Benzina din România, în topul celor mai ieftine din Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asociaţia germană ACE Auto Club Europa a realizat un clasament cu cele mai mici preţuri ale sortimentelor premium de benzină din Europa. România s-a clasat pe cea de-a cincea poziţie, iar liderul clasamentului a fost Rusia. Media europeană este de 1.25 euro pe litru, România având un preţ mediu de 1.07 euro pe litru. Ruşii plătesc 0.81 euro pe litru de benzină premium.
Pe locurile doi, trei şi patru ale clasamentului se află Belarus, Cipru şi Bosnia şi Herţegovina. Benzina premium costă, în medie, 0.82 de euro pe litru în Belarus, iar în Cipru aceasta costă 0.90 euro pe litru. Bosnia şi Herţegovina este primul stat din clasament care trece de un euro pe litru, cu 1.04 euro pe litru de benzină premium. Pe locul cinci vine România, cu 1.07 euro pe litru, urmată îndeaproape de Letonia, cu 1.09 euro pe litru. Benzina premium din Serbia trece de "bariera psihologică" de 1.10 euro pe litru.
Cea mai scumpă benzină premium din Europa se află în Turcia. Ţări precum Norvegia, Olanda, Danemarca, Marea Britanie, Grecia, Suedia, Finanda, Portugalia şi Germania se află şi ele în "topul" preţurilor ridicate ale carburantului.
În Turcia trebuie să plătiţi în medie 1.88 euro pe litru, în timp ce în Germania aceasta costă 1.43 euro pe litru iar în Grecia 1.45 euro pe litru. Norvegienii plătesc şi ei destul de mult pentru benzina premium, respectiv 1.71 euro pe litru, în timp ce olandezii plătesc 1.56 euro pe litru. Suedia şi Finlanda au acelaşi preţ mediu al benzinei premium – 1.43 euro pe litru. Franţa are unul dintre cele mai scăzute preţuri ale carburantului premium din Europa de Vest – 1.37 euro pe litru, alături de Portugalia – cu 1.4 euro pe litru.Ţară | Preţ mediu benzină premium |
Rusia | 0.81 |
Belarus | 0.82 |
Cipru | 0.90 |
Bosnia-Herţegovina | 1.04 |
România | 1.07 |
Letonia | 1.09 |
Serbia | 1.10 |
Bulgaria | 1.12 |
Lichtenstein | 1.12 |
Malta | 1.12 |
Estonia | 1.13 |
Luxemburg | 1.14 |
Macedonia | 1.14 |
Spania | 1.15 |
Croaţia | 1.17 |
Polonia | 1.18 |
Letonia | 1.19 |
Muntenegru | 1.19 |
Austria | 1.21 |
Ungaria | 1.21 |
Elveţia | 1.22 |
Slovenia | 1.22 |
Medie EUROPA | 1.25 |
Slovacia | 1.26 |
Cehia | 1.26 |
Irlanda | 1.34 |
Italia | 1.36 |
Belgia | 1.37 |
Franţa | 1.37 |
Portugalia | 1.40 |
Germania | 1.43 |
Finlanda | 1.43 |
Suedia | 1.43 |
Grecia | 1.45 |
Marea Britanie | 1.48 |
Danemarca | 1.55 |
Olanda | 1.56 |
Norvegia | 1.71 |
Turcia | 1.88 |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Daca face cineva o comparatie intre costul acestor carburanti si venitul mediu al tarii, atunci ar arata altfel aceste grafice :(
Oare ne permitem scumpirea carburantilor la nivelul celor din Europa de Vest ?
Ce ma incalzeste pe mine ca e cu 0.18 euro mai ieftina cand dau inzecit dupa ce trag linie si calculez consumul mult superior fata de un carburant curat fara sa mai bun costurile cu reviziile si intretinerea mult mai greoaie si costisitoare datorita nivelului calitativ redus?...
Aprops,exista vreo "organizatie" sau vreun "oficiu" ce ar putea sa-i verifice pe hotii ce ne dau pacura in loc de motorina/enzina?
Ce credeti,nu ar trebui sa facem ceva???
din pacate carburantii sunt unele din produsele care nu se pot calcula raportat la venitul tarii in care se face desfacerea. pt a avea sens o astfel de raportare ar trebui ca tot procesul de productie sa aiba loc in Romanica. singurele elemente care pot sa scada pretul si o si fac sunt probabil costurile de rafinare care sunt mai mici decat media europeana, de aici si clasamentul oarecum bun.
benzina, gazul si cam toate produsele derivate unde maj costului este materia prima sunt destul de fixe si fie iti permiti fie nu....
acum, ce ar treb analizat este evolutia pretului in Romanica relativ cu media europeana pe ultimii 10-15 ani.... cred ca acolo am obs lucruri interesante
350 de euro in romania ...corespunde unui venit de vreo 2000 euro in germania,nu 4000 .
@mihai
aici intr-adevar este o discutie.. aceste accize sunt sume constante din pretul carburantului, insa oricand pretul barilului a scazut ( avem exemple mai ales in aceasta perioada de recesiune ), in romania pretul carburantului NU a scazut. S-a mentinut constant, insa la cresteri de pret ale barilului carburantul se scumpeste ...
Va intreb, este normal acest lucru?
Ne-am obisnuit ca acesta tara sa fie "deosebita" si sa fim furati pe fata astfel incat deja nici nu ne mai plangem.
si 2000 EURO, aia este egala cu ~ 80 de milioane de lei vechi !!
la asa salar as da si 2 EURO / L, si as duce o viata decenta, daca faci 2 plinuri pe luna, si ai da de exemplu 10 milioane numai pe benzina....pai crede ma ca cu 70 milioane ramase, cred ca as avea sa imi platesc cheltuielile, curent, cablu, ..... etc.
dar la un salar mediu de 1000 lei....5 lei pe benzina este dezastru.
Pretul carburantilor in Romania este sub media europeana PUNCT. Asta vrea sa spuna articolul, nu vrea sa scoata in evidenta puterea de cumparare a romanului.
Eu chiar nu inteleg ce nu va convine la treaba asta...Dupa logica unora daca noi suntem mai saraci ca altii ar trebui sa avem si preturi tot mai mici. Pai bai desteptilor atunci ar fi lapte si miere in toata lumea asta si ar fi toata lumea fericita si implinita.
Sau ce ati vrea sa va subventioneze statu' si benzina? De fapt care stat, ca tot banii vostrii sunt? Sunt pe planeta asta si idioti din astia care fac asa ceva, de explu LIBIA: aia au o tara plina de petrol si guvernul isi permite luxul de a subventiona aproape tot, sa creada cetateanu ca are grija de el. Si ce se intampla? Vin vecinii din Tunisia si Algeria si cumpara de la ei benzina si multe altele la pret mult mai mici, chiar si produse pe care ei le exporta in Libia. Si cine pierde la afacerea asta? Tot statul libian, adica cetatenii de rand care sunt in mare parte niste lenesi needucati.
Si daca ar costa benzina benzina 1 leu/L ca in America voi credeti ca ati fi mai bogati? De unde...v-ati umple toti rezervoarele si ati cheltui aproape la fel, ca doar v-ati permite. Romanu asta stie, daca ar un ban sa-l cheltuie.
Asa a fost si acum ceva ani, ati vazut ca o duceti ceva mai bine ca va da banca credit mai usor si v-ati aruncat ca nebunii sa va luati LCDuri si BMWuri sa moara vecinii de ciuda. Acum plangeti pe la colturi...
Mai bine hai sa punem mana sa ne apucam serios de munca ca nu ne scoate nimeni din rahatu asta daca ne plangem si ne balacarim.
referitor la nivelul de accizare nu stiu media europeana, insa nu am auzit sa se vb ca am fi la vreun pol extrem, deci tot pe acolo suntem... si oricum un 1-2% in plus sau in minus nu se simte decat la firme, omul de rand nu simte.
NU stiu, sincer nu am priceput niciodata boala asta a romanului cand peste tot preturile scad la noi stau pe loc, iar in rest cresc, cu orice ocazie, un ban azi, un ban maine si tot asa.
chiar daca s-ar putea produce benzina/motorina sa zicem la un pret f mic. un 0.5-0.7 euro/l, si ar fi vreo companie nebuna sa il vanda asa de ieftin, tot nu ar ajunge la consumatorul final pt ca a veni beietii destepti si ar rade tot si la pompa tot peste un euro ar fi...
Eu nu inteleg de ce atata revolta pe un lucru care merge chiar binisor la noi, ca s-ar putea si putin mai bine e alta problema, dar in fond la capitolul asta n-avem de ce sa ne plangem.
As fi inteles daca ar fi sarit cineva care sa acuze ca firmele nu-si mai pot baga benzina la cheltuieli.
Tu ai explicat foarte bine mai sus ca ne incadram bine in "peisajul european", deci unde e problema? Ca suntem noi mai saracii ca celalti? Asta o stim de zeci de ani, nu-i o noutate.
Problema mai mare o vad in taxele de 60% ( daca nu chiar mai mult ) despre care vorbea rti. Si peste acele taxe mai vin si suprataxele pentru inmatriculare poluare e.t.c care sunt deja incluse teoretic in benzina.
Mai intra in discutie si calitatea indoielnica benzinei, odata am pus 95 si deja incepusera sondele sa imi aprinda bordul. Am pus 99+ urmatoarea zi, am mers mai turat si s au curatat depun erile.
PS: singura benzina buna de 95 est efix-ul de la rompetrol.
Ca sa nu mai spun cand se strica masina cati bani iti ia sa o repari,cam 60€/h
Apropo si aici se scumpeste tot timpul de la 1.06 cat trebuia sa fie motorina la pretul identic al barilului acum e 1.22 iar accizele sunt 50% la motorina si 60% benzina (1.40),dar pe langa normal benzina ar trebui sa fie fara accize 0.70,restul alte taxe idioate si accize
Si eu am noroc ca am sericiul la 20km(pana la servici) distanta si salariul mare,dar si muncesc 270 h/luna ca paznic,numai noaptea,ce sa mai zic de aia cu 1000 €/luna si care fac peste 60km(1 drum)
Aceeasi lucru se zice si aici ca aia din Germania iau mai mult,si de ce costa aici asa mult.............................. deci in orice tara si orice salariu omul vrea mai mult dar si statul castiga mai mult
2. Teoretic, pretul carburantului depinde de cotatia internationala a barilului de petrol. Aceasta cotatie este influentata de raportul cererii si ofertei sau de situatia politica. Daca OPEC are chef sa creasca pretul petrolului(si are tot interesul), scade productia.
3. Practic, traim intr-o tara de ........ "Institutiile statului (de ex. Consiliul Concurentei) nu isi fac datoria". Pretul barilului a variat in ultimii 2 ani de la 140 USD/baril (2008) la 70-80 USD/baril, cat este in prezent. In 2008 pretul mare al carburantului era justificat de pretul barilului, insa acum nu prea este justificat deoarece in iulie 2008 pretul barilului de petrol atingea un pret de peste 140 de dolari, moment in care un litru de benzina costa in Romania 4.2-4.3 lei.
4. Accizele sunt calculate pentru anul curent la cursul RON/EUR de la data de 1 octombrie a anului precedent.
5. In topul facut de aceasta asociatie conteaza foarte mult cursul de schimb. De ex, in iulie 2007, cursul minim a fost de 3,13 RON/EUR iar pretul benzinei premium(Rompetrol) era de 3,98 RON/litru. Pretul barilului era la fel ca cel de azi. Asta inseamna ca pretul in euro era de 1,27 EUR/litru.
Accizul a crescut cu 31% (2010 fata de 2009)
Dolarul s-a apreciat cu 13% ( iunie 2010 fata de iunie 2009)
Pretul barilului a crescut cu aproape 8% ( 78.7USD iunie 2010 si 71 USD in iunie 2009)
Deci, cresterea totala ar trebuie sa fie de aproximativ 60% ( 1.31 * 1.13 * 1.08).
Benzina cea mai scumpa de la OMV (Carrera 100) a fost de 4.6 RON/litru in iunie 2009.
Benzina cea mai scumpa de la OMV (Carrera 100) este momentan 5.18 RON/litru .
Cresterea pretului la pompa este de 12%.
In concluzie, ar trebui sa ne asteptam sa mai creasca benzina.
pretul petrolului este relativ fix...de acord...insa el poate fi influentat intr-o masura foarte mare de catre taxele si accizele aplicate de stat...la noi asta e problema...suntem prostiti pe fata ca trebuie sa aliniem pretul cu cei din vest...cand de fapt se acopera gauri create de cei ce fura la greu...ca sa numai spun ca, carburantii de la noi ar trebui sa fie mult mai ieftini in primul rand datorita calitatilor lor....ni se cer bani de super sampanie pe ...zarea
Numa bine
PS: pe 1 iulie nu alimentati deloc de la nici o pompa sa vedeti ca pe 2 iulie scade pretul la benzina.
NU vreau sa ma gandesc cat scade daca nu alimentam 1 saptamana intreaga.DA MAI DEPARTE.
Ma mir ca nu maraie nimeni ca inca platim taxa de drum ( si nu cea de rovignieta ) in pretul benzinei ....
Multi isi imagineaza ca daca dincolo se castiga bine inseamna ca se si traieste bine, dar nu este chiar asa. Tarile din UE au taxe si impozite foarte mari. In Olanda de ex. un salariu de 3000 EUR este cam ca un salariu de vreo 3000 Ron de pe la noi. Avantajul major acolo este ca produsele de baza, alimentare, hainele au cam aceleasi preturi ca la noi, ceea ce inseamna ca oricat de mic ar fi salariul nu moare omul de foame. Dar cand vine vorba de alte produse si servicii situatia se schimba, deoarece sunt foarte scumpe, comparativ cu ce gasim la noi.
Cel mai avantajos este sa lucrezi dincolo si sa vii sa cheltui aici. Atunci chiar poti zice ca iti ies bani. Nu sunt capsunar, sunt programator la o firma internationala si mai avem proiecte ce implica deplasari prin alte tari. Atunci iese grosul pentru ca noi nu platim taxe si impozite in tarile pe unde umblam, dar luam salarii ca ale lor (diurna calculata la salariul mediu din tara unde avem activitate).
Toate cele bune
PS: TREZITI_VA , ASA NU SE MAI POATE !
exla diesel:
pret in franta: 1.08-1.10 - fata de 1.37 cat scrie aici
http://www.prix-carburants.gouv.fr/index.php?module=dbgestion&action=fsearch
pret in belgia: 1.2 fata de 1.37
http://www.carbu.be/official_prices.php?b=c3ViTXA9cG9fY2FyYnU=