Chiar dacă 2013 a fost un an al provocărilor pentru industria auto grav afectată de criza economică europeană, constructorii de lux nu au resimţit declinul. Da fapt este o trăsătură a întregii industrii de automobile de lux, care a continuat să crească, chiar şi în perioadă de plină instabilitate.
Aşadar, nu e de mirare că adevăratele mărci de lux de pe Bătrânul Continent, Bentley şi Rolls Royce, ambele de origine engleză, au reuşit noi recorduri.
Bentley: vânzări record şi creştere de 19% în 2013
Începem cu Bentley, care a bifat un nou an istoric din punct de vedere financiar. Britanicii au reuşit să vândă 10.120 de maşini, cu 19% mai multe decât în 2012, atunci când primeau comenzi doar pentru 8510 unităţi. Performanţa de anul acesta o depăşeşte chiar şi pe cea din 2008, când Bentley vindea 10.014 exemplare.
Rezultatul bun din 2013 a fost favorizat şi de extinderea reţelei de dealeri, care a crescut cu 11%, ajungând acum la 193 de unităţi la nivel mondial.Cea mai importantă piaţă rămâne cea din Statele Unite, unde au fost vândute 3140 de unităţi, cu 28% mai multe decât în urmă cu un an.
Asta înseamnă că în 2012 americanii au cumpărat doar 2457 de exemplare Bentley. Şi China a fost o piaţă importantă pentru britanici, aici fiind semnate 2191 de contracte de vânzare, în scădere faţă de cele 2253 vândute în 2012. Pe Bătrânul Continent, Bentley a vândut 1480 de unităţi, cu 11% mai multe decât anul trecut, bazându-se în principal pe piaţa mamă şi pe cea din Germania.Rolls Royce: al patrulea an consecutiv de creştere
De cealaltă parte, rivalii de la Rolls Royce au avut, de asemenea, un an cu vânzări record. Deşi nu vinde un volum de unităţi apropiat de cel al Bentley, brandul de lux al Grupului BMW a înregistrat al patrulea an de creştere consecutivă.
3630 de unităţi a vândut Rolls la nivel global în 2013, bazându-se în principal pe trei pieţe importante: Statele Unite, Orientul Mijlociu şi China. Dacă Bentley înregistra o scădere a vânzărilor în Ţara Marelui Zid, Rolls se bucură de o creştere de 11 procente. Tot o evoluţie pozitivă au avut şi pieţele din Germania, Japonia, Qatar şi Canada.La fel ca Bentley, Rolls Royce se află într-o continuă expansiune a reţelei de dealeri. Aceasta a ajuns să numere 120 de showroom-uri, după ce anul trecut au mai fost inaugurat 15 la nivel mondial. În prezent, Rolls Royce vinde maşini în peste 40 de ţări la nivel mondial.
Producător | Vânzări 2013 | Vânzări 2012 |
Dealeri la nivel global 2013 |
Bentley | 10.120 | 8510 | 193 |
Rolls Royce | 3630 | 3575 | 120 |
Parca si BOTE :)) a cumparat un RR dar a spus ca il tine pe Cote D'azur si merge cu el doar pe Riviera Fraceza sa nu sfideze lumea cu ea pe aici :). Bv. lui. Se vede ca omul a facut banii cinstiti.
N-am nimic cu tine dar asa, ca chestie....
Dupa ce ne vom lua masini de lux urmeaza un nou boom, al iahturilor, Mamaia va deveni mai ceva ca Monaco, titulatura de manager se va schimba in cea de printisor iar cea de CEO in imparat (sau rege in functie de marimea companiei), si bineinteles restul vor fi cel putin sefi de departamente purtand noua titulatura de baroni, ce mai, o societate de boieri.
Rolls Royce, a reprezentat dintotdeauna simbolul segmentului autoturismelor exotice. Designul sau inconfundabil combina luxul clasic, eleganta si superioritatea evidenta în cele mai pure forme. Iar noul Ghost , continua aceasta traditie in cele mai mici detalii. Partea frontala inconfundabila cu filosofia proprie marcii, liniile laterale distincte si partea din spate puternica se imbina armonios pentru a scoate in evidenta caracterul exclusivist al acestui autovehicul. Cat despre Bentley, la fel, prezenta sa distincta nu este intamplatoare, procesul de asamblare fiind în proportie de 90% executat manual cu o maiestrie de neegalat. Un grup de mecanici atent selectionati se asigura cs fiecare componenta, fiecare ornament si fiecare imbinare este pozitionat(a) perfect, pe langa faptul ca acestia se ocupa de inconfundabilul design interior si exterior al fiecarui model.
Da ! Traiesc in Romania.
Da ! Conduc Q7 care a costat aprox 60 de mii.
Cu o masina premium nu sfidezi pe nimeni. In schimb cu una de lux da ! Iar luxul incepe de la 100 de mii in cazul masinilor.
@Diesel
Ai inteles gresit ! Eu nu am spus ca un RR e 100 de mii. Poate ca nu m-am exprimat pe intelesul tuturor. Rectific ! O masina care incepe de la 100 de mii....ai inteles ideea ?
dar daca n-ai vazut ghilimelele iti spun ca daca tie (si mie si altora de aici) Q7 e o masina premium pentru altii - pentru MAREA MAJORITATE a romanilor, un 60.000Eu este o suma doar de domeniul visului.
ma opresc aici sa nu divagam inutil.
Eu nu vb de Romania ci la nivel global. Orice masina de peste 100 de mii de euro se considera de lux. Sub 100 de mii, e premium. Iar o masina premium e mai aproape de normal (ca si vis cum spui tu). Sigur ca daca mergi cu un Logan in Somalia e lux pt. ei si e un vis. Dar oficial masina e low cost. Asa si la premium sau lux. Nu conteaza in ce tara e....cu masini de luxul se considera ca sunt putini care isi permit si sfidezi cu ele daca economia si viata oamenilor in general nu e tocmai buna. Cele premium nu sunt luate in considerare la capitolul sfidare. Iar media veniturilor la fiecare om care munceste (nu consteaza ce) oriunde in lume nu ii permite achizitia unei masini de lux...sau ii permite dar sunt exceptii 3% sa zic. In schimb una premium o poate achizitiona mai usor (eventual in leasing daca nu cu banii jos). Daca ai 2000-2500 de euro pe luna, poti sa dai 1000 la leasing la o masina de 70 de mii de euro daca ti neparat sa ai masian mai buna. Si sunt multi in VEST cu aceste venituri.
Criza inseamna ca banii s-au blocat , nu mai circula .Si daca s-au blocat, cu siguranta nu au facut-o la mine:)