Bertone, celebra casă de design italiană responsabilă de zeci de opere din lumea auto, este la un pas de insolvenţă, după ce nu şi-a plătit salariaţii de mai bine de şase luni şi este copleşită de datoriile pe care le are la furnizori.
Esential
1912
este anul în care a fost fondată casa de design Bertone.
Bertone îşi trăieşte ultimele zile, compania italiană înfiinţată în urmă cu 102 ani fiind la un pas de faliment. Potrivit presei internaţionale, salariile angajaţii nu au mai fost achitate de mai bine de şase luni, 160 de salariaţi au fost concediaţi, iar mai mulţi furnizori presează reprezentanţii companiei pentru a-şi recupera sumele datorate.
Problemele financiare ale celor de la Bertone sunt surprinzătoare în contextul în care au reuşit să obţină peste 20 de milioane de euro în 2013 datorită clienţilor din China. O parte din echipa de design a companiei italiene a părăsit firma încă din decembrie 2013, urmând-ul pe fostul designer şef, Michael Robinson, care a fondat o companie separată, ce a fuzionat ulterior cu o altă companie din Torino, specializată în inginerie, numită ED, dând naştere lui ED Design pe 30 decembrie 2013.
Bertone Nuccio, conceptul aniversar al italienilor, ar putea fi vândut în China
Lamborghini Miura se numără printre creaţiile casei italiene de design.
A urmat modelul Countach, care prezintă un design imposibil de uitat.
Compania Bertone a trecut printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, fiind de mai multe ori la un pas de insolvenţă şi salvată în ultimul moment de o altă companie.
Italienii de la Bertone au semnat creaţii recunoscute la nivel mondial, cum ar fi Lamborghini Miura, BMW 3200 CS, Chevrolet Camaro – generaţia 1984, Lancia Stratos, Lamborghini Countach şi multe altele. Printre operele recente se numără
frumosul Bertone Mantide, precum şi
conceptele imaginate pentru Jaguar şi Alfa Romeo.
Bertone scoate la licitaţie cinci concepte unicat din cauza problemelor financiare
Compania Bertone a încercat să se salveze prin Ateliere Bertone, o divizie dedicată proiectelor speciale, realizate pentru clienţii care doreau un design unicat, care să le poarte amprenta.
Divizia respectivă n-a avut succesul scontat, iar crearea de concepte pe care să le prezinte ulterior la Salonul Auto de la Geneva pentru a atrage investitori n-a avut nici ea rezultatele aşteptate. Mai multe companii sunt interesate să cumpere celebra marcă italiană, cu toate că viitorul casei de design este în pericol, după ce a pierdut o bună parte din echipa de designeri pe fondul instabilităţii financiare.
Via WCF | Autocar | EGMCartech
Designul nu mai este o marfa exlusiva si rezervata catorva genii, il gasesti la tot pasul, scolile de design s-au inmultit, uneltele sunt la indemana, netul musteste de concepte de idei si nebunii al unor copii ce pot face concurenta oricand oricarui atelier de design.
Daca mai punem la socoteala si designul "de consum" calculat la rece (bazat pe studii de piata, costuri de productie si alte bull-shituri) ce insosteste automobilele de serie atunci sunt explicabile astfel de stiri.
Cred ca in urmatorii ani vom asista la o uniformizare a designului. Unii preiau un design retro incercand sa-l modernizeze, altii le copie altora stilul si designul atemporal al celor care prezinta drept concept-car un model cu niste dotari tehnice comune si de bun simt. Te apuca si rasu'-plansu' cand vezi la saloanele auto din ultimii ani "creatiile" marilor companii....si te apuca frustrarea cand le vezi masinile de serie....