BMW va lansa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt o nouă versiune de motorizare în gama actualului Seria 3. Se numește BMW 330e și este printre primele modele care adoptă noile indicative stabilit de constructorul bavarez. Este ușor de intuit faptul că noul 330e este de fapt un hibrid ce poate fi alimentat la priză, bazat pe noul Seria 3 facelift.
Trenul de propulsie este compus dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri, capabil să ofere 184 de cai putere, și o altă unitate electrică de 88 de cai. Cele două unități își dau mâna pentru a oferi celui de la volan 252 de cai putere și un cuplu motor extrem de generos, de 420 Nm. Resursele sunt suficiente pentru a putea oferi o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 6.1 secunde și o viteză maximă de 225 km/h.
Chiar și în aceste condiții, BMW susține că sedanul poate oferi un consum mediu cupins între 1.9 și 2.1 litri/100 de kilometri, cu emisii de asemenea reduse, de 45 până la 49 g/km.Ca orice hibrid ce poate fi alimentat la priză, noul BMW 330e beneficiază și de o baterie litiu-ion generoasă, capabilă să asigure energie pentru o rulare cu zero emisii pe o distanță de 40 de kilometri. Chiar și în modul pur electric, BMW 330e poate atinge o viteză maximă de 120 km/h.
BMW susține că dacă vom cumula autonomia bateriei cu cea a rezervorului pe benzină vom ajunge la un total de 600 de kilometri.
Si sa inteleg ca era nevoie de o galerie foto complet noua, pentru o... versiune noua de motorizare, cum par ei sa o promoveze.
in acest caz insa, chiar daca masina merge primii 40 de km in mod electric, care dupa cum se intreaba mai sus, nu se socoteste la pret, si apoi restul de 60 de km in mod benzina, oricume stie motorizarea 320i stie ca masina aia scoate fara sa te chinui peste 15 in oras si numai printr-o minune sub 7 in afara, daca esti foarte rabdator, si mergi subturat, ca sa nu apesi din greseala acceleratia cand esti in ture ca imediat suge din rezervor.
Facand calculele, cu un consum de 7%, pe 60 de km ies 4.2 litri.
In urma calculelor, mie imi iese ca au mai incarcat o data masina in cei 100 de km ca sa iasa consumul acela. qed :)
Ideea e in felul urmator oameni buni: orice mare constructor auto va fi constrans de reguli europene sa scoata astfel de masini si sa declare astfel de consum. Nu vreau sa exagerez dar cred ca peste 95% din posesorii de BMW sau doritori nu-si iau BMW ca sa scoata consumul afisat si nuci nu prea le pasa de cat consuma. BMW e marca orientata pentru condus sportiv nu consum minim. Ce zic producatorii sau ce afiseaza computerul de bord la BMW-uri sunt glume bune si in totalitate teorie: masina pluteste, nu bate vantul afara si nu exista frecare cu aerul sau asfaltul :)
Si chiar asa voi faceti niste calcule pur teoretice insa nu tineti cont ca dupa ce bateria e descarcata complet si motorul termic intra in functiune, bateria se reincarca atunci cand se ia piciorul de pe acceleratie, deci dupa primii 40 km nu inseamna ca masina nu va mai putea folosi bateria care se reincarca in timp ce masina ruleaza fara sa mai fie accelerata.
Se pare ca s-a orientat bine BMW catre alianta cu Toyota, acum scoate hibrizi pe banda rulanta. Nu a mentionat nimeni pe aici: cumva sistemul hibrid e cel pe Lexus ???
@mowgli. Mai sunt constructori care au echipe de ingineri mai puternice decat echipele de marketing si PR. Eu am masina din 2007 diesel 2 litri 100kw automata cu un consum urban raportat de 10% si mediu de 7.2%. In viata reala scot cifre sub cele din carte fara prea mare efort. Dar imi imaginez ca trebuie sa fii un pic nebun sa vii in ziua de azi cu asemenea cifre.
De exemplu noul Q7 cu motor diesel de 3 litri si 2000+kg raporteaza 6.2% urban adica mai putin decat Sandero 1.2 chel. O fi tehnologia de pe Q7 mai evoluata dar legile fizicii sunt aceleasi pentru toti. Nu stiu cat de sigur poti sa afirmi ca, avand un motor de aproape 3 ori mai mare si o masina de 2 ori mai grea, poti sa scoti un consum mult mai mic decat un Sandero 1.2 oricat de mult ai conserva si recupera energia.
Dar n-am condus Q7 asa ca sunt doar suspicios, nu si acuzator referitor la consumul lui.