Esential
300.000 | de exemplare M a produs divizia de performanta M din 1978 si pana in prezent. |
300.000 de vehicule produse in 30 de ani. Este performanta pe care a reusit sa o inregistreze divizia de performanta a celor de la BMW, creata in 1978 cu titulatura M.
Pentru a celebra nasterea exemplarului cu numarul 300.000 BMW a organizat un eveniment comemorativ menit sa aduca tuturor aminte de ceea ce inseamna logo-ul M pe modelele constructorului bavarez. In cadrul evenimentului, exemplarul cu numarul 300.000, un M3 Coupe in culoarea alb alpin, a fost inmanat unui client din Regensburg, un oras situat in apropierea uzinei constructorului german.
Divizia de performanta a debutat odata cu lansarea primului M1, care era de fapt o masina de curse legalizata pentru sosea. Logo-ul apare in 1979 pe modelul M535i, urmat in 1983 de M635 CSi, capabil sa ofere 286 de cai, si un an mai tarziu de M5 cu aceeasi putere maxima.
De atunci si pana astazi, gama modelelor de performanta ale constructorului german s-a imbogatit simtitor, emblema M figurand acum pe noua produse BMW: Z4 Roadster si Coupe cu 343 de cai, M5 Sedan si Touring, M6 Coupe si Cabrio, ambele cu 507 cai, si M3 Sedan, Coupe si Cabrio cu 420 de cai sub capota.
Potrivit datelor oferite de constructorul german, in 2007 divizia M a totalizat doar un procent din profitul inregistrat de grupul BMW.
In acest moment, cel mai popular model al diviziei de performanta este noul M3, care a reusit sa totalizeze 4000 de exemplare vandute in primele patru luni ale lui 2008.SUA ramane in continuare piata cea mai importanta pentru modelele M, fiind urmata de Marea Britanie, Germania si Italia.
Comentarii (0)