers. Intarzierea poate avea n motive, intre altele si calitatea produsului final care trebuie sa fie in parametrii stabiliti.
    Eu vad doua lucruri bune. Totusi, colaborarea nu s-a incheiat definitiv. Samsung doar acopera golul de productie pana la intrarea Northvolt-ului in normalitate. Cercetarea si dezvoltarea continua in Suedia.
    Ca si @dan_grc, e bine ca nu s-au orientat spre chinezi, pentru ca asta era sinucidere. Ca sa nu mai spunem ca tehnologia chineza ajunge tot pe mana ruSSilor.
    Repet a mia oara, cine nu stie ce inseamna cercetare/dezvoltare, doar sta pe margine si vaita. Obstacolele sunt enorme si de cele mai variate forme. Bateriile performante moderne cer solutii moderne, iar asta nu o faci pe genunchi intr-un colt de cladire darapanata cu dalta si ciocanul. Ca sa nu mai spun ca pentru cerintele actuale de energie, bateriile, materialele si tehnologia trebuie sa mearga dincolo de legile fizicii pe care le cunoastem la ora actuala. Aici e obstacolul cel mai mare.
    Ca sa nu mai vorbim de interesele geo-politice ale caracatitelor globale.
    11 2
  • "Ca sa nu mai spun ca pentru cerintele actuale de energie, bateriile, materialele si tehnologia trebuie sa mearga dincolo de legile fizicii pe care le cunoastem la ora actuala. Aici e obstacolul cel mai mare."

    Ei na, hai că asta e culmea :))

    Problema e la implementare nu la legile fizicii. Dacă aștepți sa schimbi legile fizicii ca sa faci baterii mai bune o sa aștepți mult și bine.

    Problema e la inginerie. Îți dau un singur exemplu. Bateriile solide știm deja ca ofera avantaje masive la capacitate, viteza de încărcare și siguranță. Problema e ca e foarte greu sa fie construite la nivel industrial.

    De ce? Pentru a functiona o baterie trebuie sa pună anodul și catodul in contact. Un fluid rezolva asta foarte ușor - fluidul e în contract cu partea solida indiferent de imperfecțiunile suprafeței de contact. Mai puțin când e frig și fluidul devine mai vâscos. De aceea scade capacitatea când e frig.

    O baterie solida trebuie sa pună în contact doua suprafețe solide. Pentru a functiona eficient trebuie ca suprafețele sa fie perfecte, altfel apar zone în care contractul nu se produce.

    Suprafața de contact, desfășurată, e cam cat un teren de fotbal. Asta e problema: cum faci, la nivel industrial, suprafețe solide fără imperfecțiuni, de dimensiunea asta.

    Fizica e foarte bine înțeleasă, implementarea e problema.
    3 16
  • spaclu lu manole
    Da mai Matei, ce sa zic, ai dreptate. Sunt sigur ca vorbesti din proprie experienta si stii detaliile mai bine ca oricare altul.
    Ce parere ai, materialele noi cum se descopera? Superconductorii sunt conform legilor fizicii de clasa a 12a? Tehnologiile de optimizare si fabricatie, care se implementeaza pe productia de masa, unde se inventeaza?
    Legile fizicii le cunoastem deocamdata partial. Cand vom fi pregatiti ca si societate sa trecem la stadiul urmator, atunci ni se va trage voalul de pe etapa urmatoare, exact cat trebuie sa stim, fara sa ne autodistrugem. Si ma refer aici nu doar la baterii.
    Ca sa mentii viata in spatiul extraterestru iti trebuie baterii extrem de fiabile pe care n-o sa le gasesti in comert. Tot ce este cunoscut pana acum functioneaza pe baza de electricitate sau are o dependenta enorma de fenomenele electrice.

    Fizica o fi ea foarte bine inteleasa, dar cat se stie la ora actuala, nu acopera totul. Poti sa stii foarte bine ceva, dar nu stii totul. Iar implementarea, se face fie cu ajutorul unor ingineri care gasesc solutii in limita a ce se stie in ziua de azi, fie cu fizicieni, matematicieni sau chimisti care modeleaza si aduc in realitate lucruri pe care nici cei mai buni dintre noi nu si le pot imagina.
    8 2
  • Evident știu mai multe despre tine care suni ca un semidoct în căutare de atenție. Descoperirea de materiale nou nu are nicio treaba cu legile fizici, nu știi ce vorbești.
    4 16
  • @dan_grc
    Suedezii trebuie sa respecte niste norme de poluare pe care nu le fac blat...
    Cam asta e diferenta intre ei si altii.
    Eu credeam ca vei comenta ceva legat de faptul ca e prea mare cererea la BMW pentru baterii.....
    Cand esti ipocrit, incerci sa distragi atentia de la ce se intampla in realitate. E prea mare cererea pentru baterii si electrice si nu pot face fata unii sa le produca. Cam asta e realitatea, ca altfel anulau contractul pentru ca nu era cerere, nu pentru ca nu pot face fata unii la ritmul accelerat al BMW pentru electrificare.
    0 1
  • @gugumani electrici
    Fire at South Korea battery plant kills at least 16 people, 5 missing

    E atât de revigorant să știu că Planeta are viitorul asigurat! :))))))
    15 4
  • Bălăceanca
    Inexo dorește mai multe detalii despre viața în spațiul extraterestru și bateriile care depind de fenomenele electrice.
    3 13
  • @pmc cocalar hAUR
    Nu prea sunt clienți, azi? Sau sunt, de-aia nu merge votul multiplu?
    4 11
  • @@Dorel
    https://www.offshore-energy.biz/fire-breaks-out-at-offshore-platform-leaving-five-dead-and-five-missing/
    Banuiesc ca atunci cand ia foc o platforma de foraj, te simti mai linistit?
    Deocamdata riscul ca o termica sa ia foc e de 20 de ori mai mare decat una electrica....ca sa fii tu mai linistit.
    0 0
  • Toyota halted production of the Aygo X and Yaris models in its plant in the Czech Republic, after a large fire burned down a supplier’s factory last week, causing a parts shortage.

    Ford, General Motors, Fiat Chrysler, BMW and Mercedes-Beny faced production disruption at U.S. factories after an explosion and fire at a Michigan supplier factory led to a shortage crucial parts.

    TOKYO—A fire at a factory of one of the world’s leading auto chip makers has added to the troubles of car makers that already have slashed production because of a semiconductor shortage.

    Nissan Sunderland plant fire. More than 40 firefighters from across the region were despatched to the manufacturing base at around 9.30pm on Saturday after a fire broke out in a paint spray booth and triggered a full scale emergency.

    A fire in Valeo car component factory, employing more than 1,500 workers, on 10 August, ruined the entire plant.

    FOUR people were taken to hospital after a fire engulfed a section of the Bentley Motor Cars factory in Crewe on Thursday evening.

    A large fire broke out at the Elmash vehicle plant in the southwestern Russian city of Voronezh. According to Baza Telegram channel, Enikmash-V machine-building plant is on fire in Voronezh, they reported that three people were found dea.
    4 11
  • @dan_grc
    Eu credeam ca au anulat pentru ca nu exista cerere la BMW pentru masini electrice.
    Northvolt nu poate face in Suedia ce fac BMW, Mercedes si VAG in Germania sub acoperire si ajutati de stat.
    Acolo trebuie respectate niste norme de poluare, niste norme de reciclare si refolosire materiale.
    Daca s-au angajat ca fac din energie verde 100% si nu se poate, guvernul nu inchide din ochi si zice "lasa ma ca merge asa la noi in tara".
    Suedia nu e Germania!
    5 10
  • @danut
    Ai o imaginație bogată.
    3 7
  • spaclu lu manole
    @Matei, tu (parca) esti un bot, fara job, fara nici un rost pe lumea asta decat sa polemizezi aici pro-electrice, cu argumente impinse la paroxism. Orice samanta iti arunca cineva, ai zeci de link-uri si mici paragrafe smulse din context, doar ca sa-ti construiasca tie argumentele.
    Am observat de multe ori ca dai exemple "personale", dar de fapt copiezi mot-a-mot de pe alte site-uri, cu stiluri de scris total diferite.
    Da, sunt sigur ca stii despre mine personal, mai multe decat stii despre baterii. Aici iti dau dreptate. Robotelule.
    9 2
  • @prostovan electric
    Să ne spui în câte săptămâni va fi stins focul prostiei universale! :)))))))))

    Viitorul va fi ielectric, n-așa?!? hahahahahaha
    8 1
  • Evident ca sunt citate luate de pe site-uri! Dacă tu ai impresia ca m-ai prins ești ilegal de prost. Ideea e ca și fabricile de termice ard, deșteptule. Scrie în presa, deșteptule.

    In plus... Când aberezi despre legile fizicii te descalifici de la orice discuție inteligenta. Poate în crâșma de pe colt sa impresionezi pe cineva. Nu te obosi sa îmi spui ca de fapt tu ești deștept și eu nu. Mie mi-a plăcut școala.

    PS: am un job bun dar apreciez ca mori de grija altuia.
    2 10
  • Eu sper ca sa se concentreze baietii pe baterii pentru Volvo si sa lase pe altii sa isi gaseasca sursele in alte parti...
    https://northvolt.com/articles/northvolt-volvo-gigafactory/
    Sunt suedezi seriosi, nu ar trebui sa se incurce cu marci corupte si mincinoase.
    1 11
  • spaclu lu manole
    @Matei, si exemplele "personale" sunt luate tot de pe alte site-uri. Gugustiucule, ai scris pe site-ul asta sub atatea nickuri ca le-am pierdut sirul. Si eu sunt pro-electrice, dar am ochi sa vad limitarile si posibilitatile lor. Spre deosebire de tine, nu sunt orbit de ura pentru ice si nici nu pun botul la propaganda de stanga liberala.

    Lasa legile fizicii, ca nu-s de tine. La ora de cunostinte politice ele exista doar ca ceva abstract. Sunt tot ce iti trebuie sa stii ca sa te bagi in dezbateri care te depasesc. Ti-o fi placut scoala, dar n-ai zis care. Aia de studii sociale, de arte, de protectia animalelor, sau in ce alte bullshit-uri va mai calificati in ziua de azi. Pe urma lucrati tot prin restaurante sau Uber sa va platiti chiria. Iar in timpul liber, o ardeti pe internet sa va refulati.
    4 0
  • Uite care e chestia:

    "functioneaza pe baza de electricitate sau are o dependenta enorma de fenomenele electrice."

    Te las sa impresionezi guguștiucii. Cu mine nu îți merge. Spor!

    PS: ma cheamă Matei, apropo de "nickuri"
    0 2
  • spaclu lu manole
    Iar ai rupt din context ce iti convine si le sucesti sa ti se potriveasca la propaganda. Ori poate nu intelegi si ti se rupe "sirul" de la un rand la altul.

    "Ca sa mentii viata in spatiul extraterestru iti trebuie baterii extrem de fiabile pe care n-o sa le gasesti in comert. Tot ce este cunoscut pana acum functioneaza pe baza de electricitate sau are o dependenta enorma de fenomenele electrice."

    Deci, ia-o pe indelete: mecanismele fizice sunt actionate de componente electrice + o sursa de curent. Daca intelegi conceptul de MECATRONICA, descrie exact ceea ce am vrut sa spun. Si asta se refera nu doar la sistemele de pe Statia Internationala sau sateliti, de exemplu, ci si la orice sistem modern din ziua de azi. Hai, despica si firul asta in patru. Succes.
    4 1
  • Andrei
    Expresia "words salad" s-a inventat pentru cei ca tine.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru