La începutul lunii iunie, Bentley deschidea șampania la uzina din Crewe: producătorul britanic anunța că SUV-ul Bentayga a ajuns la borna 20.000 de unități. Acum, constructorul britanic prezintă versiunea îmbunătățită a primului SUV Bentley.
Bentayga facelift promite câteva noutăți la nivel exterior, o serie de îmbunătățiri pentru interior și, pentru moment, doar o motorizare V8 pe benzină.
În partea din față, designerii Bentley au repoziționat și redimensionat grila, au retușat spoilerul și au pregătit faruri ușor modificate. Britanicii spun că ștergătoarele vin acum cu brațe încălzite și cu 22 de duze amplasate pe fiecare dintre acestea. În partea din spate, britanicii au redesenat stopurile și le-au repoziționat, suportul pentru numărul de înmatriculare a fost amplasat mai jos, iar terminațiile sistemului de evacuare au fost redesenate. De asemenea, ecartamentul spate este mai generos cu 20 de mm.
Jantele de 22 de inch au și ele un design nou, iar caroseria va fi disponibilă în două nuanțe noi: Viridian și Patina.
La interior, desginerii au pregătit câteva modificări importante.
Ecranul central are o diagonală de 10.9 inch, gurile de ventilație centrale au fost redesenate, volanul a fost modificat, iar panourile de uși pot fi comandate cu accesorii noi.Sistemul de infotainment dispune standard de conexiune wireless pentru Apple CarPlay, dar poate fi conectat și la telefoane cu sistem de operare Android.
Britanicii spun că au reproiectat scaunele, iar bancheta din spate poate fi comandată cu un sistem de ventilație. Totodată, spațiul pentru pasagerii din spate a crescut: între 30 și 100 de mm în plus în funcție de înclinarea spătarelor. Tot pentru pasagerii din spate, Bentley a pregătit o tabletă cu ecran mai mare pentru controlul sistemelor mașinii.
Tot standard, Bentayga va fi echipat cu un sistem pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile, în timp ce toate porturile USB-A au fost înlocuite cu noile USB-C. Accesoriile din zona planșei de bord pot fi fabricate din aluminiu sau furnir, iar clienții vor putea opta și pentru echipamente speciale semnate de divizia Mulliner.
Pentru moment, Bentayga facelift va fi disponibil doar cu motorizarea V8, urmând ca în scurt timp să fie lansate și versiunile plug-in hybrid și W12.
Motorul pe benzină V8 biturbo de 4.0 litri dezvoltă 550 de cai putere și 770 Nm.
Resursele vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 4.5 secunde. Viteza de top anunțată de britnici pentru varianta Bentayga V8 este de 290 km/h. Resursele și performanțele aceste versiuni sunt identice cu cele ale vechiului Bentayga.Bentley Bentayga facelift va oferi opt moduri de rulare (patru dintre acestea sunt gândite pentru off-road), iar sistemul Dynamic Ride a fost îmbunătățit pentru a oferi și mai mult confort.
Ca să nu fiu prea răutăcios, artizanii interioarelor britanice rămân englezi și mai ales greu egalabili.
Altă chestie pozitivă (nu și pt. @PMC însă :-)) e că n-au reintrodus dieselul eliminat acum vreo doi ani.
Ceasul ăla care costa mai mult decât magaoaia a rămas însă sigur în ofertă, mai ales pentru clienții non-berbecalieni care au habar de simbolistica livrată la pachet cu uber-SUV-ul.
Nu mai intru totuși în detaliile simbolistice conexe arhi-sistemului babilonian (efectiv diabolic, fiindcă altfel nu le-ar asigura clienților de Bentley mălaiul necesar), că ajung și eu la glumeți ca celebrul coleg al lui netam-nissan. :-)
apropo, pe cand mai faceti teste cu masini realmente accesibile cu care sa ne facem treaba: eu personal astept un test cu swift-ul revizuit, cel hibridizat, indiferent de motorizare, chiar daca pesonal ma intereseaza mai mult varianta slaba, cea aspirata de 1.2
Normal ca pentru noi, conservatorismul lor in design este ca nuca in perete, dar pe de alta parte masina aste are multe calitati si este de calitate. As fi incantat sa o pot conduce odata sau, de ce nu, sa stau in drepta-spate.
In opinia mea aceasta masina e urata de la arhitectura generala a caroseriei, banala si inestetica, nu de la detalii. Culmea, detaliile au o tusa conservatoare insa tocmai forma nu e conservatoare deloc, au incercat sa o faca aerodinamica pt a cocheta cu 300km/h iar ca Cx le-a reusit probabil, ca estetica insa nu (arata ceva gen Hyundai sau Kia, nu are nimic din stilul acela exotic, pt ca da, poate exista si un conservatorism exotic, nu doar inovator dramatic ca la Lamborghini Urus sau moderat a la Aston Martin DBX)