Biocombustibilii afecteaza OPEC
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cresterea gradului de utilizare a biocombustibililor si adoptarea altor masuri pentru reducerea consumului de petrol ar putea determina modificarea planurilor de investitii ale Organizatiei Statelor Exportatoare de Petrol (OPEC), a declarat un oficial al cartelului, transmite Mediafax.
UE si alte state agreeaza utilizarea biocombustibililor, produsi din materii vegetale si animale, pentru cresterea sigurantei energetice, reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si deschiderea de noi piete pentru fermieri.
"Suntem foarte ingrijorati in privinta politicilor care discrimineaza petrolul. Avem motive legitime sa ne revizuim planurile de investitii", a afirmat, la o conferinta organizata la Bruxelles, Fuad Siala, analist la OPEC si specialist in domeniul surselor alternative de energie.
Biocombustibilii nu reprezinta, in mod obligatoriu, un concurent important pentru titei, dar OPEC este ingrijorata de posibilitatea ca acestia sa inlocuiasca un procent semnificativ din productia petroliera prognozata pentru anii urmatori.
Cererea pentru petrolul produs de OPEC se va plasa la 49 milioane de barili pe zi, in anul 2030, potrivit estimarilor cartelului."Pana la momentul respectiv, daca livrarile de biocombustibili vor atinge cinci milioane echivalent petrol pe zi, vor reprezenta 10% din cota de petrol a OPEC, ceea ce este semnificativ", a mai spus Siala.
Autoritatile europene urmaresc ca biocombustibilii sa reprezinte 10% din nivelul total de combustiblii destinati vehiculelor, pana in 2020.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Daca asteptati sa va face alti "binele" o sa muriti asteptand. Curand sper sa termin si modificarile centralei termice pt a arde ulei vegetal. Apa calda o sa fie tot anul pt ami umple si piscina.