<b>Episodul 6</b>: Marea confruntare - Polo BlueMotion si consumul urban
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am ajuns la episodul in care trebuie sa va povestim primele impresii din confruntarea Polo BlueMotion si un oras aglomerat asa cum este Bucurestiul. In testul nostru de consum am pornit de la cifrele oficiale anuntate de constructor, cifre pe care am vrut sa vedem daca Polo le confirma.
Mai exact, Volkswagen anunta in fisa tehnica a modelului ecologic ca in mediul urban valoarea consumului este de doar 5.1 litri la 100 de km.
In prima zi de test am parcurs un traseu de 24 de kilometri prin Bucuresti, alegand o serie de artere mai putin aglomerate, care ocolesc practic centrul capitalei. Nu am fortat deloc acceleratia chiar daca in unele intersectii am fost claxonati si apoi am primit injurii de la cei aflati in spatele nostru. Am cautat sa pastram o viteza de maxim 50 de kilometri pe ora si am permis chiar si camioanelor de mare tonaj sa ne depaseasca in unele situatii. Trebuie sa recunoastem ca aceasta a fost partea neplacuta a testului de consum cu Polo BlueMotion.
La finalul celor 24 de kilometri am verificat computerul de bord pentru a vedea rezultatul: 5.1 litri la 100 de km. Am ramas putin uimiti pentru ca testul de consum extraurban ne-a dezamagit putin prin nerespectarea valorilor anuntate de constructorul german. Trebuie sa recunoastem ca nu ne-am asteptat la o asemenea performanta. Viteza medie de deplasare pe acest traseu, indicata de computerul de bord a fost de 22 km/h.
Am ramas insa sceptici, dupa cum va spuneam performanta fiind obtinuta pe arterele mai putin aglomerate si la o ora in care traficul este destul de fluent. Am vrut sa experimentam si un consum real in conditiile unui trafic infernal, specific Bucurestiului.
Asa ca in urmatoarea zi am ales o ora de varf, arterele de circulatie centrale si cat mai multe semafoare. Rezultatul nu a fost unul extraordinar, lucru la care insa ne asteptam, pentru ca traficul din Bucuresti nu se compara cu nici unul din orasele noastre de provincie.
Computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.5 litri pe o distanta de 20 de kilometri, parcursi cu o viteza medie de 14 km/h. In conditiile in care aveti ocazia neplacuta de a stationa intr-o coloana interminabila de masini, la un semafor care si-a gasit sa se strice tocmai luni dimineata, veti observa ca valorile consumului mediu, afisate de computerul de bord, sar de 7.9 litri la 100 de kilometri. Acestea vor scadea insa imediat ce va veti pune in miscare.
La inceputul acestei saptamani am incercat reiterarea succesului, adica obtinerea unui consum de 5.1 litri. Am parcurs mai multe artere de circulatie, putin aglomerate, avand in vedere ca suntem si in luna august, luna concediilor.
De aceasta data consumul real l-a depasit pe cel anuntat de producator. Am reusit sa scoatem 5.3 litri la 100 de km in conditiile in care nu am fortat deloc pedala de acceleratie.
Consumul s-a inregistrat pe o distanta de 32 de kilometri si o viteza medie de 20 km/h.Pe timp de noapte insa, lucrurile se schimba radical, bulevardele destul de goale ale capitalei oferind o buna ocazie de a scoate un consum bun, in cazul in care nu sunteti tentati sa calcati mai tare acceleratia.
Astfel, pe strazile goale ale capitalei, la ore tarzii, BlueMotion se dovedeste un adevarat econom, pe o distanta de 35 de kilometri parcursi hatchback-ul inregistrand un consum de doar 4.8 litri 100/km.
Situatia sta cu totul altfel in orasele de provincie, unde BlueMotion reuseste sa atinga consumul anuntat de producator, la pachet cu claxoanele si injuriile de rigoare, ale soferilor romani, la fel de "amabili" in toate zonele tarii. Am incercat si am reusit sa atingem consumul de 5.1 litri in traficul urban din orasele Constanta, Tulcea, Buzau si Brasov.
In concluzie, daca va asteptati ca Polo BlueMotion sa confirme atributele vehiculate de Volkswagen circulati cu el mai mult in orasele din provincie si in Bucuresti doar in zonele mai putin aglomerate. Chiar si asa, cu micile abateri ale consumului real, versiunea BlueMotion a hatchback-ului de clasa mica ofera unul din cele mai reduse consumuri din clasa sa.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din VW Polo BlueMotion
-
Polo BlueMotion impresioneaza prin consumul dar dezamageste atunci cand vine vorba de finisaje si materiale. (19.08)
-
Negut Daniel, un tanar de 27 de ani din comuna Pantelimon, judetul Ilfov, va pleca la munte cu Polo BlueMotion. (18.08)
-
Am ajuns si la episodul in care testam Polo BlueMotion in traficul aglomerat din capitala si alte cateva orase ale tarii. (05.08)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
O folosesc de 3 saptamani si in testele de consum a dat mai bine ca vrajeala asta de Polo BlueMotion.
Si sa nu uitam ca e o categorie peste el.
va-ti uitat la calculatorul de bord!!!
pai sunteti copiii de gradinita!!!
niste amatori!!!
computerul de bord este doar orientativ, ceva fun!
in mod normal se impart litru la km
se umple rezervorul, se merge 100km
apoi se umple iarasi si se vede diferenta
BLA-BLA-BLA........
AMATORI!!!
conteaza ca un nu poti afirma ca o masina consuma o anumita cantitate dupa indicatorul calculatorului de bord...
eu personal am avut peugeot 406 si vw bora...la ambele calculatoarele de bord mint...
si diferenta se simte
doar extra urban valorile se apropie de realitate...
amatori!!!
Cat despre computerul de bord e clar ca la majoritatea modelelor au o marja de eroare mai mica sau mai mare in functie de nesimtirea producatorului.
Marius, e o singura problema in ceea ce spui tu - si anume nu poti turna combustibil pana la "gura rezervorului" - nu te lasa pompa de la benzinarie, si daca te-ar lasa, masina functioneaza prost cand are rezervorul plin pana la refuz - spre exemplu faci plinul cu pompa si torni in continuare cu canistra - in rezervor trebuie sa fie un spatiu mic pentru vapori de benzina/motorina , mai ales acum pe temperaturile astea.
Cat despre polo blue motion - inca o chestie- am vazut un test cu vw polo 3L la fifth gear , si au dat masina unei familii sa se plimbe cu ea.Familia respectiva - sot + sotie+ copil mic