Volkswagen nu este singurul constructor care a doborât un record în cursa de la Pikes Peak de la finalul săptămânii trecute.
Pe același traseu de 20 de kilometri, Bentley Bentayga a devenit cel mai rapid SUV de serie după ce a fost cronometrat cu 10 minute, 49 de secunde și 9 sutimi, cu aproape două minute mai puțin față de recordul anterior.
Pentru a sărbători performanța, constructorul britanic a anunțat lansarea unei ediții speciale Bentley Pikes Peak Bentayga limitată la numai 10 unități, toate lucrate manual de Mulliner, divizia de personalizare a celor de la Bentley.
Ediția limitată are un finisaj Deep Beluga Black sau Radium pentru caroserie și jante de 22 inch în două nuanțe, iar pachetul include și spoilere, praguri laterale și difuzor din fibră de carbon. La interior, scaunele și ușile au Alcantara, iar logo-ul Pikes Peak este vizibil pe panourile din fibră de carton și praguri.
Așa cum era de așteptat, din punct de vedere tehnic nu există noutăți: vorbim despre același motor bi-turbo W12 de 6 litri care generează 600 de cai putere și un cuplu de 900 Nm.
În cadrul competiției de la Pikes Peak, Bentley a folosit versiunea de serie a lui Bentayga cu unele modificări impuse de regulament: scaunele din față au fost înlocuite cu scaune de curse, iar scaunele din spate au fost eliminate complet. De asemenea, inginerii au montat o cușcă de protecție și un sistem de stingere a incendiilor.
Via Bentley
ce ma mira in cazul de fata este faptul ca au folsit sistemul de franare de strada intr-o competitie sportiva... este asta semn de inconstienta sau chiar are masina asta frane exceptionale?!
Eu m-așteptam totuși ca VAG să-l bage pe Urus în cursă, dar se pare că *dulapul* Bentayga are nevoie mai mult de reclamă.
P.S. Distractiv typo-ul cu *fibra de carton*. :-))) O secundă m-am gîndit că Bentley e bîntuit de fantoma unui fost proiectant RDG-ist (v. duroplastul Trabantului), dar mi-am revenit - sîntem doar pe grăbitul net.